Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of The Reasons Why Teachers Do Not Make Graduate Education

Year 2017, Volume: 7 Issue: 13, 599 - 615, 29.12.2017
https://doi.org/10.26466/opus.370680

Abstract

In this research,
it is aimed to investigate the reasons why teachers do not perform
post-graduate education. The review was done by scaling based on ranking
judgments. In addition, a comparative study was conducted according to gender
and marital status variables. A total of 220 teachers from different school
types participated in the research in Kayseri during the academic year of
2016-2017. A questionnaire aiming to determine the characteristics of teachers
in the study was used with a data gathering tool consisting of reasons to be
scaled. According to the results of the research, it was found that the most
important reason why the teachers did not perform the post-graduate education
was that they found that the post-graduate education was intense and painful
and that they could not afford the financial burdens respectively, not knowing
how to do it, and not believing in contribution to the profession. In terms of
gender, the most important reason for male participants is to put financial
burden on post-graduate education; and that the post-graduate education for
female participants is intense and weary. In terms of marital status, while
there is a financial burden for graduate education in the first place among
married participants, single lessons in the school have been set-patching in
attendance. Proposals have been developed according to the results of the
research.

References

  • Alhas, A. (2006). Lisansüstü eğitim yapmakta olan milli eğitim bakanlığı öğretmenlerinin lisansüstü eğitime bakış açıları (Ankara G. Ü. Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Başer, N., Günhan, B. ve Yavuz, G. (2005) Ortaöğretim fen ve matematik alanında öğrenim gören tezsiz yüksk lisans öğrencilerinin aldık-ları eğitimden beklentileri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm öneri-leri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 95-101.
  • Bayındır, N. ve Kılıç, H. Ş. (2011). Öğretmen adaylarının lisansüstü eği-timin gerekliliğine ilişkin görüşleri (DPÜ Sınıf Öğretmenliği AD Örneği), V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Gazi Üniversitesi.
  • Çıkrıkçı, Demirtaşlı, N. (2002). Lisansüstü eğitim programlarına girişte lisansüstü eğitimi giriş sınavı (LES) sonucunun ve diğer ölçütle-rin kullanımına ilişkin bir tarama, Ankara Üniversitesi Eğitim Bi-limleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 61-70.
  • Gencel, U. (2001). Yükseköğretim hizmetlerinde toplam kalite yönetimi ve akreditasyon, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensti-tüsü Dergisi, 3(3), 164-218.
  • Güçlü, M. (2014). İlköğretim dergisinde yayımlanan öğretmenlik mesle-ği ile ilgili makalelerin değerlendirilmesi. NHBV Üniversitesi SBE Dergisi, 3(2), 111-127.
  • Güçlü, M. (2016). Yeni okul dergisinin ele aldığı eğitim sorunları açısın-dan değerlendirilmesi. NHBV Üniversitesi SBE Dergisi, 6(2), 68-85.
  • Karakütük, K. (2000). Öğretmenlerin lisansüstü öğretimi konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 193-209.
  • Karaman, S. ve Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, II, 94-114.
  • Katılmış, A., Çelik, H. ve Kop, Y. (2013). Türkiye’de yüksek lisans öğre-niminde yaşanan sorunlar: Sosyal bilgiler öğretmenliği örneği, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(1), 108-122.
  • ÖSYM, (1997). 1996-1997 öğretim yılı yüksek öğretim yılı istatistikleri. ÖSYM Yayını, Ankara
  • ÖSYM, (2003). 2002-2003 öğretim yılı yüksek öğretim yılı istatistikleri. ÖSYM Yayını, Ankara.
  • ÖSYM, (2007). 2005-2006 öğretim yılı yüksek öğretim yılı istatistikleri. ÖSYM Yayını, Ankara.
  • Sabancı, A. (2011). Lisansüstü eğitim gören öğretmenlerin öğrenimlerine yönelik karşılaştıkları sorunlar, bu sorunlarla baş etme yöntem-leri ve beklentileri, V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Gazi Üniversitesi.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim, Bilim ve Aklın Aydınlığına Eğitim, 58, 40-45.
  • Sözer, A. N., Tütüncü, Ö., Doğan, Ö. İ., Gencel, U., Gül, H., Tenikler, G., Tarlan, D., Aksaraylı, M., Eser, D., Seçer, B., Yağcı,
  • K., Topoyan, M., ve Devebakan, N. (2002). Dokuz eylül üniversitesi sosyal bi-limler enstitüsünde lisansüstü eğitim kalitesinin artırılmasına yönelik bir alan araştırması, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilim-ler Enstitüsü Dergisi, 4(2),
  • Turgut, Y. ve Baykul, Y. (1992). Ölçekleme teknikleri, ÖSYM Yayınları, s. 141.
  • Tuzcu, G. (2003). Lisansüstü öğretim için yurtdışına öğrenci gönderme-nin planlanması, Milli Eğitim Dergisi, 155-165.
  • Türker, K. (1997). Bilim insanı yetiştirme: Dünyada ve Türkiye’de lisan-süstü eğitim, TÜBA Bilimsel Toplantı Serileri, 7, 21-34, Ankara.
  • Yalçınkaya, M., Koşar, D. ve Altunay, E. (2014). Araştırma görevlilerinin bilim insanı yetiştirme sürecine ilişkin görüşleri, Kastamonu Eği-tim Dergisi, 22(3), 1009-1034.

Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitim Yapmama Nedenlerinin İncelenmesi

Year 2017, Volume: 7 Issue: 13, 599 - 615, 29.12.2017
https://doi.org/10.26466/opus.370680

Abstract

Bu araştırmada öğretmenlerin
lisansüstü eğitim yapmama nedenlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. İnceleme sıralama
yargılarına dayalı olarak ölçekleme yoluyla yapılmıştır. Ayrıca cinsiyet ve
medeni durum değişkenlerine göre de karşılaştırmalı inceleme yapılmıştır.
Araştırmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılında Kayseri’de farklı okul türlerinde
görev yapan toplam 220 öğretmen katılmıştır. Araştırmada öğretmen özelliklerini
belirlemeyi amaçlayan sorularla, ölçekleme yapılacak nedenlerden oluşan bir
veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara
göre, öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapmamasında en önemli neden olarak
lisansüstü eğitimin yoğun ve yıpratıcı olmasını gördüğü, bunu sırasıyla maddi
yük getirmesi, okuldaki dersleri ayarlayamama, lisansüstü eğitim yapanlardan
gelen olumsuz dönütler, istenen programın olmaması, giriş koşullarını
sağlayamama, nasıl yapılacağını bilememe ve mesleğe katkısına inanmama
nedenlerinin izlediği belirlenmiştir. Cinsiyet açısından erkek katılımcılarda
en önemli neden lisansüstü eğitimin maddi yük getirmesi iken; kadın
katılımcılar için lisansüstü eğitimimin yoğun ve yıpratıcı olması şeklinde
ortaya çıkmıştır. Medeni durum açısından ise evli katılımcılarda ilk sırada
lisansüstü eğitimin maddi yük getirmesi var iken; bekar katılımcılarda okuldaki
dersleri ayarlayamama olmuştur. Araştırma sonuçlarına göre öneriler
geliştirilmiştir. 

References

  • Alhas, A. (2006). Lisansüstü eğitim yapmakta olan milli eğitim bakanlığı öğretmenlerinin lisansüstü eğitime bakış açıları (Ankara G. Ü. Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Başer, N., Günhan, B. ve Yavuz, G. (2005) Ortaöğretim fen ve matematik alanında öğrenim gören tezsiz yüksk lisans öğrencilerinin aldık-ları eğitimden beklentileri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm öneri-leri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 95-101.
  • Bayındır, N. ve Kılıç, H. Ş. (2011). Öğretmen adaylarının lisansüstü eği-timin gerekliliğine ilişkin görüşleri (DPÜ Sınıf Öğretmenliği AD Örneği), V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Gazi Üniversitesi.
  • Çıkrıkçı, Demirtaşlı, N. (2002). Lisansüstü eğitim programlarına girişte lisansüstü eğitimi giriş sınavı (LES) sonucunun ve diğer ölçütle-rin kullanımına ilişkin bir tarama, Ankara Üniversitesi Eğitim Bi-limleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 61-70.
  • Gencel, U. (2001). Yükseköğretim hizmetlerinde toplam kalite yönetimi ve akreditasyon, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensti-tüsü Dergisi, 3(3), 164-218.
  • Güçlü, M. (2014). İlköğretim dergisinde yayımlanan öğretmenlik mesle-ği ile ilgili makalelerin değerlendirilmesi. NHBV Üniversitesi SBE Dergisi, 3(2), 111-127.
  • Güçlü, M. (2016). Yeni okul dergisinin ele aldığı eğitim sorunları açısın-dan değerlendirilmesi. NHBV Üniversitesi SBE Dergisi, 6(2), 68-85.
  • Karakütük, K. (2000). Öğretmenlerin lisansüstü öğretimi konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 193-209.
  • Karaman, S. ve Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, II, 94-114.
  • Katılmış, A., Çelik, H. ve Kop, Y. (2013). Türkiye’de yüksek lisans öğre-niminde yaşanan sorunlar: Sosyal bilgiler öğretmenliği örneği, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(1), 108-122.
  • ÖSYM, (1997). 1996-1997 öğretim yılı yüksek öğretim yılı istatistikleri. ÖSYM Yayını, Ankara
  • ÖSYM, (2003). 2002-2003 öğretim yılı yüksek öğretim yılı istatistikleri. ÖSYM Yayını, Ankara.
  • ÖSYM, (2007). 2005-2006 öğretim yılı yüksek öğretim yılı istatistikleri. ÖSYM Yayını, Ankara.
  • Sabancı, A. (2011). Lisansüstü eğitim gören öğretmenlerin öğrenimlerine yönelik karşılaştıkları sorunlar, bu sorunlarla baş etme yöntem-leri ve beklentileri, V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Gazi Üniversitesi.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim, Bilim ve Aklın Aydınlığına Eğitim, 58, 40-45.
  • Sözer, A. N., Tütüncü, Ö., Doğan, Ö. İ., Gencel, U., Gül, H., Tenikler, G., Tarlan, D., Aksaraylı, M., Eser, D., Seçer, B., Yağcı,
  • K., Topoyan, M., ve Devebakan, N. (2002). Dokuz eylül üniversitesi sosyal bi-limler enstitüsünde lisansüstü eğitim kalitesinin artırılmasına yönelik bir alan araştırması, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilim-ler Enstitüsü Dergisi, 4(2),
  • Turgut, Y. ve Baykul, Y. (1992). Ölçekleme teknikleri, ÖSYM Yayınları, s. 141.
  • Tuzcu, G. (2003). Lisansüstü öğretim için yurtdışına öğrenci gönderme-nin planlanması, Milli Eğitim Dergisi, 155-165.
  • Türker, K. (1997). Bilim insanı yetiştirme: Dünyada ve Türkiye’de lisan-süstü eğitim, TÜBA Bilimsel Toplantı Serileri, 7, 21-34, Ankara.
  • Yalçınkaya, M., Koşar, D. ve Altunay, E. (2014). Araştırma görevlilerinin bilim insanı yetiştirme sürecine ilişkin görüşleri, Kastamonu Eği-tim Dergisi, 22(3), 1009-1034.
There are 21 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Emre Toprak

Özden Taşğın

Publication Date December 29, 2017
Acceptance Date December 27, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 7 Issue: 13

Cite

APA Toprak, E., & Taşğın, Ö. (2017). Investigation of The Reasons Why Teachers Do Not Make Graduate Education. OPUS International Journal of Society Researches, 7(13), 599-615. https://doi.org/10.26466/opus.370680

Cited By