Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretiminde algılanan eğitim kalitesini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda spor yöneticiliği bölümlerine bir uygulama yapılmıştır. Araştırmada amaçsal örneklem metoduyla 3 farklı üniversiteden veri toplanmıştır. Araştırmaya 2., 3., ve 4. sınıflardan 233 erkek 175’i kadın olmak üzere toplam 408 birey gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada Paktaş (2015) tarafından geliştirilen Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Veren Üniversitelerde Eğitim Kalitesi Ölçeği kullanılmıştır. Ölçek 8 alt boyut toplam 64 maddeden oluşmaktadır. Verilerin analizinde dağılım normalliği Kolmogorov-Smirnov testiyle sınanmıştır. Verilerin analizinde normal dağılan veriler için T-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Sonuç olarak, spor yöneticiliği bölümlerinde algılanan eğitim kalitesi, cinsiyet açısından herhangi bir farklılık göstermezken, Öğrenim görülen üniversite değişkeninde anlamlı farklılıklara rastlanmıştır. Bu farklılıklar “fiziksel koşullar”, “yönetici özellikleri” ve “öğretim elemanı özellikleri” alt boyutlarında kendini göstermektedir. Sınıf değişkenine göre yapılan değerlendirmede ise tüm alt boyutlarda anlamlı farklılıkların olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Acceptance Date | June 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 40 Issue: 1 |