Küreselleşmenin en etkili
olduğu alanlardan biri de kuşkusuz yüksek öğrenimdir. Her yıl yüz binlerce
öğrenci üniversite eğitimini sürdürmek için bulunduğu ülkeden çıkıp diğer
ülkelere seyahat etmekte ve eğitimini farklı bir ülkede sürdürmektedir. Böyle
bir eğilim, küresel olarak yüksek öğretim alanında bazı özel uygulamalar
tarafından beslenmekte ve aynı zamanda teşvik edilmektedir. Bu küresel ilginin
yanı sıra, her ülkenin aynı kaygı ve formlarda bir eğitim politikası
yürüttüğünü iddia etmek çok da geçerli bir sonuç ortaya koymayacaktır. Bu
çalışmada, uluslararası öğrenci politikalarının yerel unsurlardan hangi ölçüde
etkilenebileceği ve bu unsurların ülkelere özgü uluslararası öğrenci görünümlerine
etkisi ortaya konulmaya çalışılacaktır. Bu mesele Almanya ve Birleşik Krallık
örneğinde değerlendirilecekir. Bu iki ülkenin yaşadığı iki farklı siyasi tarih,
bu konunun açık bir şekilde anlaşılabilmesi için fırsat sunmaktadır. Sonuç
olarak, sosyal bilimlerde tartışılan “yerelliğin” ve küreselleşmeyle ilgili
geleneksel / tarihsel reflekslerin durumu, Almanya ve Birleşik Krallık'ta
meydana gelen özgün yönler incelendikten sonra eğitim süreci aracılığıyla
yeniden gözden geçirilmiş olacaktır.
One of the
areas where globalization is very influential is undoubtedly higher education.
Every year, hundreds of thousands of students travel to other countries by
leaving their home countries in order to maintain their university education in
these foreign universities. Such a trend is both fed by and foster some
specific implementations in the area of higher education globally. Besides this
global interest, we cannot it will not put a valid consequence to claim that
each country carries out a policy of education in similar concerns and forms.
In this study, we will try to show how far international student policies can
accommodate local elements and how could these local elements illustrate the
unique perspectives regarding the reflections of international students in a
specific country. This issue will be evaluated in the cases of Germany and the
U.K. Two different political history that these two countries have experienced
give us opportunities for a clear understanding of this issue. Finally, the
status of ‘locality’ and traditional/historical reflexes in globalization,
which is discussed in the social sciences, will again be re-visited by means of
the process of education after investigating unique aspects occurred in Germany
and the UK.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Acceptance Date | December 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 16 |