Bu araştırma; eğitim kurumlarında görev yapan kadın yöneticilere karşı, öğretmen ve yöneticilerin tutumlarının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Yozgat ilinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı eğitim kurumlarında 2013-2014 eğitim öğretim yılında kadın yöneticinin görev yaptığı okullarda çalışan öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu okullarda, anket çalışmasına katılan 139’u erkek ve 151’i kadın olmak üzere öğretmen ve yönetici olarak toplam 290 kişi oluşturmaktadır. Araştırma, tarama yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, “Kadın Yöneticilere Karşı Tutum Ölçeği” ve “Kişisel Bilgiler Anketi” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; kadın yöneticilere karşı tutumlar cinsiyet, medeni durum ve yöneticinin kadrolu veya görevlendirme ile çalışması değişkenlerine göre farklılaşmaktadır. Öğretmenlerin kadın yöneticilere yönelik tutumlarının “insanlar arası ilişkiler” boyutunda diğer boyutlara oranla daha olumlu olduğu gözlenmiştir.
This research aimed to investigate the attitutes of teachers and managers towards women managers at educational institutions. The population of the research consisted of the teachers and managers at public schools in Yozgat province where women held an administrative position in 2013-2014 academic year. The sample consisted of 290 teachers and managers, 139 male and 151 females, who agreed to respond the survey questionnaire for the research. Descriptive survey method was used to conduct the research. Attitudes Towards Women As Managers Scale and Personal Information Survey were used to collect data. As a results of the research, the attitude towards women managers s differentiates with their sex, marital status and their working status as a staffed or as assigned parameter. Teachers’ attitudes towards women principals are more positive in the aspect of “Interpersonal Relationships behavior” than the other aspects
Other ID | JA64NP79UH |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 10 |