New different methods has been added to foreign language teaching methods founded on grammar. Methods which studens can be more effective have come into prominence at the present time. In these methods students meet language reality directly instead of grammar rules. This article discusses what are these methods and suggests ways to be suit for teaching program. In this context this article discusses exams, grammar and text instructions, appropriate word choice, presentation of grammar rules in grammar lessons, language games, mention of rhetoric elements in grammar lessons and to indicate logic differences for students.
Arapça Dil öğretiminde dilbilgisi kurallarını esas alan geleneksel dil öğretimi yöntemlerine farlı dil öğretim yöntemleri eklenmiştir. Artık günümüzde öğrencilerin daha etkin olduğu yöntemler önem kazanmıştır. Yeni dil öğretim yöntemlerinde öğrenciler, kurallar yerine doğrudan dil gerçeğiyle tanıştırılmaktadır. Bu makale bu yöntem ve pratiklerin neler olabileceği üzerinde durmakta ve ideal bir programın ne olacağı konusunda çeşitli görüşler ileri sürmektedir. Bu çerçevede makalede sınav uygulaması, gramer-metin bilgisi, uygun kelime kadrosunun seçimi, ilgi çekici metin seçimi, metin dersinde uygulamalı gramer yapılması, dil oyunları, belâgatin dilbilgisine yedirilmesi ve diller arasındaki mantık farklılıklarına öğrencilerin alıştırılması gibi konulara temas edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Submission Date | November 2, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 29 Issue: 29 |