Bu çalışmanın amacı
2010 yılında uygulamaya konulan İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi
öğretim programının eleştirel düşünme açısından incelemek ve değerlendirmektir.
Günümüzde bilgi çeşitliliği ve miktarının çokluğu düşünmeyi ve özellikle de
eleştirel düşünme becerilerini ön plana çıkarmıştır. Bu çalışmada ilk olarak eleştirel düşünmenin
farklı tanımları yapılarak önemi üzerinde durulmuştur. Daha sonra İlköğretim
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi (4-8 sınıflar) öğretim programında yer alan
giriş, programın vizyonu, programın uygulanmasına ilişkin ilke ve açıklamalar,
programın temel yaklaşımı, programın özellikleri ve geliştirilmesinde temel
alınan ilkeler, programın yapısı, öğrenme-öğretme süreçleri ve öğretmenin rolü,
vb. bölümlere eleştirel düşünmenin ne kadar yansıdığı incelenmiş ve tespit
edilmiştir. Tespitler ve incelemeler yapılırken yurt içinde ve yurt dışında yer
alan tezler, makaleler, kitaplar ve konu ile igili yapılmış çalışmalardan
yararlanılmıştır. Eleştirel düşünmenin Türkiye’deki İlköğretim Din Kültürü ve
Ahlak Bilgisi öğretim programına yansımasını incelemek için doküman incelemesi
yöntemi kullanılmıştır. Sonuçta, eleştirel düşünme becerilerinin DKAB programın
her safhasına yayıldığı, programda önemli bir yer teşkil ettiği tespit
edilmiştir.
The aim of this study
is to analyse and evaluate the curriculum of religious culture and ethics which
was put into practice in 2010 in primary schools in terms of critical thinking.
Nowadays, the diversity of information and the amount of information has emphasized
thinking and especially critical thinking skills. First, critical thinking has
been emphasized by making different definitions in this study. Afterwards, the
introduction, the vision of the program, the principles and explanations
related to the implementation of the program, the basic approach of the
program, the principles that are basic for the development of the program,
structure of the program, learning-teaching processes and the role of the
teacher were analysed in terms of critical thinking. As a result, it has been
seen that critical thinking skills are spread to every stage of the program and
it is an important place in the program.
Theses, articles, books and studies related to the subject in Turkey and
abroad were used in making the determinations and examinations. Document
analysis method was used to examine the reflection of critical teaching skills
on primary education religious culture and morality currıculum in Turkey. As a
result, it has been determined that critical thinking skills spread to every
stage of the program and constitute an important place in the program.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Acceptance Date | June 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 11 Issue: 18 |