Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect Of The Sharing Home Implementation On The Middle School Students’ Value Of The Responsibility

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 44 - 53, 30.12.2018

Abstract

As a
member of society, responsibility empathy plays an important role in helping
individuals to benefit themselves and their environment, and to fulfill their
duties to society. The ability to develop values and ethics as a developmental
task proves to us that the adolescent is able to gain the desired values by
providing good guidance, even though the individual turns more self in the
self-exploration period of adolescence period. When we look at the literature
on responsibility, there are not many practical or experimental studies. Our
study model is a single group pretest-posttest model. The data were measured by
the 'Individual and Social Responsibility Scale'. The analysis of the data were
done with the SPSS 18 program and the Paired Samples t-Test. The study group
was conveniently selected from the students indicated by the teachers from the
6th, 7th and 8th grades. 48 students participated in the study. The level of
individual and social responsibility (M=69.04) measured after the
implementation of the study group was found to be higher than before the
implementation. Statistically, a significant difference was found between the
individual and social responsibility of the study group students before and
after implementation (p<0.5).

References

  • Arabacı Bakır, İ. Akgül T. (2013). Elazığ ilinde uygulanan etkinlik temelli değer öğretimi uygulamalarının değerlendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25), 7-31.
  • Filiz, B. ve Demirhan, G. (2015). Bireysel ve sosyal sorumluluk ölçeği'nin (BSS-Ö) Türk Diline uyarlanma çalışması. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 26(2), 51-64.
  • Cüceloğlu, D. (2002). Anlamlı ve coşkulu bir yaşam için savaşçı. İstanbul: Remzi Kitabevi A.Ş.
  • Glasser, W. (1990). Reality Therapy. U.S.A. Harper & Row, Publishers, Inc.(1999). Başarısızlığın Olmadığı Okul. Çev. Teksöz, K. Ankara: Beyaz Yayınları.
  • Gordon B. (2010). An examination of the responsibility model in a New Zealand secondary school physical education program. Journal of Teaching in Physical Education, 29, 21-37
  • Hayta Önal, Ş. (2005). Bir sorumluluk eğitimi programının lise dokuzuncu sınıf öğrencilerinin sorumluluk düzeylerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Kısa, D. (2009). Okul öncesi öğretmenlerinin altı yaş çocuklarının sorumluluk eğitiminde başvurdukları disiplin yöntemlerine ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Martinek T, Schilling T, Johnson D. (2001). Transferring personal and social responsibility of underserved youth to the classroom. The Urban Review, 33, 29-45
  • Nelson-Jones, R. (1982). Danışma Psikolojisi Kuramları. Ed. Akkoyun, F. Ankara: TDFO Ltd. Şti.
  • Özen, Y. Gülaçtı, F. Çıkılı, Y. (2002). İlköğretim öğrencilerinin sorumluluk duygusu ve davranış düzeyleri ile iç-denetimsel sorumluluk ile dış- denetimsel sorumluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 45-58.
  • Yontar, A. ve Yurtal, F. (2009). Sorumluluk kazandırmada öğretmenler tarafından kullanılan yaptırımların incelenmesi. Eğitim ve Bilim. 34(153), 144-156.

Paylaşım Evimiz Uygulamasının Ortaokul Öğrencilerinin Sorumluluk Değeri Üzerine Etkisi

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 44 - 53, 30.12.2018

Abstract

Toplumun üyesi olarak bireylerin kendine ve çevresine faydalı olmasında ve
topluma karşı görevlerini yerine getirmesinde sorumluluk duygusu önemli yer
tutar. Sorumlulukla ilgili alanyazına baktığımızda uygulamalı veya deneysel çok
fazla çalışma bulunmamaktadır.  Özgün bir
çalışma geliştirilmiş ve Paylaşım Evimiz adını verdiğimiz bu uygulama ile
öğrencilere sorumluluk kazandırılması hedeflenmiştir. Çalışmamızın modeli tek
gruplu öntest-sontest modelidir. Veriler ‘Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Ölçeği’
ile ölçülmüştür. Verilerin analizi SPSS 18 programı ile eşleştirilmiş
örneklemler t-testi ile yapılmıştır. Çalışma grubu 6, 7 ve 8.sınıf
öğretmenlerinin belirttiği öğrencilerden uygun örnekleme yöntemiyle
seçilmiştir. Çalışma öncesi öntest yapılmıştır. Dört ay yürütülen çalışma
sonrasında sontest uygulanmıştır. Çalışmaya 48 öğrenci katılmıştır. Çalışma
grubunun uygulama sonrası ölçülen bireysel ve sosyal sorumluluk düzeyleri
uygulama öncesine göre daha yüksek bulunmuştur. İstatistiksel olarak da çalışma
grubunun öğrencilerin uygulama öncesi ve uygulama sonrası ölçülen bireysel ve
sosyal sorumluluk arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p<.05).

References

  • Arabacı Bakır, İ. Akgül T. (2013). Elazığ ilinde uygulanan etkinlik temelli değer öğretimi uygulamalarının değerlendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25), 7-31.
  • Filiz, B. ve Demirhan, G. (2015). Bireysel ve sosyal sorumluluk ölçeği'nin (BSS-Ö) Türk Diline uyarlanma çalışması. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 26(2), 51-64.
  • Cüceloğlu, D. (2002). Anlamlı ve coşkulu bir yaşam için savaşçı. İstanbul: Remzi Kitabevi A.Ş.
  • Glasser, W. (1990). Reality Therapy. U.S.A. Harper & Row, Publishers, Inc.(1999). Başarısızlığın Olmadığı Okul. Çev. Teksöz, K. Ankara: Beyaz Yayınları.
  • Gordon B. (2010). An examination of the responsibility model in a New Zealand secondary school physical education program. Journal of Teaching in Physical Education, 29, 21-37
  • Hayta Önal, Ş. (2005). Bir sorumluluk eğitimi programının lise dokuzuncu sınıf öğrencilerinin sorumluluk düzeylerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Kısa, D. (2009). Okul öncesi öğretmenlerinin altı yaş çocuklarının sorumluluk eğitiminde başvurdukları disiplin yöntemlerine ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Martinek T, Schilling T, Johnson D. (2001). Transferring personal and social responsibility of underserved youth to the classroom. The Urban Review, 33, 29-45
  • Nelson-Jones, R. (1982). Danışma Psikolojisi Kuramları. Ed. Akkoyun, F. Ankara: TDFO Ltd. Şti.
  • Özen, Y. Gülaçtı, F. Çıkılı, Y. (2002). İlköğretim öğrencilerinin sorumluluk duygusu ve davranış düzeyleri ile iç-denetimsel sorumluluk ile dış- denetimsel sorumluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 45-58.
  • Yontar, A. ve Yurtal, F. (2009). Sorumluluk kazandırmada öğretmenler tarafından kullanılan yaptırımların incelenmesi. Eğitim ve Bilim. 34(153), 144-156.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emine Gürsoy

Publication Date December 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Gürsoy, E. (2018). Paylaşım Evimiz Uygulamasının Ortaokul Öğrencilerinin Sorumluluk Değeri Üzerine Etkisi. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 1(1), 44-53.
AMA Gürsoy E. Paylaşım Evimiz Uygulamasının Ortaokul Öğrencilerinin Sorumluluk Değeri Üzerine Etkisi. OPDD / JSC. December 2018;1(1):44-53.
Chicago Gürsoy, Emine. “Paylaşım Evimiz Uygulamasının Ortaokul Öğrencilerinin Sorumluluk Değeri Üzerine Etkisi”. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi 1, no. 1 (December 2018): 44-53.
EndNote Gürsoy E (December 1, 2018) Paylaşım Evimiz Uygulamasının Ortaokul Öğrencilerinin Sorumluluk Değeri Üzerine Etkisi. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi 1 1 44–53.
IEEE E. Gürsoy, “Paylaşım Evimiz Uygulamasının Ortaokul Öğrencilerinin Sorumluluk Değeri Üzerine Etkisi”, OPDD / JSC, vol. 1, no. 1, pp. 44–53, 2018.
ISNAD Gürsoy, Emine. “Paylaşım Evimiz Uygulamasının Ortaokul Öğrencilerinin Sorumluluk Değeri Üzerine Etkisi”. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi 1/1 (December 2018), 44-53.
JAMA Gürsoy E. Paylaşım Evimiz Uygulamasının Ortaokul Öğrencilerinin Sorumluluk Değeri Üzerine Etkisi. OPDD / JSC. 2018;1:44–53.
MLA Gürsoy, Emine. “Paylaşım Evimiz Uygulamasının Ortaokul Öğrencilerinin Sorumluluk Değeri Üzerine Etkisi”. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, vol. 1, no. 1, 2018, pp. 44-53.
Vancouver Gürsoy E. Paylaşım Evimiz Uygulamasının Ortaokul Öğrencilerinin Sorumluluk Değeri Üzerine Etkisi. OPDD / JSC. 2018;1(1):44-53.

İletişim Adresi: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, Sağlık Mah. Süleyman Sırrı Cad. Sağlık İş Hanı No: 21/18, Çankaya/Ankara Tel: 0850 756 96 76