BibTex RIS Cite

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Hastanesi Acil Servis Çalışanlarının iş Memnuniyetini Etkileyen Faktörler.

Year 2004, Volume: 21 Issue: 4, - , 31.12.2009

Abstract

Acil servis çalışanları, hasta yakınlarının tacizleri, servislerin doluluğu nedeni ile hasta yatışlarının yapılamaması, ekonomik sorunlar gibi birçok faktör nedeniyle sürekli stres altındadır. Bu strese neden olan faktörler zamanla acil çalışanları arasındaki ilişkileri bozabilmekte ve iş verimliliğini düşürebilmektedir. Profesyonel heyecan ve memnuniyetin yitirilmesi, tedavi alan hastalara karşı negatif bir tutum içinde olma ile karakterize olan "tükenme sendromu" bu sürecin son noktasıdır. Bu çalışmada Ondokuz Mayıs Üniversitesi hastanesi acil servisinde çalışanlarının stres faktörleri değerlendirilmiştir.


The Factors Affecting the Job Satisfaction of Emergency Staffs at Ondokuz Mayıs University Hospital

Emergency staffs are under continuously stress at work because of many factors such as, the annoyance of patient relatives, the lack of the hospitalization of the patients because of insufficient capacity of the departments and, economic problems. In the course of time, these factors can disturb the relations among emergency staff and reduce job productivity. Burn-out syndrome characterized by lost of professional enthusiasm and occupational satisfaction, and also negative behavioral approach against the patients, is the end-point of this period. In this study, we evaluated the stress factors, which are encountered among emergency staff at Ondokuz Mayis University Hospital.

Year 2004, Volume: 21 Issue: 4, - , 31.12.2009

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Basic Medical Sciences
Authors

Dr. A,d. Karataş This is me

Dr. C. Nargis This is me

Dr. A, Baydın This is me

Dr. Z. Doganay This is me

Dr. D. Aygün This is me

Publication Date December 31, 2009
Submission Date October 30, 2009
Published in Issue Year 2004 Volume: 21 Issue: 4

Cite

APA Karataş, D. A., Nargis, D. C., Baydın, D. A., Doganay, D. Z., et al. (2009). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Hastanesi Acil Servis Çalışanlarının iş Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. Journal of Experimental and Clinical Medicine, 21(4). https://doi.org/10.5835/jecm.v21i4.92
AMA Karataş DA, Nargis DC, Baydın DA, Doganay DZ, Aygün DD. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Hastanesi Acil Servis Çalışanlarının iş Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. J. Exp. Clin. Med. December 2009;21(4). doi:10.5835/jecm.v21i4.92
Chicago Karataş, Dr. A,d., Dr. C. Nargis, Dr. A, Baydın, Dr. Z. Doganay, and Dr. D. Aygün. “Ondokuz Mayıs Üniversitesi Hastanesi Acil Servis Çalışanlarının Iş Memnuniyetini Etkileyen Faktörler”. Journal of Experimental and Clinical Medicine 21, no. 4 (December 2009). https://doi.org/10.5835/jecm.v21i4.92.
EndNote Karataş DA, Nargis DC, Baydın DA, Doganay DZ, Aygün DD (December 1, 2009) Ondokuz Mayıs Üniversitesi Hastanesi Acil Servis Çalışanlarının iş Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. Journal of Experimental and Clinical Medicine 21 4
IEEE D. A. Karataş, D. C. Nargis, D. A. Baydın, D. Z. Doganay, and D. D. Aygün, “Ondokuz Mayıs Üniversitesi Hastanesi Acil Servis Çalışanlarının iş Memnuniyetini Etkileyen Faktörler”., J. Exp. Clin. Med., vol. 21, no. 4, 2009, doi: 10.5835/jecm.v21i4.92.
ISNAD Karataş, Dr. A,d. et al. “Ondokuz Mayıs Üniversitesi Hastanesi Acil Servis Çalışanlarının Iş Memnuniyetini Etkileyen Faktörler”. Journal of Experimental and Clinical Medicine 21/4 (December 2009). https://doi.org/10.5835/jecm.v21i4.92.
JAMA Karataş DA, Nargis DC, Baydın DA, Doganay DZ, Aygün DD. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Hastanesi Acil Servis Çalışanlarının iş Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. J. Exp. Clin. Med. 2009;21. doi:10.5835/jecm.v21i4.92.
MLA Karataş, Dr. A,d. et al. “Ondokuz Mayıs Üniversitesi Hastanesi Acil Servis Çalışanlarının Iş Memnuniyetini Etkileyen Faktörler”. Journal of Experimental and Clinical Medicine, vol. 21, no. 4, 2009, doi:10.5835/jecm.v21i4.92.
Vancouver Karataş DA, Nargis DC, Baydın DA, Doganay DZ, Aygün DD. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Hastanesi Acil Servis Çalışanlarının iş Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. J. Exp. Clin. Med. 2009;21(4).