The aim of this study is to evaluate the views of teachers of physical education about the factors effective in determining the success level in physical education classes. The study population consists of primary schools in the center of Konya and some of its selected districts (Eregli, Karapinar and Halkapinar) while the sample of the study consists of 239 physical education teachers in some of the schools of the aforementioned places. The questionnaire’s reliability and applicability were tested and Cronbach’s alpha coefficient was found to be 0.91.Simple statistical techniques such as frequency and percentage (%) and Chi-Square (c) analysis were used in the assessment of the data. 0.01 and 0.05 level of significance was considered to be significant.Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu/NİĞDEAccording to the results, the factors used by teaches in the evaluation of students’ success did not show a significant difference in term of gender. The factors most widely accepted were “skills, knowledge, attitude and habits should be evaluated to the fullest extent”, school and extracurricular activities of the students should be evaluated as a whole”, each student should be evaluated according to his/her own physique and his/he participation in studies” respectively. A high percentage of teaches agree with the statements “evaluation of students should be done according to the form of observation” and “an attempt to use school facilities and tools should be taken into consideration”.
Bu araştırma; ilköğretim beden eğitimi derslerinde başarı düzeyi belirlenmesinde etkin olan faktörler hakkında
beden eğitimi öğretmenlerinin sahip olduğu görüşleri değerlendirmek amacını taşımaktadır.
Araştırmanın evrenini Konya ili il merkezi ve seçilmiş ilçelerindeki (Ereğli, Karapınar ve Halkapınar) ilköğretim
okulları, örneklem gurubunu ise bu yerleşim yerlerindeki bazı okullarda görev yapan toplam 239 beden
eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır.
Araştırmanın amacıyla uyumlu anketin uygulanabilirliği ve güvenirliği test edilmiş, cronbach’s alpfa katsayısı
0,91 bulunmuştur.
Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde frekans ve yüzde (%) gibi basit istatistiksel teknikler ile Ki-Kare (c)
çözümlemesinden yararlanılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak 0,01 ve 0,05 güven aralığı kabul edilmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre, derslerde öğretmenler tarafından öğrenci başarısının değerlendirilmesinde
kullanılan faktörlerin cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği anlaşılmaktadır. Bu
faktörlerden en yaygın kabul görenleri sırasıyla; “bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıkların tamamı değerlendirilmeli”,
“öğrencilerin okul içi ve dışı faaliyetleri bütün olarak değerlendirmeye alınmalı”, “her öğrenci kendi fiziksel
yapı ve yeteneklerine, ilgi çaba ve çalışmalara katılma durumuna göre değerlendirilmelidir” önermeleridir.
Bunun yanı sıra öğretmenler “değerlendirme öğrenci gözlem formuna göre yapılmalı” ve “okul tesis ve
araçlarını kullanma çabası değerlendirmeye katılmalıdır” görüşlerine de oldukça yüksek oranda katılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Psiko Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 2 |