Bu araştırmada, rehberlik ve araştırma merkezlerinde çalışan rehber öğretmenlerin Özel Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışmaya Yönelik Öz Yeterlik Algıları cinsiyet, eğitim düzeyi, kıdem, mezun olunan bölüm ve ailesinde engelli bireyin olup olmaması gibi değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Genel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada, araştırmanın örneklemini 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 35 ilde bulunan rehberlik araştırma merkezlerinde görev yapan 254 rehber öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve “Rehber Öğretmen Özel Eğitim Öz Yeterlik Ölçeği” Kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanında bağımsız gruplar için t testi ve Tekyönlü varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre rehberlik araştırma merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin özel eğitim özyeterlik düzeylerinin cinsiyete göre farklılaşmadığı ancak, kıdem, ailesinde engelli birey olma durumu ve mezun olunan program açısından anlamlı düzeyde farklılıklar bulunduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara dayalı öneriler getirilmiştir
The aim of this study is to determine the self efficacy perceptions for guidance and psychological counselling on special education of the counselors working in guidance and research centers and to identify whether they differ or not in terms of some variables such as; gender, education level, university graduation, seniority, disabled individuals in families. In the research, where general screening model was used, the research sample creates 254 guidance teachers working in guidance and research centers that connected to Ministery of Education in 35 provinces. Research data was gathered by using personal information form and the scale for guidance guidance teacher special education self efficacy. In the analysis of the data, t-test for individual groups and one way analysis of variance technigues were used. Study findings indicate that self efficacy perceptions of counselors dont differentiate according to gender but there are significant diffrences in other subject areas. Suggestions were discussed based on the research findings.
Counseling and research centers self – efficacy self – efficacy in special education guidance counselor
Other ID | JA64KK33RP |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 6 |