Gelişen
teknolojiye bağlı olarak araç/gereçlerin artması ile birlikte internet
kullanımı hayatımızın ayrılmaz bir parçası olmuştur. İnternet kullanımında
meydana gelen gelişmelere bağlı olarak sosyal medya sayısında artış
gözlenmiştir. Kimi birey sosyal medyayı faydalı bir şekilde kullanırken, kimi
birey ise farklı amaçlar için kullanmaktadır. Bu düşünceye istinaden çalışmanın
amacı,
üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım bozukluğunu incelemektir. Bu
amaç doğrultusunda çalışmaya, 704 üniversite öğrencisi (188 erkek, 516 kadın)
katılım göstermiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Savcı, Ercengiz ve
Aysan (2018) tarafından geliştirilen “Sosyal Medya Bozukluğu Ölçeği” ile
araştırmacıla tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır.
Veriler; betimsel istatistikî yöntemler, bağımsız gruplar için t testi, üç veya
daha fazla kategoriden oluşan değişkenler için ise tek yönlü varyans (ANOVA)
ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin sosyal medya bozukluk
düzeyi cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Ancak, sosyal
medyanın bozukluğunun farklı bölümlerde öğrenim gören öğrenciler arasında, en
sık kullanılan sosyal medyada, sosyal medyanın kullanım amacında farklılık
yarattığı tespit edilmiştir.
The use of the
Internet with the increase of tools depending on the developing technology has
become an integral part of our lives. There has been an increase in the number
of social media due to the developments in internet usage. Some individuals use
social media in a beneficial way, while others use it for different purposes.
Based on this idea, the aim of this study is to examine social media usage
disorder of university students. For this purpose, 704 univetsity students (188
male, 516 female) participated in the study. As a data collection tool; Social
Media Disorder Scale “developed by the Prosecutor, Ercengiz and Aysan (2018) and
“Personal Information Form” was used by the researchers. Data; Descriptive
statistical methods were analyzed with t-test for independent groups and
one-way variance (ANOVA) for three or more categories. As a result of the
research; social media disorder did not make any difference between male and
female students. However, it has been determined that the social media has a difference
in the use of social media in the most frequently used social media among the
students studying in different departments.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2019 |
Acceptance Date | March 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 17 |