Research Article
BibTex RIS Cite

8-10 YAŞ GRUBU YÜZÜCÜLERİN 25M FARKLI STİL YÜZME PERFORMANSLARININ MOTORİK ÖZELLİKLER İLE İLİŞKİSİ

Year 2019, Volume: 10 Issue: 2, 94 - 103, 19.08.2019
https://doi.org/10.17155/omuspd.469102

Abstract

Bu çalışma, 8-10 yaş grubu
yüzücülerin temel motorik özellikleri ile 25m dört farklı stil yüzme (kelebek,
sırtüstü, kurbağalama, serbest) dereceleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesi
amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya,
İstanbul
Teknik Üniversitesi Spor
Kulübü’nden 18 kız (yaş
ortalaması
9,00±0,84yıl;
boy ortalaması 135,06±7,22cm; ağırlık ortalaması 32,80±7,22kg)
ve 18 erkek (yaş ortalaması 9,00±0,84yıl; boy ortalaması
136,06±7,22cm; ağırlık ortalaması 34,91±7,68kg) olmak üzere
toplam 36 yüzücü gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmanın
birinci günü yüzücülerin flamingo denge, otur-uzan esneklik, 20m sürat koşusu,
durarak uzun atlama, sit-up (mekik) testi ve 10x5m mekik koşusu ölçülmüştür.
Çalışmanın ikinci gününde yüzücülerin 25m dört farklı stilde yüzme dereceleri
kronometre ile kaydedilmiştir. Yüzücülerin test ortalamaları cinsiyete bağlı
incelenip motor özellikleriyle yüzme derecelerinin birbirleriyle olan
ilişkileri SPSS 20.0 programında Pearson
Korelasyonu ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak,
durarak uzun atlama mesafesi hariç
tüm testlerde kız yüzücüler erkek yüzücülere göre daha yüksek sonuçlar elde
etmişlerdir. Yüzücülerin
durarak uzun atlama
ve sit-up (mekik) testlerinin verileriyle 25m kelebek (r= -,600; -,659),
sırtüstü (r= -,550; -,654), kurbağalama (r= ,-608; -,638) ve serbest (r= -,561;
-,608) yüzme dereceleri arasında istatistiksel olarak anlamlı negatif yönde
ilişki
(p<0,05)
tespit edilmiştir. Ayrıca flamingo denge (sağ-sol),
20m sürat ve 10x5m mekik koşusu değerleri ile 25m kelebek
(r= ,504; 552; ,703; ,710), sırtüstü (r= ,468; ,539; ,599; .688), kurbağalama
(r= ,384; ,429; ,685; ,777) ve serbest (r= ,428; ,532; ,629; ,625) yüzme
dereceleri arasında
ise istatistiksel olarak anlamlı pozitif yönde ilişki
tespit edilmiştir(p<0,05). Otur
-uzan
esneklik testiyle yüzme dereceleri arasında
anlamlı ilişkiye rastlanmamıştır (p>0,05).

References

  • 1- Akçakaya İ. Trakya üniversitesi futbol, atletizm ve basketbol takımlarındaki sporcuların bazı motorik ve antropometrik özelliklerinin karşılaştırılması. Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Edirne, 2009.
  • 2- Durualp E, Aral N. Çocukların ince ve kaba motor gelişimlerine oyun etkinliklerinin etkisinin incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2018, 20 (1): 243-258.
  • 3- Draper CE, Achmat M, Forbes J, Lambert EV. Impact of a community-based programme for motor development on gross motor skills and cognitive function in preschool children from disadvantaged settings. Early Child Development and Care, 2012, 182 (1): 137- 152.
  • 4- Mooney R, Corley G, Godfrey A, Quinlan LR, ÓLaighin G. Inertial Sensor Technology for Elite Swimming Performance Analysis: A Systematic Review. Sensors, 2016, 16, 18.
  • 5- Kılınç H, Günay M, Kaplan Ş, Bayrakdar A. Examination of the effects of swimming exercises and thera-band workouts on dynamic and static balance in children between 7-12 years of age. Journal of Human Sciences, 2018, 15 (3): 1443-1452.
  • 6- Kuruoğlu S. Temel hareket eğitiminin 10 yaş lisanslı yüzücüler üzerindeki hazır bulunuşluk etkilerinin incelenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2016.
  • 7- Koca B. Cimnastik, yüzme ve atletizm branşlarında yarışmalara katılan 12 yaş çocukların motor özelliklerinin karşılaştırılması. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2014.
  • 8- Atıcı M. Yüzme sporu yapan 18-24 yaş arası kadınlarda core antrenmanın bazı fizyolojik ve motorik parametrelere etkisinin araştırılması. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Muğla, 2013.
  • 9- Selçuk H. 11-13 yaş grubu erkek yüzücülerde 12 haftalık terabant antrenmanının bazı motorik özellikler ile yüzme performansına etkileri. Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Konya. 2013.
  • 10- Yiğit M. düzenli yüzme antrenmanı yapan çocukların antropometrik gelişimlerinin incelenmesi. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kayseri, 2011.
  • 11- Yapıcı H, Kabakçı AC, Doğan AA, Karaçalı S, Sofuoğlu M. kısa mesafe erkek yüzücülerinin 25 ve 50 metre serbest stil yüzme dereceleri ile 10-20-30 metre sürat koşusu derecelerinin karşılaştırılması. IIB International Refereed Academic Social Sciences Journal, 2012; 3 (1): 135-140.
  • 12- Gökhan İ, Kürkçü R, Aysan H A, Yetişkin sedanter genç erkeklerde yüzme eğitiminin vücut kompozisyonu ve motorik özellikler üzerine etkisi. Klinik ve Deneysel Araştırmalar Dergisi, 2011; 2 (1): 69-73.
  • 13- Tüzen B, Müniroğlu S, Tanılkan K. Kısa mesafe yüzücülerinin 30 metre sürat koşusu dereceleri ile 50 metre serbest stil yüzme derecelerinin karşılaştırılması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2005; 3 (3): 97-99.
  • 14- Şen P, Tanılkan K, Müniroğlu S. Ankara’daki 12- 14 yaş grubu kız – erkek uzun ve kısa mesafe yüzücülerinin dikey sıçrama derecelerinin incelenmesi. Spor Araştırmaları Dergisi, 2000; 4 (1).
  • 15- Gerime G. 9–12 yaşlar arası spor yapan ve yapmayan kız – erkek öğrencilerin fiziksel uygunluklarının eurofit test bataryasıyla ölçülmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Muğla, 2003.
  • 16- Arslan F, Kaplan T, Sanioğlu A. İlköğretim okullarındaki 8-13 yaş grubu öğrencilerin yetenek ve performans profillerinin tespiti. IV. Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, 2007, 310-315.
  • 17- Mazlumoğlu B. 10-12 yaş arası spor yapan ve yapmayan kız ve erkek öğrencilerin fiziksel kondisyonlarının eurofit test bataryasıyla karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2015.
  • 18- Gül GK, Seyrek E, Sugurtin M. 10-12 yaş atletizm spor eğitimi alan ve almayan erkek çocuklar arasındaki bazı antropometrik ve motorik özelliklerin karşılaştırılması. 9.Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, 2006, 181-183.
  • 19- Bös K. Motorische leistungsfahigkeit von kindern und jugendlichen schorndorf: verlag karl hoffmann, 2003.
  • 20- Erikoğlu G, Özkamçı H, Golmoghani N, Suveren C, Tot T, Şahin N, Selçuk Z, Zorba E, Atalay Güzel N. 7–12 yaş çocuklarda cinsiyet ve yaş gruplarına göre eurofit test bataryası ile performans parametrelerinin değerlendirilmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009, XIV(4), 49-64.
  • 21- Kutlay E, Haslofça E, Haslofça F. Relatif yaşın 8-12 yaş türk erkek çocuklarda antropometrik özellikler ve motor performansla ilişkisi. Spor Hekimliği Dergisi, 2012, 47, 67-78.
  • 22- Kılıç C. ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin bazı fiziksel uygunluk seviyelerinin karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2007.
  • 23- Güler D. 8-10 yaş grubu erkek çocuklarda aahperd fiziksel uygunluk test bataryasının sosyo-ekonomik düzey ile ilişkilendirilmesi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara, 2003.
  • 24- Erol K. Çocuklarda fiziksel uygunluk düzeyini belirlemede kullanılan eurofit ve fitnessgram test bataryalarının Türk çocuklarında uygulanması. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2011.
  • 25- Atasoy H. Yüzme antrenmanlarının 8-10 yaş performans grubu yüzücülerinin serbest stil dereceleri ile bazı antropometrik ve motorik özellikler üzerindeki etkisinin incelenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2018.
  • 26- Koç Y. (2009) İlk ve orta öğretim öğrencilerin fiziksel uygunlukları ile beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara, 2009.
  • 27- Akın F. (2003) 10-12 yaş grubu öğrencilerde fiziksel uygunluk. Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 2003.
  • 28- Selçuk H, Karacan S. 11-13 yaş grubu erkek yüzme sporcularında 12 haftalık terabant antrenmanının yüzme performansına etkileri. Journal of Human Sciences, 2017, 14 (4): 4958-4968.
  • 29- Gencer YG, Igdir, EC, Sahin S, Eris F. Effects of 8 weeks of plyometric exercise on certain physiological parameters and performance of swimmers. Journal of Education and Training Studies, 2018, 6 (7): 49-54.
  • 30- Gencer YG. Effects of 8-week core exercises on free style swimming performance of female swimmers aged 9-12. Asian Journal of Education and Training, 2018; 4 (3): 182-185.
  • 31- Yüksek S, Hatipoğlu Ö, Ayan V, Ölmez C. 9-12 yaş yüzücülerde 50 metre sürat koşusu ile 25 metre serbest stil yüzme performansları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri, 2017, 9 (2).

THE RELATIONSHIP BETWEEN 25M DIFFERENT STYLE SWIMMING PERFORMANCES AND MOTOR SKILLS OF 8-10 AGE GROUP

Year 2019, Volume: 10 Issue: 2, 94 - 103, 19.08.2019
https://doi.org/10.17155/omuspd.469102

Abstract

The aim of this study was to
determine the relationships between basic motor skills and 25m four different
styles swimming (butterfly, backstroke, breaststroke, freestyle) of 8-10 age
group swimmers. 18 female (mean age: 9.00±0.84yrs
; mean height:
135.06±7.22cm; mean weight: 32.80±7.22kg) and 18 male (mean age: 9.00±0.84yrs; mean
height:
136.06±7.22cm; mean weight 34.91±7.68kg) swimmers from Istanbul Technical
University Sports Club
participated in this study voluntarily. On
the first day, flamingo balance, sit-reach test, 20m sprint, standing long
jump, sit-up test and 10x5m shuttle run of the swimmers were measured. On the
second day, swimmers’ 25m four different styles swimming times were recorded
with stopwatch. The mean test scores of the swimmers were analyzed according to
gender and the relationship between motor skills and swimming times were
analyzed by
Pearson Correlation
in SPSS 20.0 program. As a result, female swimmers had higher results than male
swimmers in all tests except the long jump distance. There was statistically
significant negative correlation between the distance of standing long jump and
the data of sit-up test and 25m butterfly (
r=-.600; -.659); backstroke (r=-.550; -.654); breaststroke (r=.-608;
-.638) and freestyle (r=-.561; -.608) swimming times
(p <0.05). In
addition, statistically significant negative correlation was found between
flamingo balance (right-left), 20m sprint and 10x5m shuttle run scores ​​with 25m
butterfly (r=.504; 552; .703; .710), backstroke (r=.468; .539; .599; .688),
breaststroke (r=.384; 429; .685; .777) and freestyle (r=.428; .322; .629; .625)
swimming times (p <0.05). No significant relationship was found between
sit-reach test and swimming times (p> 0.05).

References

  • 1- Akçakaya İ. Trakya üniversitesi futbol, atletizm ve basketbol takımlarındaki sporcuların bazı motorik ve antropometrik özelliklerinin karşılaştırılması. Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Edirne, 2009.
  • 2- Durualp E, Aral N. Çocukların ince ve kaba motor gelişimlerine oyun etkinliklerinin etkisinin incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2018, 20 (1): 243-258.
  • 3- Draper CE, Achmat M, Forbes J, Lambert EV. Impact of a community-based programme for motor development on gross motor skills and cognitive function in preschool children from disadvantaged settings. Early Child Development and Care, 2012, 182 (1): 137- 152.
  • 4- Mooney R, Corley G, Godfrey A, Quinlan LR, ÓLaighin G. Inertial Sensor Technology for Elite Swimming Performance Analysis: A Systematic Review. Sensors, 2016, 16, 18.
  • 5- Kılınç H, Günay M, Kaplan Ş, Bayrakdar A. Examination of the effects of swimming exercises and thera-band workouts on dynamic and static balance in children between 7-12 years of age. Journal of Human Sciences, 2018, 15 (3): 1443-1452.
  • 6- Kuruoğlu S. Temel hareket eğitiminin 10 yaş lisanslı yüzücüler üzerindeki hazır bulunuşluk etkilerinin incelenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2016.
  • 7- Koca B. Cimnastik, yüzme ve atletizm branşlarında yarışmalara katılan 12 yaş çocukların motor özelliklerinin karşılaştırılması. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2014.
  • 8- Atıcı M. Yüzme sporu yapan 18-24 yaş arası kadınlarda core antrenmanın bazı fizyolojik ve motorik parametrelere etkisinin araştırılması. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Muğla, 2013.
  • 9- Selçuk H. 11-13 yaş grubu erkek yüzücülerde 12 haftalık terabant antrenmanının bazı motorik özellikler ile yüzme performansına etkileri. Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Konya. 2013.
  • 10- Yiğit M. düzenli yüzme antrenmanı yapan çocukların antropometrik gelişimlerinin incelenmesi. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kayseri, 2011.
  • 11- Yapıcı H, Kabakçı AC, Doğan AA, Karaçalı S, Sofuoğlu M. kısa mesafe erkek yüzücülerinin 25 ve 50 metre serbest stil yüzme dereceleri ile 10-20-30 metre sürat koşusu derecelerinin karşılaştırılması. IIB International Refereed Academic Social Sciences Journal, 2012; 3 (1): 135-140.
  • 12- Gökhan İ, Kürkçü R, Aysan H A, Yetişkin sedanter genç erkeklerde yüzme eğitiminin vücut kompozisyonu ve motorik özellikler üzerine etkisi. Klinik ve Deneysel Araştırmalar Dergisi, 2011; 2 (1): 69-73.
  • 13- Tüzen B, Müniroğlu S, Tanılkan K. Kısa mesafe yüzücülerinin 30 metre sürat koşusu dereceleri ile 50 metre serbest stil yüzme derecelerinin karşılaştırılması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2005; 3 (3): 97-99.
  • 14- Şen P, Tanılkan K, Müniroğlu S. Ankara’daki 12- 14 yaş grubu kız – erkek uzun ve kısa mesafe yüzücülerinin dikey sıçrama derecelerinin incelenmesi. Spor Araştırmaları Dergisi, 2000; 4 (1).
  • 15- Gerime G. 9–12 yaşlar arası spor yapan ve yapmayan kız – erkek öğrencilerin fiziksel uygunluklarının eurofit test bataryasıyla ölçülmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Muğla, 2003.
  • 16- Arslan F, Kaplan T, Sanioğlu A. İlköğretim okullarındaki 8-13 yaş grubu öğrencilerin yetenek ve performans profillerinin tespiti. IV. Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, 2007, 310-315.
  • 17- Mazlumoğlu B. 10-12 yaş arası spor yapan ve yapmayan kız ve erkek öğrencilerin fiziksel kondisyonlarının eurofit test bataryasıyla karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2015.
  • 18- Gül GK, Seyrek E, Sugurtin M. 10-12 yaş atletizm spor eğitimi alan ve almayan erkek çocuklar arasındaki bazı antropometrik ve motorik özelliklerin karşılaştırılması. 9.Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, 2006, 181-183.
  • 19- Bös K. Motorische leistungsfahigkeit von kindern und jugendlichen schorndorf: verlag karl hoffmann, 2003.
  • 20- Erikoğlu G, Özkamçı H, Golmoghani N, Suveren C, Tot T, Şahin N, Selçuk Z, Zorba E, Atalay Güzel N. 7–12 yaş çocuklarda cinsiyet ve yaş gruplarına göre eurofit test bataryası ile performans parametrelerinin değerlendirilmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009, XIV(4), 49-64.
  • 21- Kutlay E, Haslofça E, Haslofça F. Relatif yaşın 8-12 yaş türk erkek çocuklarda antropometrik özellikler ve motor performansla ilişkisi. Spor Hekimliği Dergisi, 2012, 47, 67-78.
  • 22- Kılıç C. ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin bazı fiziksel uygunluk seviyelerinin karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2007.
  • 23- Güler D. 8-10 yaş grubu erkek çocuklarda aahperd fiziksel uygunluk test bataryasının sosyo-ekonomik düzey ile ilişkilendirilmesi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara, 2003.
  • 24- Erol K. Çocuklarda fiziksel uygunluk düzeyini belirlemede kullanılan eurofit ve fitnessgram test bataryalarının Türk çocuklarında uygulanması. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2011.
  • 25- Atasoy H. Yüzme antrenmanlarının 8-10 yaş performans grubu yüzücülerinin serbest stil dereceleri ile bazı antropometrik ve motorik özellikler üzerindeki etkisinin incelenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2018.
  • 26- Koç Y. (2009) İlk ve orta öğretim öğrencilerin fiziksel uygunlukları ile beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara, 2009.
  • 27- Akın F. (2003) 10-12 yaş grubu öğrencilerde fiziksel uygunluk. Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 2003.
  • 28- Selçuk H, Karacan S. 11-13 yaş grubu erkek yüzme sporcularında 12 haftalık terabant antrenmanının yüzme performansına etkileri. Journal of Human Sciences, 2017, 14 (4): 4958-4968.
  • 29- Gencer YG, Igdir, EC, Sahin S, Eris F. Effects of 8 weeks of plyometric exercise on certain physiological parameters and performance of swimmers. Journal of Education and Training Studies, 2018, 6 (7): 49-54.
  • 30- Gencer YG. Effects of 8-week core exercises on free style swimming performance of female swimmers aged 9-12. Asian Journal of Education and Training, 2018; 4 (3): 182-185.
  • 31- Yüksek S, Hatipoğlu Ö, Ayan V, Ölmez C. 9-12 yaş yüzücülerde 50 metre sürat koşusu ile 25 metre serbest stil yüzme performansları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri, 2017, 9 (2).
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Hareket ve Antrenman Bilimleri
Authors

Benil Kıstak

Çiğdem Bulgan

Bergün Meriç Bingül

Mustafa Arslan Başar This is me

Publication Date August 19, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Kıstak, B., Bulgan, Ç., Meriç Bingül, B., Başar, M. A. (2019). 8-10 YAŞ GRUBU YÜZÜCÜLERİN 25M FARKLI STİL YÜZME PERFORMANSLARININ MOTORİK ÖZELLİKLER İLE İLİŞKİSİ. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 10(2), 94-103. https://doi.org/10.17155/omuspd.469102