Üniversitelerin görevi genci yetişkin rollere hazırlamak, toplumsal değerleri kazandırmak ve meslek sahibi
olması için gerekli bilgi donanımını bireye yüklemektir. Dershaneler ise sadece derece, puan, sertifika vererek
öğrencileri bilinçli bir standartta ve gerekli öğrenim derecelerini hedefleyen belirli seviyeye yükseltmeyi
amaçlayan resmi kurumlardır. Başarılı bir ders çalışma süreci amaçlanan ile yaşanacak deneyimler arasındaki
uyumdan doğar. Özgür katılımı ifade eden ve yaratıcı sonuçları olan serbest zaman, insanları doğru
deneyimlerle besleyerek ahlaken sağlam karakterli ve erdemli kişiler olarak yetiştirir. Eğitim sürecinde
yaşanan deneyimler kişinin duygularını kontrol etmesini ve topluma uyum sağlamasını esas edinir. Serbest
zamanın eğitimsel amaçları içinde grup bütünlüğü ve dayanışması, gruplar arası ve grup içi uyum, sosyal ilişki
ve cinsiyetlerin kabullenilmesi, zarafetin ve güzelliğin ifadesi, toplum içinde dengeyi koruyabilme, saldırganlığı
önleme, kötü huyları ortadan kaldırma, milli ve milletlerarası itibarı koruma gibi nitelikler sıralanabilir. Bu
çalışmanın amacı Tokat ilindeki dershanelere devam eden 175 erkek ve 163 bayan, toplam 388 üniversite
öğrencisinin serbest zamanlarını nasıl değerlendirdiklerini ve üniversite okuma nedenlerinin bunlara etkisini
tespit etmeye yöneliktir. Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin üniversitede öğrenim görme nedeni olarak
gelecekteki kariyer beklentileri % 55,9 ile ilk sırada yer almaktadır. Ayrıca öğrencilerin büyük ölçüde, serbest
zaman aktivitesinden kendilerine kısa süreli enerji sağlamak için yararlandıkları anlaşılmaktadır (% 54,7).
Anahtar Kelimeler: Serbest zaman, Kamu Personel Seçme Sınavı(KPSS), Dershane, Üniversite
Üniversitelerin görevi genci yetişkin rollere hazırlamak, toplumsal değerleri kazandırmak ve meslek sahibi olması için gerekli bilgi donanımını bireye yüklemektir. Dershaneler ise sadece derece, puan, sertifika vererek öğrencileri bilinçli bir standartta ve gerekli öğrenim derecelerini hedefleyen belirli seviyeye yükseltmeyi amaçlayan resmi kurumlardır. Başarılı bir ders çalışma süreci amaçlanan ile yaşanacak deneyimler arasındaki uyumdan doğar. Özgür katılımı ifade eden ve yaratıcı sonuçları olan serbest zaman, insanları doğru deneyimlerle besleyerek ahlaken sağlam karakterli ve erdemli kişiler olarak yetiştirir. Eğitim sürecinde yaşanan deneyimler kişinin duygularını kontrol etmesini ve topluma uyum sağlamasını esas edinir. Serbest zamanın eğitimsel amaçları içinde grup bütünlüğü ve dayanışması, gruplar arası ve grup içi uyum, sosyal ilişki ve cinsiyetlerin kabullenilmesi, zarafetin ve güzelliğin ifadesi, toplum içinde dengeyi koruyabilme, saldırganlığı önleme, kötü huyları ortadan kaldırma, milli ve milletlerarası itibarı koruma gibi nitelikler sıralanabilir. Bu çalışmanın amacı Tokat ilindeki dershanelere devam eden 175 erkek ve 163 bayan, toplam 388 üniversite öğrencisinin serbest zamanlarını nasıl değerlendirdiklerini ve üniversite okuma nedenlerinin bunlara etkisini tespit etmeye yöneliktir. Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin üniversitede öğrenim görme nedeni olarak gelecekteki kariyer beklentileri % 55,9 ile ilk sırada yer almaktadır. Ayrıca öğrencilerin büyük ölçüde, serbest zaman aktivitesinden kendilerine kısa süreli enerji sağlamak için yararlandıkları anlaşılmaktadır (% 54,7)
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Psiko Sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 3 Issue: 1 |