BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 4 Issue: 2, 47 - 56, 24.06.2013

Abstract

The aim of this study is to evaluate the views of teachers of physical education about the factors effective in determining the success level in physical education classes. The study population consists of primary schools in the center of Konya and some of its selected districts (Eregli, Karapinar and Halkapinar) while the sample of the study consists of 239 physical education teachers in some of the schools of the aforementioned places. The questionnaire’s reliability and applicability were tested and Cronbach’s alpha coefficient was found to be 0.91.Simple statistical techniques such as frequency and percentage (%) and Chi-Square (c) analysis were used in the assessment of the data. 0.01 and 0.05 level of significance was considered to be significant.Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu/NİĞDEAccording to the results, the factors used by teaches in the evaluation of students’ success did not show a significant difference in term of gender. The factors most widely accepted were “skills, knowledge, attitude and habits should be evaluated to the fullest extent”, school and extracurricular activities of the students should be evaluated as a whole”, each student should be evaluated according to his/her own physique and his/he participation in studies” respectively. A high percentage of teaches agree with the statements “evaluation of students should be done according to the form of observation” and “an attempt to use school facilities and tools should be taken into consideration”.

References

  • Fidan N, Erden M. Eğitime Giriş, Alkim Yayıncılık, İstanbul, 1998.
  • Demirhan G. Spor Eğitiminde yöntem, Strateji, Teknik, Kavram ve Uygulamalar, 7.Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Kongre Kitabı, Antalya, 27-29 Ekim, 2002.
  • Özşaker M, Orhun A. İlköğretim okullarında Beden Eğitimi dersinin amaç ve içeriğine ilişkin sorunlar.4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, Bursa, 10-11 Haziran, 2005.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). İlköğretim Okulları, Lise ve Dengi Okullar, Beden Eğitim Dersi Öğretim Programları, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 1988.
  • Kimpston RD. Curriculum fidelity and the implementation tasks employed by teachers: a research study, Journal of Curriculum Studies, 1985; 17 (2): 185-195.
  • Kenyon GS, Pherson MC. Becoming Involved in Physical Activity and Sport: A Process of Socialization, Physical Activity Human Growth and Development, New York, London, Academic Press, London, 1973.
  • Srilverman S, Scrabis KA. A Review of research on instructional theory in physical education, International Journal of Physical Education, 2004; 41 (1): 4-12.
  • Carter V, Good E. Dictionary of Education 4 nd ed, New York, McGraw Hill Book Company, 1973.
  • Yetim A. Sosyoloji ve Spor, Topkar Yayınları, Trabzon, 2000.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). Okul İçi Beden Eğitimi ve Spor İzcilik Dairesi Başkanlığı, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders İçi ve Ders Dışı Çalışmaları Rehberi, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 2000.
  • Can S, Can Ş. İlköğretim Bölümü öğretmen adalarının cinsiyete göre yapıyı kurma boyutu yönünden liderlik davranışlarının karşılaştırılması, 15. Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, 2006.
  • Can Y. Beden eğitimi ve pedagojisinin güncel sorunları, 1. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisinin Güncel Sorunları Paneli (29–30 Mayıs), Ankara, 1995.
  • Çumralıgil B. Seçilmiş bazı illerdeki ortaöğretim kurumlarında beden eğitimi öğretmeninin yapısı ve sorunları, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara, 19 Güllü M, Güçlü M, Kafkas E. Beden eğitimi öğretmenlerinin 4. 5. ve 6. sınıf beden eğitimi dersi yeni öğretim programı uygulamalarının incelenmesi, 4. Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi (Sözel Bildiri), Antalya, 9-11 Kasım, 2007. Yılmaz G, Gündüz N. ”Ankara İlköğretim Okullarında görevli Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygulanışına ilişkin görüşleri, SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2008: VI (3); 103-111, Ankara, 2008.
  • Şirinkan A, Gündoğdu K. Öğretmenlerin ilköğretim beden ve spor dersi öğretim programı ve planlamaya ilişkin algıları, Uluslararası spor bilimleri kongresi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Bolu, 23-25 Ekim, 2008.
  • Bakker FC, Whiting HTA, Van der Brug H. Sport Psychology: Concepts and Applications, John Wiley and Sons, New York, 19 Ryon RM, Frederick CM, Lepes D, Rubio N, Sheldon KM. Intrinsic motivation and exercise adherence, International Journal of Sport Psychology, 1997, 28: 335-354.

İLKÖĞRETİM BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNDE BAŞARI BELİRLENMESİNDE ETKEN OLAN FAKTÖRLERİN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNCE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2013, Volume: 4 Issue: 2, 47 - 56, 24.06.2013

Abstract

Bu araştırma; ilköğretim beden eğitimi derslerinde başarı düzeyi belirlenmesinde etkin olan faktörler hakkında
beden eğitimi öğretmenlerinin sahip olduğu görüşleri değerlendirmek amacını taşımaktadır.
Araştırmanın evrenini Konya ili il merkezi ve seçilmiş ilçelerindeki (Ereğli, Karapınar ve Halkapınar) ilköğretim
okulları, örneklem gurubunu ise bu yerleşim yerlerindeki bazı okullarda görev yapan toplam 239 beden
eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır.
Araştırmanın amacıyla uyumlu anketin uygulanabilirliği ve güvenirliği test edilmiş, cronbach’s alpfa katsayısı
0,91 bulunmuştur.
Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde frekans ve yüzde (%) gibi basit istatistiksel teknikler ile Ki-Kare (c)
çözümlemesinden yararlanılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak 0,01 ve 0,05 güven aralığı kabul edilmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre, derslerde öğretmenler tarafından öğrenci başarısının değerlendirilmesinde
kullanılan faktörlerin cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği anlaşılmaktadır. Bu
faktörlerden en yaygın kabul görenleri sırasıyla; “bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıkların tamamı değerlendirilmeli”,
“öğrencilerin okul içi ve dışı faaliyetleri bütün olarak değerlendirmeye alınmalı”, “her öğrenci kendi fiziksel
yapı ve yeteneklerine, ilgi çaba ve çalışmalara katılma durumuna göre değerlendirilmelidir” önermeleridir.
Bunun yanı sıra öğretmenler “değerlendirme öğrenci gözlem formuna göre yapılmalı” ve “okul tesis ve
araçlarını kullanma çabası değerlendirmeye katılmalıdır” görüşlerine de oldukça yüksek oranda katılmaktadır.

References

  • Fidan N, Erden M. Eğitime Giriş, Alkim Yayıncılık, İstanbul, 1998.
  • Demirhan G. Spor Eğitiminde yöntem, Strateji, Teknik, Kavram ve Uygulamalar, 7.Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Kongre Kitabı, Antalya, 27-29 Ekim, 2002.
  • Özşaker M, Orhun A. İlköğretim okullarında Beden Eğitimi dersinin amaç ve içeriğine ilişkin sorunlar.4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, Bursa, 10-11 Haziran, 2005.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). İlköğretim Okulları, Lise ve Dengi Okullar, Beden Eğitim Dersi Öğretim Programları, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 1988.
  • Kimpston RD. Curriculum fidelity and the implementation tasks employed by teachers: a research study, Journal of Curriculum Studies, 1985; 17 (2): 185-195.
  • Kenyon GS, Pherson MC. Becoming Involved in Physical Activity and Sport: A Process of Socialization, Physical Activity Human Growth and Development, New York, London, Academic Press, London, 1973.
  • Srilverman S, Scrabis KA. A Review of research on instructional theory in physical education, International Journal of Physical Education, 2004; 41 (1): 4-12.
  • Carter V, Good E. Dictionary of Education 4 nd ed, New York, McGraw Hill Book Company, 1973.
  • Yetim A. Sosyoloji ve Spor, Topkar Yayınları, Trabzon, 2000.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). Okul İçi Beden Eğitimi ve Spor İzcilik Dairesi Başkanlığı, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders İçi ve Ders Dışı Çalışmaları Rehberi, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 2000.
  • Can S, Can Ş. İlköğretim Bölümü öğretmen adalarının cinsiyete göre yapıyı kurma boyutu yönünden liderlik davranışlarının karşılaştırılması, 15. Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, 2006.
  • Can Y. Beden eğitimi ve pedagojisinin güncel sorunları, 1. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisinin Güncel Sorunları Paneli (29–30 Mayıs), Ankara, 1995.
  • Çumralıgil B. Seçilmiş bazı illerdeki ortaöğretim kurumlarında beden eğitimi öğretmeninin yapısı ve sorunları, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara, 19 Güllü M, Güçlü M, Kafkas E. Beden eğitimi öğretmenlerinin 4. 5. ve 6. sınıf beden eğitimi dersi yeni öğretim programı uygulamalarının incelenmesi, 4. Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi (Sözel Bildiri), Antalya, 9-11 Kasım, 2007. Yılmaz G, Gündüz N. ”Ankara İlköğretim Okullarında görevli Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygulanışına ilişkin görüşleri, SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2008: VI (3); 103-111, Ankara, 2008.
  • Şirinkan A, Gündoğdu K. Öğretmenlerin ilköğretim beden ve spor dersi öğretim programı ve planlamaya ilişkin algıları, Uluslararası spor bilimleri kongresi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Bolu, 23-25 Ekim, 2008.
  • Bakker FC, Whiting HTA, Van der Brug H. Sport Psychology: Concepts and Applications, John Wiley and Sons, New York, 19 Ryon RM, Frederick CM, Lepes D, Rubio N, Sheldon KM. Intrinsic motivation and exercise adherence, International Journal of Sport Psychology, 1997, 28: 335-354.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Psiko Sosyal Alanlar
Authors

Hüdaverdi Mamak

Publication Date June 24, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Mamak, H. (2013). İLKÖĞRETİM BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNDE BAŞARI BELİRLENMESİNDE ETKEN OLAN FAKTÖRLERİN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNCE DEĞERLENDİRİLMESİ. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 4(2), 47-56. https://doi.org/10.17155/spd.19247