BibTex RIS Cite

Samsun Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Kuramsal ve Uygulamalı Eğitimde Yaşadıkları Sorunların Belirlenmesi

Year 2005, Volume: 22 Issue: 2, 71 - 77, 31.12.2009

Abstract

Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin meslek derslerinin teori ve uygulamasında en fazla yaşadıkları sorunların belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırma, O ndokuzmayıs Üniversitesi Samsun Sağlık Yüksekokulu'nda uygulamalı meslek derslerini alan 138 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler soru kağıdı uygulanarak toplanmış ve yüzde olarak değerlendirilmiştir.
Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin belirttikleri en önemli sorunlar; teorik derslerin bir ay gibi bir süreye sıkıştırılıyor olması, meslek derslerinin haftada 3 gün arka arkaya olması, uygulama alanında kendilerini yabancı hissetme, öğretim elemanlarının bakım planı ile ilgili beklentilerini uygulama öncesi anlatmamaları, uygulama notlarının öğrencinin ara sınav notuna göre verildiği şeklinde bulunmuştur. Öğrencilerin öğretim elemanı ile hasta başında vizit yapmak istedikleri saptanmıştır.


The Determination of Problems Seen in the Theoretical Lessons and Practical
Applications of the Students in Nursing Department of Samsun Higher School of Health

The aim of this descriptive study is to determine the most common problems seen in the ore tic al lessons and practical applications of the vocational lessons of the nursing department students. The study is carried out in Samsun Higher School of Health with 138 students taking vocational lessons and their practical applications. Data of the study were collected by questionnare and statistically evaluated as percentage.Related to the results obtained from the study, the most important problems expressed by the students are found to be as follows; the theoretical lessons are given in a short period of time such as one month, the vocational lessons are given in three consecutive days of the week, lecturers, do not explain their expectations from the care plan prior to practices, practice marks are given according to the intermediate examination marks and students want consultation at patient bedside supervised by the instructor.

References

  • Uyer G. Hemflirelikte Öğretim. Hatiboğlu Yayınları, Ankara, 1992; 12.
  • Atalay M, Tel H, ve ark. Hemflirelik Birinci Sınıf Öğ- rencilerinin Klinik Uygulamada Yafladıkları Güçlükler ve Yardım Beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Hemfli- relik Yüksekokulu Dergisi. 1994; 1(1): 19.
  • Johnsen KO, Wahl AK, Salminen L. Nurse Educator Competence: A Study of Norwegian Nurse Educators’ Opinions of the İmportance and Application of Different Nurse Educator Competence Domains. J. of Nursing Education 2002, 41: 295-300.
  • Afltı N. Hemflirelik Eğitiminde Öğrenci Öğretmen İlifl- kileri. Hemflirelik Bülteni. 1990; 4(17): 51.
  • Taflocak G. Hemflirelik Eğitimindeki Geliflmeler.Hem- flirelik Bülteni.1990; 4(17): 50.
  • Bayık A. Ülkemizde Hemflire Yetifltiren Kurumlarda Eğiticilerin Nitelik Sorunu ve Eğiticilerde olması Gere- ken Özellikler. İnönü Üniversitesi Malatya Sağlık Yük- sekokulu 2000’li Yıllarda Sağlık Yüksekokullarında Eğitimin Geleceği Sempozyum Kitabı. 15-17 Haziran Malatya, 2000; 22.
  • Afltı N.Hemflirelik Eğitiminde Öğrenci Öğretmen İliflki- leri. Hemflirelik Bülteni. 1990; 4(17) : 53-55.
  • Kömürcü N. Eğitim ve Öğretimde Karflılaflılan Güç- lükler ve Çözüm Önerileri-Eldeki Mevcut Müfredatlar Nasıl Yürüyor? İnönü Üniversitesi Malatya Sağlık Yüksekokulu 2000’li Yıllarda Sağlık Yüksekokulların- da Eğitimin Geleceği Sempozyum Kitabı. 15-17 Hazi- ran Malatya. 2000; 41.
  • Çam O, Khorshıd ve ark. Bir Hemflirelik Okulundaki Öğrencilerin Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi. Hemflirelikte Arafltırma Dergisi, 2000; 1: 38-39.
  • Erdem M.Mevcut Eğitim Olanakları ve Ortamlarının Öğrenci Yararına İyilefltirilmesi. İnönü Üniversitesi Malatya Sağlık Yüksekokulu 2000’li Yıllarda Sağlık Yüksekokullarında Eğitimin Geleceği Sempozyum Ki- tabı. 15-17 Haziran Malatya, 2000; 46-47.
  • Buldukoğlu K. Eğitimde Öğrenci Boyutu: Öğrenici Olarak Öğrenci. İnönü Üniversitesi Malatya Sağlık Yüksekokulu 2000’li Yıllarda Sağlık Yüksekokulların- da Eğitimin Geleceği Sempozyum Kitabı. 15-17 Hazi- ran Malatya, 2000; 54.
  • Mannix J, Faga P, Beale B, et al. Towards Sustainable Models For Clinical Education in Nursing: An On- G o i n g Conversation. J Nurse Education in Practice 2006; 6: 3-11.
  • Watson GP, Wells N. Nurses’ Attitudes Toward the A d v a n tages of Master’s Degree Preparation in Nursing. Journal of Nursing Education 1987; 6: 63-68.
  • Aylaz R, Erflan S. Malatya Sağlık Yüksekokulu Birin- ci Sınıf Öğrencilerinin Klinik Uygulamalarda Karflılafl- tıkları Güçlükler ve Güçlüklere iliflkin Beklentiler. İnönü Üniversitesi Malatya Sağlık Yüksekokulu 2000’li Yıllarda Sağlık Yüksekokullarında Eğitimin Geleceği Sempozyum Kitabı. 15-17 Haziran Malatya, 2000; 145-146.
  • Kömürcü N, Gençalp S. Yeni Mezun Hemflirelerin Hemflirelik Eğitiminden Beklentileri. Atatürk Üniver- sitesi Hemflirelik Yüksekokulu VII.Ulusal Hemflirelik Kongresi, 22-24 Haziran Erzurum. 1999; 335.
  • Özgür G. Ege Üniversitesi Hemflirelik Yüksekokulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Klinik Uygulama Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. 1. Ulusal Hemflirelik Eğiti- mi Sempozyumu, 11-12 Eylül, İstanbul. 1986; 80.
  • Aydın Bektafl H. Hemflirelik Öğrencilerinin Kuramsal ve Uygulamalı Eğitimde Yafladıkları Güçlükler ve Öğ- retim Elemanlarından Beklentiler. Hemflirelik Foru- mu, 2004; 44.
  • Yetkin A. Öğrencilerin Hemflire Öğretmende Aradığı Özelliklerin İncelenmesi.Atatürk Üniversitesi Hemfli- relik Yüksekokulu Dergisi, 1999; 2(1): 11-19.
Year 2005, Volume: 22 Issue: 2, 71 - 77, 31.12.2009

Abstract

References

  • Uyer G. Hemflirelikte Öğretim. Hatiboğlu Yayınları, Ankara, 1992; 12.
  • Atalay M, Tel H, ve ark. Hemflirelik Birinci Sınıf Öğ- rencilerinin Klinik Uygulamada Yafladıkları Güçlükler ve Yardım Beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Hemfli- relik Yüksekokulu Dergisi. 1994; 1(1): 19.
  • Johnsen KO, Wahl AK, Salminen L. Nurse Educator Competence: A Study of Norwegian Nurse Educators’ Opinions of the İmportance and Application of Different Nurse Educator Competence Domains. J. of Nursing Education 2002, 41: 295-300.
  • Afltı N. Hemflirelik Eğitiminde Öğrenci Öğretmen İlifl- kileri. Hemflirelik Bülteni. 1990; 4(17): 51.
  • Taflocak G. Hemflirelik Eğitimindeki Geliflmeler.Hem- flirelik Bülteni.1990; 4(17): 50.
  • Bayık A. Ülkemizde Hemflire Yetifltiren Kurumlarda Eğiticilerin Nitelik Sorunu ve Eğiticilerde olması Gere- ken Özellikler. İnönü Üniversitesi Malatya Sağlık Yük- sekokulu 2000’li Yıllarda Sağlık Yüksekokullarında Eğitimin Geleceği Sempozyum Kitabı. 15-17 Haziran Malatya, 2000; 22.
  • Afltı N.Hemflirelik Eğitiminde Öğrenci Öğretmen İliflki- leri. Hemflirelik Bülteni. 1990; 4(17) : 53-55.
  • Kömürcü N. Eğitim ve Öğretimde Karflılaflılan Güç- lükler ve Çözüm Önerileri-Eldeki Mevcut Müfredatlar Nasıl Yürüyor? İnönü Üniversitesi Malatya Sağlık Yüksekokulu 2000’li Yıllarda Sağlık Yüksekokulların- da Eğitimin Geleceği Sempozyum Kitabı. 15-17 Hazi- ran Malatya. 2000; 41.
  • Çam O, Khorshıd ve ark. Bir Hemflirelik Okulundaki Öğrencilerin Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi. Hemflirelikte Arafltırma Dergisi, 2000; 1: 38-39.
  • Erdem M.Mevcut Eğitim Olanakları ve Ortamlarının Öğrenci Yararına İyilefltirilmesi. İnönü Üniversitesi Malatya Sağlık Yüksekokulu 2000’li Yıllarda Sağlık Yüksekokullarında Eğitimin Geleceği Sempozyum Ki- tabı. 15-17 Haziran Malatya, 2000; 46-47.
  • Buldukoğlu K. Eğitimde Öğrenci Boyutu: Öğrenici Olarak Öğrenci. İnönü Üniversitesi Malatya Sağlık Yüksekokulu 2000’li Yıllarda Sağlık Yüksekokulların- da Eğitimin Geleceği Sempozyum Kitabı. 15-17 Hazi- ran Malatya, 2000; 54.
  • Mannix J, Faga P, Beale B, et al. Towards Sustainable Models For Clinical Education in Nursing: An On- G o i n g Conversation. J Nurse Education in Practice 2006; 6: 3-11.
  • Watson GP, Wells N. Nurses’ Attitudes Toward the A d v a n tages of Master’s Degree Preparation in Nursing. Journal of Nursing Education 1987; 6: 63-68.
  • Aylaz R, Erflan S. Malatya Sağlık Yüksekokulu Birin- ci Sınıf Öğrencilerinin Klinik Uygulamalarda Karflılafl- tıkları Güçlükler ve Güçlüklere iliflkin Beklentiler. İnönü Üniversitesi Malatya Sağlık Yüksekokulu 2000’li Yıllarda Sağlık Yüksekokullarında Eğitimin Geleceği Sempozyum Kitabı. 15-17 Haziran Malatya, 2000; 145-146.
  • Kömürcü N, Gençalp S. Yeni Mezun Hemflirelerin Hemflirelik Eğitiminden Beklentileri. Atatürk Üniver- sitesi Hemflirelik Yüksekokulu VII.Ulusal Hemflirelik Kongresi, 22-24 Haziran Erzurum. 1999; 335.
  • Özgür G. Ege Üniversitesi Hemflirelik Yüksekokulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Klinik Uygulama Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. 1. Ulusal Hemflirelik Eğiti- mi Sempozyumu, 11-12 Eylül, İstanbul. 1986; 80.
  • Aydın Bektafl H. Hemflirelik Öğrencilerinin Kuramsal ve Uygulamalı Eğitimde Yafladıkları Güçlükler ve Öğ- retim Elemanlarından Beklentiler. Hemflirelik Foru- mu, 2004; 44.
  • Yetkin A. Öğrencilerin Hemflire Öğretmende Aradığı Özelliklerin İncelenmesi.Atatürk Üniversitesi Hemfli- relik Yüksekokulu Dergisi, 1999; 2(1): 11-19.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Basic Medical Sciences
Authors

H. Kumcağız This is me

S. Koyuncu This is me

0. Aydın This is me

A. Yılmaz This is me

A. Uzun This is me

İ. Güneştaş This is me

Publication Date December 31, 2009
Submission Date October 28, 2009
Published in Issue Year 2005 Volume: 22 Issue: 2

Cite

APA Kumcağız, H., Koyuncu, S., Aydın, 0., Yılmaz, A., et al. (2009). Samsun Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Kuramsal ve Uygulamalı Eğitimde Yaşadıkları Sorunların Belirlenmesi. Journal of Experimental and Clinical Medicine, 22(2), 71-77. https://doi.org/10.5835/jecm.v22i2.72
AMA Kumcağız H, Koyuncu S, Aydın 0., Yılmaz A, Uzun A, Güneştaş İ. Samsun Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Kuramsal ve Uygulamalı Eğitimde Yaşadıkları Sorunların Belirlenmesi. J. Exp. Clin. Med. December 2009;22(2):71-77. doi:10.5835/jecm.v22i2.72
Chicago Kumcağız, H., S. Koyuncu, 0. Aydın, A. Yılmaz, A. Uzun, and İ. Güneştaş. “Samsun Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Kuramsal Ve Uygulamalı Eğitimde Yaşadıkları Sorunların Belirlenmesi”. Journal of Experimental and Clinical Medicine 22, no. 2 (December 2009): 71-77. https://doi.org/10.5835/jecm.v22i2.72.
EndNote Kumcağız H, Koyuncu S, Aydın 0., Yılmaz A, Uzun A, Güneştaş İ (December 1, 2009) Samsun Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Kuramsal ve Uygulamalı Eğitimde Yaşadıkları Sorunların Belirlenmesi. Journal of Experimental and Clinical Medicine 22 2 71–77.
IEEE H. Kumcağız, S. Koyuncu, 0. Aydın, A. Yılmaz, A. Uzun, and İ. Güneştaş, “Samsun Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Kuramsal ve Uygulamalı Eğitimde Yaşadıkları Sorunların Belirlenmesi”, J. Exp. Clin. Med., vol. 22, no. 2, pp. 71–77, 2009, doi: 10.5835/jecm.v22i2.72.
ISNAD Kumcağız, H. et al. “Samsun Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Kuramsal Ve Uygulamalı Eğitimde Yaşadıkları Sorunların Belirlenmesi”. Journal of Experimental and Clinical Medicine 22/2 (December 2009), 71-77. https://doi.org/10.5835/jecm.v22i2.72.
JAMA Kumcağız H, Koyuncu S, Aydın 0., Yılmaz A, Uzun A, Güneştaş İ. Samsun Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Kuramsal ve Uygulamalı Eğitimde Yaşadıkları Sorunların Belirlenmesi. J. Exp. Clin. Med. 2009;22:71–77.
MLA Kumcağız, H. et al. “Samsun Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Kuramsal Ve Uygulamalı Eğitimde Yaşadıkları Sorunların Belirlenmesi”. Journal of Experimental and Clinical Medicine, vol. 22, no. 2, 2009, pp. 71-77, doi:10.5835/jecm.v22i2.72.
Vancouver Kumcağız H, Koyuncu S, Aydın 0., Yılmaz A, Uzun A, Güneştaş İ. Samsun Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Kuramsal ve Uygulamalı Eğitimde Yaşadıkları Sorunların Belirlenmesi. J. Exp. Clin. Med. 2009;22(2):71-7.