The Educational
Information Network project(EBA) unit was established by the General
Directorate of Innovation and Education Technologies within the scope of the
project “Movement of Enhancing
Opportunities and Improving Technology – FATİH“ by the Ministry of Education in
Turkey. The aim of this study is to determine the students‘ opinions regarding the teaching materials and course
contents in EBA. This study aimed to determine the students‘ opinions about the
teaching materials of the mathematics course in the EBA. is a descriptive study
done in the screening model since it presents the current situation. Target
population of this study is composed of the students who take mathematics
course and receive education in 2016-2017 academic year. The sample group of
the study consists of 552 students. In the analysis of research data; student
opinions were tried to be described techniques such as frequency, percentage
and average, and the differences of student opinions according to independent
variables such as gender, school type, economic situation, internet
opportunities and computer usage were tried to be described by using chi-square
techniques. Findings obtained from the questionnaire which was conducted in
order to determine students‘ opinions related to mathematics course in EBA show
that students‘ opinions about EBA differ according to gender, school type,
ecenomic conditions, internet availability and computer use frequency.
Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı
tarafından “Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi – FATİH” projesi kapsamında,
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından Eğitim Bilişim Ağı
projesi (EBA) birimi kurulmuştur. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin EBA’daki
eğitim materyalleri ve ders içeriklerine ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Eğitim
Bilişim Ağı (EBA)’daki matematik dersi öğretim materyallerine ilişkin öğrenci
görüşlerini belirlemeye yönelik yapılan bu çalışma mevcut bir durumu ortaya
koyduğu için tarama modelinde yapılan betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmanın
çalışma evreni, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında eğitim gören Matematik dersi
alan öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise 552 öğrenci
oluşmaktadır. Araştırma verilerinin analizinde; öğrenci görüşleri frekans,
yüzde ve ortalama gibi tekniklerle, öğrenci görüşlerinin cinsiyet, okul türü,
ekonomik durum, internet olanağı ve bilgisayar kullanma gibi bağımsız
değişkenlere göre farklılıkları Ki-kare teknikleri kullanılarak betimlenmeye
çalışılmıştır. Öğrencilerin EBA’daki Matematik dersine ilişkin görüşlerini
belirlemek için uygulanan anketten elde edilen bulgular öğrencilerin EBA
hakkındaki görüşlerinin cinsiyete, okul türüne, ekonomik durumlarına, internet
imkanı olup olmamasına ve bilgisayar kullanım sıklığına göre farklılık
gösterdiği görülmektedir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Acceptance Date | December 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 13 |