Günümüz küresel dünyasında uluslararası iletişim kaçınılmaz hale gelmiştir. Ticari, ekonomik, sosyal, kültürel ilişkiler ortak bir dil kullanımını zorunlu kılmaktadır. İngilizce bunun için dünya dili olarak kabul görmüş, tüm iletişim İngilizce aracılığıyla sağlanır olmuştur. Bunun farkında olarak Türkiye İngilizcenin öğrenimi ve öğretimine önem vermiş ve bunu başarmak için birçok çaba sarf etmiştir. Bütün bu çabalarına rağmen Türkiye uzun yıllardan beri dil öğretiminde başarı sağlayamamıştır. Dil öğretimindeki bu başarısızlığın nedenleri birçok araştırmada ele alınmış, her bir araştırma farklı bir neden öne sürmüştür. Bu çalışma dil öğretiminde başarısızlığın nedenlerini ve çözümlerini ele almış birçok farklı tezler, makaleler, bildiriler ve raporların bir araya getirildiği bir derleme çalışmasıdır. Her bir çalışma sorunu farlı bir boyuttan ele alsa da tüm bu boyutların ortak noktası Türkiye’de güçlü bir dil politikasının ve dil öğretim programının uygulanması için iyi tasarlanmış bir planlamanın olmamasıdır. Bu araştırma için geniş çaplı alan yazın taraması yapılmış ve yabancı dil öğretiminde ortaya konan çabaları göstermek amacıyla Türkiye’de yabancı dil öğretim tarihine de kısaca değinilmiştir. Her bir araştırmanın ana fikirlerine değinilerek farklılıkları ve benzerlikleri ele alınmıştır. Benzer noktaları Türkiye’de oturmuş bir dil öğretim politikasının olmamasıdır. Farklı görüşler ise dil öğretimindeki başarısızlığın yöntemsel nedenlerden kaynaklanıp kaynaklanmadığı konusudur. Sonuç olarak Türkiye’nin kendi gerçekleriyle örtüşen bir dil öğretim politikası geliştirmesi ve programların hedef kitlenin ihtiyacına göre iyi planlanıp uygulanması gereklidir.
In today’s global world the need of communication with other countries and the need of transmitting knowledege, culture and many other issues bring out the necessity of knowing a language that will able people to communicate and transmit knowledge, culture and many other issues all over the world. English stands out for the common communication language of that global world. Taking this into considaration there have been many efforts in Turkey to teach and learn English. Turkey has long been suffering from teaching and learning a foreign language which is especially English. Despite too many efforts to take over this problem it is still hard to say it is done. Many surveys and advices have been done on this subject each focusing on a different issue as a reason for the problem in teaching and learning of English. This study is a compilation work that brings together many different theses, articles, reports, surveys taking the same problem from different points. Although they point to different aspects of the problem, all these aspects point out for the lack of a well-built languge teaching policy and a well-designed plan for the application of the language teaching programme of the state. A large scale of litarature review on the issue has been done going back to 1990s. Each has been referred and at the end a compile resolution has been offered making comparisions between the studies, pointing to their similarities and differences.
Other ID | JA64JZ52TE |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 5 |