Çalışma Ordu ilinde şehir ve kırsal bölgede yaşayan 8-10 yaş grubu öğrencilerin
bazı motorik özelliklerinin ne ölçüde geliştiğini tespit etmeyi amaçlamıştır. Çalışmaya
Ordu ilinde bir özel okul ve bir köy okulunda öğrenim gören yaşları 8-10 yaş
arasında değişen 40 kız ve 40 erkek öğrenci olmak üzere toplam 80 öğrenci
katılmıştır. Çocukların temel motorik özelliklerini belirlemek için; tek ayak
üzerinde durma, çabukluk, yakalama, durarak uzun atlama, fırlatma ve 12,20 m sürat
koşusu bölümlerinden oluşan motor performans test protokolü uygulanmıştır. Verilerin
analizinde Independent samples t-test uygulanmıştır. Şehir ve kırsalda öğrenim
gören öğrencilerin performans değerleri karşılaştırıldığında tek ayak üzerinde
durma değişkeninde anlamlı fark bulunmamıştır (p>0,05). Diğer bağımsız değişkenlerde
çabukluk, (p<0,05), yakalama, durarak uzun atlama, fırlatma ve 12,20 m sürat
koşusu değerlerinde (p<0,01) şehirde okuyan öğrencilerle kırsalda okuyan
öğrenciler arasında anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. İki okul arasında
karşılaştırma yapıldığında özel okulda okuyan kız öğrencilerin yakalama,
durarak uzun atlama, fırlatma ve koşu değişkenlerinde anlamlı fark görülmüştür
(p<0,01). Özel okulda okuyan erkek
öğrencilerde ise yakalama ve durarak uzun atlama değişkeninde anlamlı farklar
tespit edilmiştir (p<0,05). Çalışmamızda özel okulda okuyan öğrencilerin motorik özelliklerinde daha
fazla gelişme olduğu görülmüştür. Bu farkın nedenini eğitim gördükleri eğitim
ortamının ve eğitici ilgisinin kalitesine, sosyoekonomik şartlara ve bilinçli
ebeveynlere bağlayabiliriz.
The
objective of this study is to find out to what extent some basic motoric
features of children between the ages of 8 and 10 who were living in civic and
rural areas developed. A total 80 students consisting of 40 females and 40
males, whose ages ranged from 8 to 10 and who were studying at a private school
and a public village school in Ordu participated in this study. Motor
performance test protocol, which included the stages of standing on one foot,
agility, gripping, long jump, throwing and 12,20 meter sprint was applied to
find out the basic motoric features of the children. Independent samples t-test
was used for the analysis of the data. When the performance values of the
students studying at private school and public village school were compared, no
significant difference was found in the variable of standing on one foot
(p>0.05). Significant differences were found in other independent variables
of agility (p<0.05), gripping, long jump, throwing and 12.20-meter sprinting
(p<0.01) between students studying in city and rural area. When the two
schools were compared, significant differences were found in the gripping, long
jump, throwing and sprint variables of female students in private school
(p<0.01). Significant differences were also found in gripping and long jump
variables of female students in private school (p<0.01). In our study, more
development was found in the motoric features of students studying at private
school. This difference can be explained with the quality of educational
environment and care of the trainers, socioeconomic conditions and conscious
parents.
Subjects | Health Care Administration |
---|---|
Journal Section | Hareket ve Antrenman Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 8 Issue: 2 |