BibTex RIS Cite

Readıng Applıcatıon In Communıcatıve-Based Contemporary Turkısh Lıterature Courses

Year 2003, Volume: 14 Issue: 14-15, 183 - 195, 01.06.2003

Abstract

Educational Faculties in Turkish universities have entered into an acreditation program. According to this program, the contens of the field subjects taught in cirriculum of the faculties have changed acordingly. In this writing, we present a sample lesson appropriate to daily lesson plan designed for contemporary Turkish literature. For the teaching of the field classes we believe that the presentation of the model lesson will be helpful for prospective teachers.

İletişim Odaklı Yeni Türk Edebiyatı Derslerinde Metin Okuma Denemesi

Year 2003, Volume: 14 Issue: 14-15, 183 - 195, 01.06.2003

Abstract

Eğitim fakülteleri yeniden yapılandı. Bu anlayışla alan bilgisi derslerinin içerikleri de ana çizgiler halinde belirlendi. Bu yazımızda içerikleri belirlenen Çağdaş Türk Edebiyatı dersi için günlük plana uygun bir ders durumu sunuyoruz. Alan bilgisi dersleri öğretimi için ortaya konacak modellerin gelecekte öğretmen olacak adaylar için yararlı olacağına inanıyoruz.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Kırcı This is me

Publication Date June 1, 2003
Submission Date November 2, 2014
Published in Issue Year 2003 Volume: 14 Issue: 14-15

Cite

ISNAD Kırcı, Mustafa. “İletişim Odaklı Yeni Türk Edebiyatı Derslerinde Metin Okuma Denemesi”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 14/14-15 (June 2003), 183-195. https://doi.org/10.17120/omuifd.55585.