Research Article
BibTex RIS Cite

Adölesan Voleybolcularda Life Kinetik Antrenmanının Dikkat ve Servis İsabetine Etkisinin İncelenmesi

Year 2025, Volume: 16 Issue: 2, 359 - 372, 20.08.2025
https://doi.org/10.17155/omuspd.1724698

Abstract

Life Kinetik (LK) antrenmanı, fiziksel adaptasyon, duyusal algı becerileri ve el-göz koordinasyonu gibi temel yetilerin, bilişsel süreçlerle dengelenerek karmaşık antrenmanlara dönüştürüldüğü bir antrenman modelidir. Mevcut literatürde, LK antrenmanlarının koordinatif beceriler üzerinde olumlu etkiler yarattığı çeşitli araştırmalarla ortaya konmuş olsa da voleybola özgü çalışmalar sınırlı sayıdadır. Bu çalışmanın amacı, adölesan voleybolcularda uygulanan LK antrenmanının dikkat düzeyi ve servis isabetine etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemini, özel bir voleybol kulübünde aktif olarak antrenmanlara katılan toplam 19 kız sporcu oluşturmuştur (deney grubu n=11; yaş ortalaması X̄ = 14,18 ± 0,40 yıl; kontrol grubu n=8; yaş ortalaması X̄ = 14,62 ± 0,51 yıl). Deney grubuna 8 hafta boyunca, haftada iki gün olacak şekilde LK antrenmanı uygulanmıştır. Her iki gruba da uygulama öncesi ve sonrası Stroop Renk-Kelime Testi ile Servis İsabet Testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular, deney grubunda Stroop etkisi süresinde anlamlı bir azalma, servis isabet oranında ise anlamlı bir artış olduğunu göstermiştir (p<0,05); kontrol grubunda ise istatistiksel olarak anlamlı bir değişim gözlenmemiştir (p>0,05). Bu sonuçlar, dikkat ve odaklanma gibi bilişsel becerilerin LK antrenmanları ile geliştirilebileceğini ortaya koymakta; bu modelin gelişim çağındaki voleybolcularda bireysel gelişimi ve müsabaka performansını artırabilecek etkili bir yöntem olduğunu düşündürmektedir. Bu doğrultuda, antrenörler ve spor bilimciler, dikkat ve teknik performansı desteklemeye yönelik hazırladıkları programlarda LK antrenmanlarına yer vererek sporcuların çok yönlü gelişimine katkı sağlayabilirler.

Ethical Statement

Araştırma için Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sağlık Bilimleri Bilimsel Araştırma ve Yayın Etik Kurulu Kurulu’ndan 08/01/2025 tarihli ve 01-2025/07 karar sayısı ile etik kurul izni alınmıştır.

References

  • Akça, E. (2023). Life Kinetik çalışmalarının kadın voleybol oyuncularında dikkat ve dinamik dengeye etkisi [Doktora tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi].
  • Arslan, Y. (2022). 10-14 yaş futbolcularda life kinetik antrenmanlerinin teknik beceri ve motor beceri performansına etkisi [Yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi].
  • Başandaç G. (2014). Adölesan voleybol oyuncularında ilerleyici gövde stabilizasyon eğitiminin üst ekstremite fonksiyonlarına etkisi [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi],
  • Bedir, H. (2024). Genç kalecilerde Life Kinetik antrenmanlarının reaksiyon zamanı ve dikkat düzeyine etkisi [Yüksek lisans tezi, Ordu Üniversitesi].
  • Büyüktaş, B. (2021). 10-14 yaş grubu tenisçilerde Life Kinetik antrenmanlarının bilişsel ve motorsal beceriler üzerindeki etkilerinin incelenmesi (Adana ili örneği) [Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi].
  • Çetinkaya, A. (2024). Genç futbolcularda uygulanan Life Kinetik antrenmanlerin, futbol teknik becerisine etkilerinin incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi].
  • Drikos, S., Kountouris, P., Laios, A., & Laios, Y. (2009), Correlates of teamperformance in volleyball, International Journal of Performance Analysis inSport, 9(2), 149-156
  • Duda, H. (2015). Application of life kinetik in the process of teaching technical activities to young football players. Antropomotoryka. Journal of Kinesiology and Exercise Sciences, 71(25), 51-61.
  • Duran, U. (2024). Life Kinetik antrenmanlarının kick boks sporcularında dikkat, yüz tanıma ve reaksiyon zamanına etkisinin incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi].
  • Fauzi, F., Pranatahadi, S., Dwihandaka, R., Sabillah, M. I., Rohmah, D. A. I., & Fauzi, L. A. (2024). The effect of life kinetic number training on the concentration level of female volleyball athletes aged 13-15 years. Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, (56), 1046-1055.
  • Gür, Y., Hamdemirci, IH, Taşkin, C., & Taşkin, S. (2022). Dart sporcularında yaşam kinetik antrenmaninin performans üzerindeki etkisinin araştırılması. Pakistan Tıp ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 16 (06), 518-518.
  • Gür, Y., Taskin, S., Özaktas, E. S., & Taskin, C. (2022). The Effect of life kinetic exercise on performance in bocce athletes. Journal of Educational Issues, 8(1), 664-671.
  • Hannes, D., & Evaluation des L.K. (2009). Konzeptes an einer förderschule mit dem förderschwerpunkt lernen. Universität zu Köln Humanwissenschaftliche Fakultät Department Heilpädagogik und Rehabilitation, 84-90.
  • Iqbal, D. N., & Tafaqur, M. (2020). Peningkatan Keterampilan Atlet Bola Voli melalui Latihan Life Kinetik. Jurnal Kepelatihan Olahraga, 12(1), 1–5.
  • Katsikadelli, A. (1996), A comparative study of the attack serve in high-level volleyballtournaments, Journal of Human Movement Studies, 30(6), 259-268.
  • Keskin, S. (2024). Life Kinetik antrenmanlarının judocuların motorik ve teknik gelişimleri üzerine etkisi [Yüksek lisans tezi, Trabzon Üniversitesi].
  • Kocaoğlu, Y., Kaplan, T., & Arslan, G. (2022). Life Kinetik Antrenmanlerinin 12-13 yaş voleybolcularda teknik, çabukluk ve reaksiyon becerilerine etkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(1), 53-66.
  • Komarudin, K., & Awwaludin, N. P. (2018). Life kinetik training in improving the physical condition of football athletes. 3rd International Conference on Sport Science, Health, and Physical Education, Advances in Health Sciences Research, 11.
  • Komarudin, K., Mulyana, B., & Novian, G. (2021). The effect of life kinetik training models to improve self-confidence in team and individuals athletes. The Open Psychology Journal, 14(1), 220-226.
  • Komarudin, Pelatihan Brain Jogging untuk meningkatkan konsentrasi, motivasi, dan hasil belajar keterampilan tenis. Hibah PPKBK UPI tahun 2016.
  • Koyun, S. (2024). 8 haftalık life kinetik antrenmanlarının 10–12 yaş çocuklarda badmintona özgü beceriler ve motorik özellikler üzerine etkileri [Yüksek lisans tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi].
  • Lautenbach, F., & Laborde, S. (2016). The influence of hormonal stress on performance. In Performance psychology (pp. 315–328). Academic Press
  • Lutz, H. (2010). Fußball spielen mit LK. Münih, Blv buchverlag gmbh co 1:143.
  • Lutz. (2017). Perform Better with Life Kinetik: BrainBased Training Model for Elite Performance. In Us Youth Soccer Workshop. US Youth Soccer Workshop.
  • Makaracı, M., Makaracı, Y., Zorba, E., & Lautenbach, F. (2024). Effects of Ten Biofeedback Sessions on Athletes’ Physiological, Psychological, and Cognitive Functioning: A Randomized Controlled Trial with International Tennis Players. Perceptual and motor skills, 131(5), 1664-1686.
  • Moreno, M.P., García de Alcaraz, A., Moreno, A., Molina, J. and Santos, J. (2007),Estudio de la dirección del saque en la superliga masculina de voleibol,Motricidad. European Journal of Human Movement, 18, 111-134.
  • Mugan, G. (2019). 12 haftalık life kinetik antrenmanlarının 12–14 yaş eskrimcilerde hamle hareket hızı ve bazı kinematik parametrelere etkileri [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi].
  • Mulyana, (2016).Pengaruh pelatihan Life Kinetik terhadap berpikir kritis, antisipasi, koordinasi, dan performa atlet pencak silat. Hibah PPKBK UPI tahun
  • Müller, M. (2017) Verbesserung der koordinativen Fähigkeiten durch Life Kinetik und deren Korrelation zu Schulleistungen der Schülerinnen und Schüler [Master’s thesis, Universitärer Berufsbildungskurs]
  • Orhan, Ö., Çetin, E., Çimen Polat, S., & Yarım, İ. (2021). Life Kinetik antrenmanının gülle atma kayma tekniğinin öğrenilmesi ve motorik parametreler üzerine etkisi. Sportis Science Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity, 7(3), 363–385.
  • Papadimitriou, K., Pashali, E., Sermaki, I., Mellas, S., & Papas, M. (2004), The effectof the opponents serve on the offensive actions of greek setters in volleyballgames. International Journal of Performance Analysis in Sport, 4(1), 23-33
  • Patsiaouras, A., Charitonidis, K., Moustakidis, A., & Kokaridas, D. (2009),Comparison of technical skills effectiveness of men’s national volleyball teams. International Journal of Performance Analysis Sport, 9, 1–7.
  • Peker, A. T. (2014). Life Kinetik antrenmanlarının koordinatif yetenekler üzerine etkisi [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi].
  • Pietsch, S., Böttcher, C., & Jansen, P. (2017). Cognitive motor coordination training improves mental rotation performance in primary school‐aged children. Mind, Brain, and Education, 11(4), 176–180. https://doi.org/10.1111/mbe.12154
  • Quiroga, M., García-Manso, J., Rodríguez-Ruiz, D., Sarmiento, S., De Saa, Y., & Moreno, M. P. (2010), Relation between in-game role and service characteristicsin elite women's volleyball. Journal of Strength Conditioning Research, 24(9), 2316-2321.
  • Quiroga, M., Rodriguez-Ruiz, D., Sarmiento, S., Muchaga, L., Grigoletto, M., & Garcia-Manso, J. (2012), Characterisation of the main playing variables affecting the service in high-level women’ s volleyball, Journal Quantitative Analysis in Sports, 8(1), 1-11
  • Selvi, A. (2025). Futbol hakemlerine uygulanan life kinetik ve zihinsel antrenman programının motivasyon, dikkat ve beyin elektriksel aktivitesine etkisinin incelenmesi [Doktora tezi, Kocaeli Üniversitesi].
  • Sezik, A. Ç. (2018). Adolesan voleybol oyuncularında skapula pozisyonu ile üst ekstremite kuvvet, güç, endurans ve dengenin ilişkisi [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi].
  • Tejada, J., Schmitz, H., & Faro, A. (2017). O método Life Kinetik® sob a perspectiva das neurociências e educação: uma análise teórica. Revista Educação Em Questão, 55(45), 127–151.
  • Tekdemir, R. (2022). 11-12 yaş tenisçilerde life kinetik antrenmanlarının motorik özelliklere ve tenis becerilerine etkisi [Yüksek lisans tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi].
  • Uluöz, E. (2016). Voleybolda fileye temas kuralında yapılan değişikliklerin oyun ve oyuncular üzerindeki etkileri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık,48.
  • Vural, M. U. (2016). Life kinetik antrenmanlarının genç erkek basketbolcularda denge, reaksiyon süresi ve dikkat üzerine etkisi [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi).
  • Yarayan, Y. E., Keskin, K., & Çelik, O. B.  (2025). Impact of life kinetik training on balance, agility, jumping, proprioception, and cognitive function in preadolescent recreational fencing athletes: a randomized controlled trial. BMC Sports Sci Med Rehabil 17, 146 (2025).
  • Yıldırım, A. (2021). Life kinetik ve psikolojik beceri antrenmanlarının hokey beceri ve psikolojik değişkenler üzerine etkisinin incelenmesi [Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi]
  • Yildirim, A. (2022). Investigation of the effect of 8-week life kinetic training on self-confidence, attention and psychological skill levels in sedentary men students. Education Quarterly Reviews, 5(3), 152-158.

Investigating the Effect of Life Kinetic Training on Attention and Serve Accuracy in Adolescent Female Volleyball Players

Year 2025, Volume: 16 Issue: 2, 359 - 372, 20.08.2025
https://doi.org/10.17155/omuspd.1724698

Abstract

Life Kinetik (LK) training is a model that transforms fundamental skills such as physical adaptation, sensory perception abilities, and hand-eye coordination into complex exercises by balancing them with cognitive processes. Although existing literature has demonstrated the positive effects of LK training on coordinative skills, the number of studies specifically focused on volleyball is limited. The aim of this study is to examine the effects of LK training on attention level and service accuracy in adolescent volleyball players. The sample consisted of 19 female athletes (experimental group n=11; mean age = 14.18 ± 0.40 years; control group n=8; mean age = 14.62 ± 0.51 years) actively training at a private volleyball club. The experimental group participated in LK training twice a week for eight weeks. Both groups were administered the Stroop Color-Word Test and a Service Accuracy Test before and after the intervention. The findings showed a significant decrease in Stroop effect duration and a significant increase in service accuracy in the experimental group (p<0.05), while no statistically significant changes were observed in the control group (p>0.05). These results indicate that cognitive skills such as attention and concentration can be improved through LK training, suggesting that this model may be an effective method for enhancing individual development and competition performance in adolescent volleyball players. Accordingly, coaches and sports scientists may consider integrating LK exercises into their training programs to support athletes’ multidimensional development.

Ethical Statement

Ethical approval for the research was obtained from the Scientific Research and Publication Ethics Committee of Karamanoğlu Mehmetbey University Faculty of Health Sciences with decision number 01-2025/07 dated 08/01/2025.

References

  • Akça, E. (2023). Life Kinetik çalışmalarının kadın voleybol oyuncularında dikkat ve dinamik dengeye etkisi [Doktora tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi].
  • Arslan, Y. (2022). 10-14 yaş futbolcularda life kinetik antrenmanlerinin teknik beceri ve motor beceri performansına etkisi [Yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi].
  • Başandaç G. (2014). Adölesan voleybol oyuncularında ilerleyici gövde stabilizasyon eğitiminin üst ekstremite fonksiyonlarına etkisi [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi],
  • Bedir, H. (2024). Genç kalecilerde Life Kinetik antrenmanlarının reaksiyon zamanı ve dikkat düzeyine etkisi [Yüksek lisans tezi, Ordu Üniversitesi].
  • Büyüktaş, B. (2021). 10-14 yaş grubu tenisçilerde Life Kinetik antrenmanlarının bilişsel ve motorsal beceriler üzerindeki etkilerinin incelenmesi (Adana ili örneği) [Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi].
  • Çetinkaya, A. (2024). Genç futbolcularda uygulanan Life Kinetik antrenmanlerin, futbol teknik becerisine etkilerinin incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi].
  • Drikos, S., Kountouris, P., Laios, A., & Laios, Y. (2009), Correlates of teamperformance in volleyball, International Journal of Performance Analysis inSport, 9(2), 149-156
  • Duda, H. (2015). Application of life kinetik in the process of teaching technical activities to young football players. Antropomotoryka. Journal of Kinesiology and Exercise Sciences, 71(25), 51-61.
  • Duran, U. (2024). Life Kinetik antrenmanlarının kick boks sporcularında dikkat, yüz tanıma ve reaksiyon zamanına etkisinin incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi].
  • Fauzi, F., Pranatahadi, S., Dwihandaka, R., Sabillah, M. I., Rohmah, D. A. I., & Fauzi, L. A. (2024). The effect of life kinetic number training on the concentration level of female volleyball athletes aged 13-15 years. Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, (56), 1046-1055.
  • Gür, Y., Hamdemirci, IH, Taşkin, C., & Taşkin, S. (2022). Dart sporcularında yaşam kinetik antrenmaninin performans üzerindeki etkisinin araştırılması. Pakistan Tıp ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 16 (06), 518-518.
  • Gür, Y., Taskin, S., Özaktas, E. S., & Taskin, C. (2022). The Effect of life kinetic exercise on performance in bocce athletes. Journal of Educational Issues, 8(1), 664-671.
  • Hannes, D., & Evaluation des L.K. (2009). Konzeptes an einer förderschule mit dem förderschwerpunkt lernen. Universität zu Köln Humanwissenschaftliche Fakultät Department Heilpädagogik und Rehabilitation, 84-90.
  • Iqbal, D. N., & Tafaqur, M. (2020). Peningkatan Keterampilan Atlet Bola Voli melalui Latihan Life Kinetik. Jurnal Kepelatihan Olahraga, 12(1), 1–5.
  • Katsikadelli, A. (1996), A comparative study of the attack serve in high-level volleyballtournaments, Journal of Human Movement Studies, 30(6), 259-268.
  • Keskin, S. (2024). Life Kinetik antrenmanlarının judocuların motorik ve teknik gelişimleri üzerine etkisi [Yüksek lisans tezi, Trabzon Üniversitesi].
  • Kocaoğlu, Y., Kaplan, T., & Arslan, G. (2022). Life Kinetik Antrenmanlerinin 12-13 yaş voleybolcularda teknik, çabukluk ve reaksiyon becerilerine etkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(1), 53-66.
  • Komarudin, K., & Awwaludin, N. P. (2018). Life kinetik training in improving the physical condition of football athletes. 3rd International Conference on Sport Science, Health, and Physical Education, Advances in Health Sciences Research, 11.
  • Komarudin, K., Mulyana, B., & Novian, G. (2021). The effect of life kinetik training models to improve self-confidence in team and individuals athletes. The Open Psychology Journal, 14(1), 220-226.
  • Komarudin, Pelatihan Brain Jogging untuk meningkatkan konsentrasi, motivasi, dan hasil belajar keterampilan tenis. Hibah PPKBK UPI tahun 2016.
  • Koyun, S. (2024). 8 haftalık life kinetik antrenmanlarının 10–12 yaş çocuklarda badmintona özgü beceriler ve motorik özellikler üzerine etkileri [Yüksek lisans tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi].
  • Lautenbach, F., & Laborde, S. (2016). The influence of hormonal stress on performance. In Performance psychology (pp. 315–328). Academic Press
  • Lutz, H. (2010). Fußball spielen mit LK. Münih, Blv buchverlag gmbh co 1:143.
  • Lutz. (2017). Perform Better with Life Kinetik: BrainBased Training Model for Elite Performance. In Us Youth Soccer Workshop. US Youth Soccer Workshop.
  • Makaracı, M., Makaracı, Y., Zorba, E., & Lautenbach, F. (2024). Effects of Ten Biofeedback Sessions on Athletes’ Physiological, Psychological, and Cognitive Functioning: A Randomized Controlled Trial with International Tennis Players. Perceptual and motor skills, 131(5), 1664-1686.
  • Moreno, M.P., García de Alcaraz, A., Moreno, A., Molina, J. and Santos, J. (2007),Estudio de la dirección del saque en la superliga masculina de voleibol,Motricidad. European Journal of Human Movement, 18, 111-134.
  • Mugan, G. (2019). 12 haftalık life kinetik antrenmanlarının 12–14 yaş eskrimcilerde hamle hareket hızı ve bazı kinematik parametrelere etkileri [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi].
  • Mulyana, (2016).Pengaruh pelatihan Life Kinetik terhadap berpikir kritis, antisipasi, koordinasi, dan performa atlet pencak silat. Hibah PPKBK UPI tahun
  • Müller, M. (2017) Verbesserung der koordinativen Fähigkeiten durch Life Kinetik und deren Korrelation zu Schulleistungen der Schülerinnen und Schüler [Master’s thesis, Universitärer Berufsbildungskurs]
  • Orhan, Ö., Çetin, E., Çimen Polat, S., & Yarım, İ. (2021). Life Kinetik antrenmanının gülle atma kayma tekniğinin öğrenilmesi ve motorik parametreler üzerine etkisi. Sportis Science Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity, 7(3), 363–385.
  • Papadimitriou, K., Pashali, E., Sermaki, I., Mellas, S., & Papas, M. (2004), The effectof the opponents serve on the offensive actions of greek setters in volleyballgames. International Journal of Performance Analysis in Sport, 4(1), 23-33
  • Patsiaouras, A., Charitonidis, K., Moustakidis, A., & Kokaridas, D. (2009),Comparison of technical skills effectiveness of men’s national volleyball teams. International Journal of Performance Analysis Sport, 9, 1–7.
  • Peker, A. T. (2014). Life Kinetik antrenmanlarının koordinatif yetenekler üzerine etkisi [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi].
  • Pietsch, S., Böttcher, C., & Jansen, P. (2017). Cognitive motor coordination training improves mental rotation performance in primary school‐aged children. Mind, Brain, and Education, 11(4), 176–180. https://doi.org/10.1111/mbe.12154
  • Quiroga, M., García-Manso, J., Rodríguez-Ruiz, D., Sarmiento, S., De Saa, Y., & Moreno, M. P. (2010), Relation between in-game role and service characteristicsin elite women's volleyball. Journal of Strength Conditioning Research, 24(9), 2316-2321.
  • Quiroga, M., Rodriguez-Ruiz, D., Sarmiento, S., Muchaga, L., Grigoletto, M., & Garcia-Manso, J. (2012), Characterisation of the main playing variables affecting the service in high-level women’ s volleyball, Journal Quantitative Analysis in Sports, 8(1), 1-11
  • Selvi, A. (2025). Futbol hakemlerine uygulanan life kinetik ve zihinsel antrenman programının motivasyon, dikkat ve beyin elektriksel aktivitesine etkisinin incelenmesi [Doktora tezi, Kocaeli Üniversitesi].
  • Sezik, A. Ç. (2018). Adolesan voleybol oyuncularında skapula pozisyonu ile üst ekstremite kuvvet, güç, endurans ve dengenin ilişkisi [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi].
  • Tejada, J., Schmitz, H., & Faro, A. (2017). O método Life Kinetik® sob a perspectiva das neurociências e educação: uma análise teórica. Revista Educação Em Questão, 55(45), 127–151.
  • Tekdemir, R. (2022). 11-12 yaş tenisçilerde life kinetik antrenmanlarının motorik özelliklere ve tenis becerilerine etkisi [Yüksek lisans tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi].
  • Uluöz, E. (2016). Voleybolda fileye temas kuralında yapılan değişikliklerin oyun ve oyuncular üzerindeki etkileri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık,48.
  • Vural, M. U. (2016). Life kinetik antrenmanlarının genç erkek basketbolcularda denge, reaksiyon süresi ve dikkat üzerine etkisi [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi).
  • Yarayan, Y. E., Keskin, K., & Çelik, O. B.  (2025). Impact of life kinetik training on balance, agility, jumping, proprioception, and cognitive function in preadolescent recreational fencing athletes: a randomized controlled trial. BMC Sports Sci Med Rehabil 17, 146 (2025).
  • Yıldırım, A. (2021). Life kinetik ve psikolojik beceri antrenmanlarının hokey beceri ve psikolojik değişkenler üzerine etkisinin incelenmesi [Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi]
  • Yildirim, A. (2022). Investigation of the effect of 8-week life kinetic training on self-confidence, attention and psychological skill levels in sedentary men students. Education Quarterly Reviews, 5(3), 152-158.
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Physical Activity and Health, Sports Science and Exercise (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Melek Makaracı 0000-0002-5279-2703

Early Pub Date August 20, 2025
Publication Date August 20, 2025
Submission Date June 22, 2025
Acceptance Date August 5, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Makaracı, M. (2025). Adölesan Voleybolcularda Life Kinetik Antrenmanının Dikkat ve Servis İsabetine Etkisinin İncelenmesi. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 16(2), 359-372. https://doi.org/10.17155/omuspd.1724698