Motivasyon, bireyin güdülenerek bir davranışı sergilemesini açıklamaktadır. Akademik motivasyon ise, bireyi öğrenim hayatı için bir davranışa ve çalışmaya yönlendiren güç olarak ifade edilebilir. Motivasyon bireyi başarıya ulaşmaya veya bir amacı gerçekleştirmeye bilinçli olarak yöneltir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin akademik motivasyon düzeyleri incelenmiştir. Çalışmanın amacı, tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin demografik faktörler açısından belirlenmesidir. Elde edilen sonuçlara göre, pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin akademik motivasyon düzeyleri ile demografik faktörler arasında ilişki olduğu bulunmuştur. Covid-19 hastalığı geçiren üniversite öğrencilerinin başarıya yönelik içsel motivasyon düzeylerinin düşük olduğu, ailesinde Covid-19 hastalığı geçirenlerde ise, bilmeye yönelik içsel motivasyonlarının düşük olduğu tespit edilmiştir.
Motivation explains how an individual exhibits a behavior by being motivated. Academic motivation, on the other hand, can be expressed as the power that directs the individual to a behavior and work for his learning life. In this study, academic motivation levels of university students were examined. The aim of the study is to determine the academic motivation levels of university students in terms of demographic factors during the pandemic period that affected the whole world. According to the results, it was found that there is a relationship between the academic motivation levels of university students and demographic factors during the pandemic period. It has determined that university students with Covid-19 disease have low levels of intrinsic motivation for success, while those with a family history of Covid-19 have low intrinsic motivation to know.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2022 |
Submission Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 1 |
Please click for the statistics of Google Scholar.