Research Article
BibTex RIS Cite

Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Döneminde Yaşadıkları Sorunlar: Lisans ve Ortaöğretim Turizm Öğrencileri Örneği

Year 2018, Youth Researches Special Issue, 212 - 236, 16.03.2018
https://doi.org/10.26466/opus.358194

Abstract

Bu çalışmanın amacı
ortaöğretim ve lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin staj sürecinde
karşılaştıkları sorunları belirlemek ve çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma
için nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniğinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonucunda; staj öncesi bilgilerin verilmesi, öğrencilerin staj
sürecindeki uyum sorunları, hizmet içi eğitim almaları, rotasyon sonucu diğer
departmanlarda çalışmaları, barınma imkânları, haftalık izinler, çalışanlar
arası ilişkiler ve okulda verilen eğitimi uygulama imkânları gibi sorunlarla
karşılaşıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin staj sorunlarını algılamaları
ile demografik özelliklerine göre farklılıklar ortaya çıkmıştır.

References

  • Altınel, M. (2016). Ortaöğretim düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin girişimcilik özelliklerinin analizi: Batı akdeniz bölgesi örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta. s. 13
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Spss uygulamalı. Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
  • Aymankuy, Y. ve Aymankuy, Ş. (2013). Turizm işletmeciliği eğitimi alan öğrencilerin turizm sektöründeki istihdamla ilgili görüşleri ve sektördeki kariyer beklentileri: Balıkesir üniversitesi turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu örneği. Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, Akademik Bakış Dergisi, 35, 1-21.
  • Barrows, C. W. ve Powers, T. (2009). Introduction to the hospitality industry, hoboken, New Jersey: John Wiley Sons, Inc.
  • Civelek, H. (2014). Ortaöğretim düzeyindeki turizm öğrencilerinin turizm sektörüne ilişkin görüşleri (Trabzon İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Okan Üniversitesi, İstanbul.
  • Çetin, Ş. (2005). Öğrenci stajlarında yararlanılan dersler üzerine ampirik bir araştırma: Mersin turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 154-169.
  • Çevik, R. (2012). Ortaöğretim düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin beceri eğitimine bakış açılarının değerlendirilmesi. Yaymlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dağdeviren, A. (2007). Lisans düzeyinde turizm eğitimi veren kurumların ders programlarının fonksiyonel açıdan değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Ehtiyar. R. ve Üngüren, E. (2008). Turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve kaygı seviyeleri ile eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(4), 159-181.
  • Emir, O., Pelit, E. ve Arslan, S. (2010). Turizm alanında önlisans eğitimi alan öğrencilerin staj öncesi ve sonrası görüşlerinin karşılaştırılması (Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 141-165
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS uygulamali çok değişkenli istatistik teknikleri. 3.Baskı,Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Olcay, A., Yıldırım, İ. ve Sürme, M. (2015). Turizm eğitimi alan öğrencilerin staj eğitimi hakkında görüşleri: Gaziantep ili örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(3), 324-334
  • Öncüer, M.E. (2006). Avrupa Birliği eğitim politikasında mesleki turizm eğitimi yaklaşımı ve Türk turizm eğitimine uygulanabilirliği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Pak, Ö. (2015). Türkiye’de mesleki turizm eğitimi ve zorunlu staj: Turizm meslek lisesi örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi, İzmir
  • Pehlivan, R. (2007). Lisans düzeyinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin sektör ile ilgili tutumlarının mezuniyet sonrası kariyer seçimi etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Pelit, E. ve Güçer, E. (2006). Turizm alanında öğretmenlik eğitimi alan öğrencilerin turizm işletmelerinde yaptıkları stajları değerlendirmeleri üzerine bir araştırma. Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 139-164.
  • Sarı, H.(2007). Ortaöğretim düzeyinde mesleki turizm eğitimi alan öğrencilerin staj sürecine adaptasyonu üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics. Pearson, Boston.
  • Tekbalkan, M. (2015). Önlisans düzeyinde turizm eğitimindeki staj uygulamasına yönelik öğrencilerin bakışları: Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nde bir uygulama, Electronic Journal Of Vocational Colleges- 4. Umyos Özel Sayısı, 16-22.
  • Taşkın, M. (2006). Ortaöğretim turizm eğitiminde staj ve izmir ili otelcilik turizm meslek liselerinde bir uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Türkseven, E. (2012). Turizm eğitiminde yaşanan staj sorunları: Lisans öğrencilerinin görüşlerine yönelik bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Ulama, Ş., Batman, O. ve Ulama, H., (2015). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin kariyer algılamalarına yönelik bir araştırma: Sakarya Üniversitesi Örneği. Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 6(12), 339-366.
  • Üzümcü, T.P, Alyakut, Ö. ve Günsel, A. (2015). Turizm eğitimi alan öğrencilerin, mesleğin geleceğine ilişkin bakış açıları. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(33), 179-199.
  • Yazıt, H. (2013). Turizm işletmeciliği eğitimi alan lisans ve ön lisans öğrencileri staj konusundaki düşünce ve algılamaları arasındaki farkların belirlenmesi üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.

Tourism Education Students Live Problems in Internship Periods: Undergraduate and Secondary Tourism Students Sample

Year 2018, Youth Researches Special Issue, 212 - 236, 16.03.2018
https://doi.org/10.26466/opus.358194

Abstract

The purpose of this
study is to determine the problems encountered by the students who are studying
tourism education at the secondary and undergraduate levels during the
internship process and to offer solutions. The survey technique was used for
the research. As a result of research; Giving information before the
internship, adaptation problems of students during internship, in-service
training, Work in other departments as a result of rotation, sheltering
facility, weekly leave,  between
employees relationships and school education practice opportunities as  problems were founded. In addition, there
were differences according to students' perception of internship problems and
demographic characteristics.

References

  • Altınel, M. (2016). Ortaöğretim düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin girişimcilik özelliklerinin analizi: Batı akdeniz bölgesi örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta. s. 13
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Spss uygulamalı. Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
  • Aymankuy, Y. ve Aymankuy, Ş. (2013). Turizm işletmeciliği eğitimi alan öğrencilerin turizm sektöründeki istihdamla ilgili görüşleri ve sektördeki kariyer beklentileri: Balıkesir üniversitesi turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu örneği. Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, Akademik Bakış Dergisi, 35, 1-21.
  • Barrows, C. W. ve Powers, T. (2009). Introduction to the hospitality industry, hoboken, New Jersey: John Wiley Sons, Inc.
  • Civelek, H. (2014). Ortaöğretim düzeyindeki turizm öğrencilerinin turizm sektörüne ilişkin görüşleri (Trabzon İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Okan Üniversitesi, İstanbul.
  • Çetin, Ş. (2005). Öğrenci stajlarında yararlanılan dersler üzerine ampirik bir araştırma: Mersin turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 154-169.
  • Çevik, R. (2012). Ortaöğretim düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin beceri eğitimine bakış açılarının değerlendirilmesi. Yaymlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dağdeviren, A. (2007). Lisans düzeyinde turizm eğitimi veren kurumların ders programlarının fonksiyonel açıdan değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Ehtiyar. R. ve Üngüren, E. (2008). Turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve kaygı seviyeleri ile eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(4), 159-181.
  • Emir, O., Pelit, E. ve Arslan, S. (2010). Turizm alanında önlisans eğitimi alan öğrencilerin staj öncesi ve sonrası görüşlerinin karşılaştırılması (Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 141-165
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS uygulamali çok değişkenli istatistik teknikleri. 3.Baskı,Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Olcay, A., Yıldırım, İ. ve Sürme, M. (2015). Turizm eğitimi alan öğrencilerin staj eğitimi hakkında görüşleri: Gaziantep ili örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(3), 324-334
  • Öncüer, M.E. (2006). Avrupa Birliği eğitim politikasında mesleki turizm eğitimi yaklaşımı ve Türk turizm eğitimine uygulanabilirliği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Pak, Ö. (2015). Türkiye’de mesleki turizm eğitimi ve zorunlu staj: Turizm meslek lisesi örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi, İzmir
  • Pehlivan, R. (2007). Lisans düzeyinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin sektör ile ilgili tutumlarının mezuniyet sonrası kariyer seçimi etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Pelit, E. ve Güçer, E. (2006). Turizm alanında öğretmenlik eğitimi alan öğrencilerin turizm işletmelerinde yaptıkları stajları değerlendirmeleri üzerine bir araştırma. Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 139-164.
  • Sarı, H.(2007). Ortaöğretim düzeyinde mesleki turizm eğitimi alan öğrencilerin staj sürecine adaptasyonu üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics. Pearson, Boston.
  • Tekbalkan, M. (2015). Önlisans düzeyinde turizm eğitimindeki staj uygulamasına yönelik öğrencilerin bakışları: Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nde bir uygulama, Electronic Journal Of Vocational Colleges- 4. Umyos Özel Sayısı, 16-22.
  • Taşkın, M. (2006). Ortaöğretim turizm eğitiminde staj ve izmir ili otelcilik turizm meslek liselerinde bir uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Türkseven, E. (2012). Turizm eğitiminde yaşanan staj sorunları: Lisans öğrencilerinin görüşlerine yönelik bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Ulama, Ş., Batman, O. ve Ulama, H., (2015). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin kariyer algılamalarına yönelik bir araştırma: Sakarya Üniversitesi Örneği. Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 6(12), 339-366.
  • Üzümcü, T.P, Alyakut, Ö. ve Günsel, A. (2015). Turizm eğitimi alan öğrencilerin, mesleğin geleceğine ilişkin bakış açıları. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(33), 179-199.
  • Yazıt, H. (2013). Turizm işletmeciliği eğitimi alan lisans ve ön lisans öğrencileri staj konusundaki düşünce ve algılamaları arasındaki farkların belirlenmesi üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Bayram Akay

Abdullah Uslu

Muhammet Fatih Sancar This is me

Publication Date March 16, 2018
Acceptance Date March 16, 2018
Published in Issue Year 2018 Youth Researches Special Issue

Cite

APA Akay, B., Uslu, A., & Sancar, M. F. (2018). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Döneminde Yaşadıkları Sorunlar: Lisans ve Ortaöğretim Turizm Öğrencileri Örneği. OPUS International Journal of Society Researches, 8(1), 212-236. https://doi.org/10.26466/opus.358194