Bu çalışmanın amacı spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin kariyer planlaması ve iş bulma kaygılarının incelenmesidir. Çalışmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya 156 erkek, 244 kadın öğrenci olmak üzere toplam 400 kişi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Spor Bilimleri Öğrencilerinin İş Bulma Kaygısı Ölçeği ve Spor Bilimlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Kariyer Planlama Ölçeği kullanılmıştır. Değişkenlerin karşılaştırılmasında Bağımsız Örneklem T-Testi ve ANOVA testi yapılmıştır. Spor bilimleri öğrencilerinin İş Bulma Kaygısı ve Kariyer Planlamalarının öğrenim gördükleri sınıflara ve yaşa göre karşılaştırılmasında Kariyer Farkındalığı, Mesleki Farkındalık, Kariyere Yönelik İnanç, Seçimin Doğruluğu, Eğitimin Yeterliliği ve İş Bulma Kaygısında fark yoktur (p>0,05). Spor bilimleri öğrencilerinin iş bulma kaygısı ve kariyer planlamalarının cinsiyete göre karşılaştırılmasında İş Bulma Kaygısında kadın ve erkekler arasında anlamlı fark vardır (p<0,05). Spor bilimleri öğrencilerinin iş bulma kaygısı ve kariyer planlamalarının spor türüne göre karşılaştırılmasında Mesleki Farkındalık alt boyutunda bireysel sporlar ve takım sporları arasında anlamlı fark vardır (p<0,05). Sonuç olarak; spor bilimleri öğrencilerinin iş bulma kaygısı ve kariyer planlamalarının, öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıflara ve yaşa göre karşılaştırılmasında anlamlı farkın olmadığı saptanmıştır. Ayrıca alt boyutların, cinsiyete ve spor türüne göre karşılaştırılmasında anlamlı fark olduğu görülmektedir.
The purpose of this study is to examine the career planning and job search anxiety of students studying at the Faculty of Sports Sciences. The general survey model was employed in this study. The sample group consists of students enrolled at Ondokuz Mayıs University Yaşar Doğu Faculty of Sports Sciences. A total of 400 students participated in the study, including 156 males and 244 females. The data collection tools used were the Personal Information Form, the Job Search Anxiety Scale for Sports Sciences Students, and the Career Planning Scale for Students Studying in Sports Sciences. The Independent Samples t-test and ANOVA test were applied to compare the variables. When comparing the job search anxiety and career planning of sports sciences students based on their academic year and age, there were no significant differences in Career Awareness, Professional Awareness, Career Beliefs, Accuracy of Career Choice, Educational Adequacy, or Job Search Anxiety (p>0.05). However, a significant difference was found in Job Search Anxiety when comparing male and female students based on gender (p<0.05). A significant difference was observed in the Professional Awareness sub-dimension when comparing individual and team sports (p<0.05). In conclusion, no significant difference was found in the job search anxiety and career planning of sports sciences students when comparing their academic year and age. However, significant differences were observed when comparing the sub-dimensions based on gender and type of sport.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Science and Exercise (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2024 |
Submission Date | July 11, 2024 |
Acceptance Date | August 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 15 Issue: 2 |