Coach 4 Me: Experience of a Leonardo Da Vinci Project for Teacher Education
Year 2018,
Volume: 9 Issue: 16, 2597 - 2617, 30.12.2018
Emine Zehra Turan
,
Aysun Erginer
,
Ergin Erginer
,
Funda Nalbantoğlu Yılmaz
Abstract
Various
applications for lifelong learning are supported by the European Union (EU) as
part of the ERASMUS + Leonardo da Vinci Program and are projected through
national agencies and non-governmental organizations. The Leonardo da Vinci Program
is a training program to support and develop the policies and practices of EU
member and candidate countries for vocational education. Within the scope of
this training program one of the projects prepared is "Coach 4 Me"
named project. "Coach 4 Me" is a project which aimed to improve the
teaching skills of teachers and academics was carried out by including 6
countries. Introducing the project to a wider audience and using instructional
activities in different educational environments after the process have been
determined as sustainable objectives in the project. In the study, the Coach 4
Me”, which is an EU project, was introduced, ”to reach a wider audience” which
is among the aims of this project.
References
- Aydoğan, İ., ve Şahin, A. E. (2006). Comenius okul ortaklıkları projelerinin, Comenius amaçlarının gerçekleşmesine katkısı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 48, 455-480.
- Ertl, H. (2003). The European Union and education and training: An overview of policies and initiatives. İçinde: David Phillips & Hubert Ertl (ed.) Implementing European Union education and training policy: A Comparative Study of Issues in Four Member States,(s: 13-39), Netherland: Kluwer Academic Publishers.
- Kesik, F. ve Balcı, E. (2016). AB projelerinin okullara sağladığı katkılar açısından değerlendirilmesi: Bir ölçek geliştirme çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1621-1640.
- Konokman, G. Y., Akay, C., ve Demircioğlu, T. (2015). Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının Avrupa Birliği hayat boyu öğrenme projelerine bakışı. Journal of International Social Research, 8(38), 773-790.
- Kulaksız, E. (2010). Avrupa Birliği Comenius programlarının Türkiye’deki uygulamasına ilişkin katılımcı görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
- Maya, İ. Ç. (2006). AB sürecinde Türkiye ile AB ülkeleri eğitim istatistiklerinin karşılaştırması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 375-394.
- Passmore, J. (2014). Mastery in coaching. Kogan Page . UK.
- UA. (2011a). Leonardo Da Vinci mesleki eğitim programı: yenilik transferi. http://www.ua.gov.tr/uploads/leonardodavinci/TOI/2011_-TOI_TANITIM.pps#256,1,Slayt 1, Erişim tarihi: 15.6.2011.
- UA. (2011b). Leonardo Da Vinci mesleki eğitim programı: ortaklık projeleri. http://www.ua.gov.tr/uploads/leonardodavinci/partner-ship/2011Ortakliklar.ppt, Erişim Tarihi: 15.6.2011.
- UA. (2015). Faaliyet Raporu, http://www.ua.gov.tr/in-dex.cfm?action=detay&bid=9, Erişim Tarihi: 1.1.2015.
- UA. (2018a). ERASMUS+’ı Merak mı Ediyorsunuz? http://www.ua-.gov.tr/kurumsal/halkla-ili%C5%9Fkiler/erasmus-%C4%B1-merak-m%C4%B1-ediyorsunuz-, Erişim Tarihi: 13.2.2018.
- UA. (2018b). TC. Avrupa Birliği Bakanlığı AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı. Erasmus+ Leonardo da Vinci Programı. http://www.ua.gov.tr/programlar/erasmus-program%C4-%B1/mesleki-e%C4%9Fitim-program%C4%B1, Erşim Tarihi: 30.1.2018.
- UA. (2018c). Türkiye Ulusal Ajansı. Erasmus+ Programında Hangi Ülkeler Yer Alıyor? http://www.ua.gov.tr/programlar/erasmus-prog-ram%C4%B1, Erişim Tarihi: 16.2.2018.
- Uysal, T. (2004). Leonardo Da Vinci II programı. İstanbul: IKV.
- Ünal, M. (2016). Öğretim elemanı ve öğrencilerin AB Erasmus+ Programını algılama durumlarının incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(3), 581-598.
- Yazgı, C. (2010). Avrupa birliği bilgi toplumu projeleri ve üniversite kütüphaneleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
Coach 4 Me: Öğretmen Eğitiminde Kullanılabilecek Bir Leonardo Da Vinci Projesi Deneyimi
Year 2018,
Volume: 9 Issue: 16, 2597 - 2617, 30.12.2018
Emine Zehra Turan
,
Aysun Erginer
,
Ergin Erginer
,
Funda Nalbantoğlu Yılmaz
Abstract
Yaşam boyu
öğrenmeye yönelik çeşitli uygulamalar, Avrupa Birliği (AB) tarafından ERASMUS+
Leonardo da Vinci Programı kapsamında desteklenmekte, ülkelerin ulusal ajansları
ve sivil toplum kuruluşları aracılığıyla projelendirilmektedirler. Leonardo da
Vinci Programı, AB’ye üye ve aday ülkelerin mesleki eğitime yönelik politika ve
uygulamalarını desteklemek ve geliştirmek için yürütülen bir eğitim
programıdır. Bu eğitim programı kapsamında hazırlanan projelerden birisi de
“Coach 4 Me” isimli projedir. “Coach 4 Me”, 6 ülke tarafından yürütülen ve
öğretmenlerle akademisyenlerin öğretim becerilerinin geliştirilmesinin
amaçlandığı bir projedir. Projenin daha geniş kitlelere tanıtılması ve
öğretimsel etkinliklerin, süreç sonrasında da farklı eğitsel ortamlarda
kullanılması, projede sürdürülebilir amaçlar olarak belirlenmiştir. Çalışmada,
bir AB projesi olan “Coach 4 Me” tanıtılarak, projenin amaçları arasında yer
alan “daha geniş kitlelere ulaşma” amacının gerçekleştirilmesine çalışılmıştır.
References
- Aydoğan, İ., ve Şahin, A. E. (2006). Comenius okul ortaklıkları projelerinin, Comenius amaçlarının gerçekleşmesine katkısı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 48, 455-480.
- Ertl, H. (2003). The European Union and education and training: An overview of policies and initiatives. İçinde: David Phillips & Hubert Ertl (ed.) Implementing European Union education and training policy: A Comparative Study of Issues in Four Member States,(s: 13-39), Netherland: Kluwer Academic Publishers.
- Kesik, F. ve Balcı, E. (2016). AB projelerinin okullara sağladığı katkılar açısından değerlendirilmesi: Bir ölçek geliştirme çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1621-1640.
- Konokman, G. Y., Akay, C., ve Demircioğlu, T. (2015). Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının Avrupa Birliği hayat boyu öğrenme projelerine bakışı. Journal of International Social Research, 8(38), 773-790.
- Kulaksız, E. (2010). Avrupa Birliği Comenius programlarının Türkiye’deki uygulamasına ilişkin katılımcı görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
- Maya, İ. Ç. (2006). AB sürecinde Türkiye ile AB ülkeleri eğitim istatistiklerinin karşılaştırması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 375-394.
- Passmore, J. (2014). Mastery in coaching. Kogan Page . UK.
- UA. (2011a). Leonardo Da Vinci mesleki eğitim programı: yenilik transferi. http://www.ua.gov.tr/uploads/leonardodavinci/TOI/2011_-TOI_TANITIM.pps#256,1,Slayt 1, Erişim tarihi: 15.6.2011.
- UA. (2011b). Leonardo Da Vinci mesleki eğitim programı: ortaklık projeleri. http://www.ua.gov.tr/uploads/leonardodavinci/partner-ship/2011Ortakliklar.ppt, Erişim Tarihi: 15.6.2011.
- UA. (2015). Faaliyet Raporu, http://www.ua.gov.tr/in-dex.cfm?action=detay&bid=9, Erişim Tarihi: 1.1.2015.
- UA. (2018a). ERASMUS+’ı Merak mı Ediyorsunuz? http://www.ua-.gov.tr/kurumsal/halkla-ili%C5%9Fkiler/erasmus-%C4%B1-merak-m%C4%B1-ediyorsunuz-, Erişim Tarihi: 13.2.2018.
- UA. (2018b). TC. Avrupa Birliği Bakanlığı AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı. Erasmus+ Leonardo da Vinci Programı. http://www.ua.gov.tr/programlar/erasmus-program%C4-%B1/mesleki-e%C4%9Fitim-program%C4%B1, Erşim Tarihi: 30.1.2018.
- UA. (2018c). Türkiye Ulusal Ajansı. Erasmus+ Programında Hangi Ülkeler Yer Alıyor? http://www.ua.gov.tr/programlar/erasmus-prog-ram%C4%B1, Erişim Tarihi: 16.2.2018.
- Uysal, T. (2004). Leonardo Da Vinci II programı. İstanbul: IKV.
- Ünal, M. (2016). Öğretim elemanı ve öğrencilerin AB Erasmus+ Programını algılama durumlarının incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(3), 581-598.
- Yazgı, C. (2010). Avrupa birliği bilgi toplumu projeleri ve üniversite kütüphaneleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.