21. yüzyıl ile
birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi, ülkeler arası
sınırları şeffaflaştırmıştır. İnsanlar artık bilgiye kolay erişmekte ve
dünyanın farklı bir yerindeki başka ülke vatandaşlarıyla kolayca iletişim
sağlayabilmektedirler. Günümüzde insanların ihtiyaçları ve gereksinimleri
doğrultusunda sahip olduğumuz teknoloji her dakika değişmektedir. Blokzinciri
bu değişimi hiçbir aracıya ihtiyaç duymadan değerli birçok verinin
saklanmasına, yönetilmesine ve geliştirilmesine olanak sağlayan sanal bir
platform olarak karşımıza çıkmaktadır. Bitcoin, Etherum, Ripple ve daha nicesi
gibi birçok sanal parayı barındıran blokzinciri teknolojisi şu anki haliyle bir
yatırım aracı olarak görülse de, gelecekte yapılacak geliştirmelerle sosyal
yaşamın içerisindeki yerini alması olasıdır. Günümüzde eğitim alanına da
yansıyan bu gelişmeler farklı birçok ülkenin ders müfredatında yerini almıştır.
Lisans düzeyinde farklı bilim dallarına konu olan bu eğitim yavaş yavaş lise ve
ortaokul öğrencilerinin derslerine de konu olmaktadır. Sosyal Bilgiler
eğitiminin doğası sorumluluklarını bilen, değerlerine sahip çıkan, çağdaş,
gelişime açık, bilgili, iyi vatandaş yetiştirmektir. Bu yüzden bireyi ve
toplumu ilgilendiren her konu sosyal bilgilerin içeriğini oluşturmaktadır. Bu
çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının blokzinciri üzerine
görüşlerini ve bilgilerini öğrenmektir. Öğretmen adaylarının güncel konular ve
teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibi olması önemlidir. Araştırmanın
çalışma grubunu sosyal bilgiler eğitimi anabilim dalında öğrenim gören 10
öğretmen adayı oluşturmuştur. Nitel araştırma yöntemi kullanılan çalışmada
veriler görüşme tekniği yoluyla toplanmıştır.
Elde edilen veriler içerik analizi yoluyla değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının birer dijital vatandaş olduğu, sanal
paralar hakkında bilgilerinin yüzeysel olduğu ve Blokzinciri teknolojisi
hakkında bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı ortaya çıkmıştır.
The
development of information and communication technologies in the 21st century
has made the borders between countries transparent. People now have easy access
to information and can easily communicate with citizens of other countries
around the world. Nowadays, the technology we have in line with the needs and
needs of people changes every minute. The blockchain is a virtual platform that
enables the storage, management and development of many valuable data without
the need for any tools. Blockchain technology, which includes many virtual
currencies such as Bitcoin, Etherum, Ripple and more, is considered an
investment tool in its current form, but it is likely to take its place in the
social life with future developments. These developments, which are also
reflected in the field of education, have taken their place in the curriculum
of many different countries. This subject, which is subject to different
disciplines at the undergraduate level, is also subject to the lessons of high
school and middle school students. The nature of the social studies education
is to educate a good citizen who knows the responsibilities, possesses the
values, is contemporary, open to development and knowledgeable. Therefore,
every issue that concerns the individual and the society is the content of
social information. The aim of this study is to learn pre-service teachers'
views and information on blockchain. It is important that prospective teachers
have knowledge about current issues and technological developments. The study
group consisted of 10 pre-service teachers studying social studies education.
In this study, qualitative research method was used and data were collected
through interview technique. The data were evaluated by content analysis. At
the end of the research, it was found out that prospective teachers were
digital citizens, information about virtual currencies was superficial and
their knowledge about Blockchain is not sufficient.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Acceptance Date | December 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 16 |