Bu çalışmanın amacı, bilim öyküsü içeren eğitsel oyunla desteklenen fen bilimleri dersinin, öğrencilerin "periyodik sistem" kavram öğrenimlerine etkisini araştırmaktır. Çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında sekizinci sınıfta öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Çalışma grubunun oluşturulmasında kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerini içeren karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında deneysel araştırma yöntemi tercih edilmiş ve zayıf deneysel desen kategorisine dâhil olan tek grup ön test - son test deseni kullanılmıştır. Çalışmanın nicel kısmında veri toplama aracı olarak, kavram öğrenimine yönelik bir adet çoktan seçmeli, bir adet açık uçlu başarı testi ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Çalışmanın nitel kısmında ise veri toplama aracı olarak bir görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi için SPSS 21.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Her iki başarı testi 100 puan üzerinden hesaplanmış ve her soruya 20 puan verilmiştir. Elde edilen verilerin normal dağıldığı tespit edilmiştir. Bu nedenle her iki başarı testinde öğrencilerin ön test ve son testlerden elde ettiği puanlar iki ayrı t-testi ile karşılaştırılmıştır. Nitel veriler için görüşme esnasında öğrencilerden elde edilen yanıtlar ses kaydına alınmış ve daha sonra araştırmacı tarafından rapor hâline getirilerek, veriler analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, fen bilimleri dersinin bilim öyküsü içeren eğitsel oyun ile desteklenmesinin, öğrencilerin periyodik sistem kavram kazanımlarında, olumlu yönde etkisinin olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Tüm Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 28 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 39 Sayı: 3 100. Yıl Eğitim Sempozyumu Özel Sayı |