Toplam Kalite Yönetimi, teknolojinin ilerlemesiyle birlikte artan rekabet koşullarında, sınırsız ve birbirinden bağımsız olan müşteri ihtiyaç ve gereksinimlerini en iyi şekilde karşılayan, aynı zamanda bu işlemleri en az maliyetle yapan bir yönetim felsefesidir. İç denetim ise, işletme kaynaklarının etkin ve verimli şekilde kullanılmasına yardımcı olan, bir kuruluşun yapmış olduğu faaliyetleri geliştirmek ve yönetim faaliyetlerine değer katmak için yapılan tarafsız, bağımsız bir güvence ve danışmanlık faaliyetidir. Geçmişten günümüze kadar işletmelerin yönetim tarzlarındaki değişiklikler Toplam Kalite Yönetim sisteminin denetim kavramına bakış açısını değiştirmiştir. Denetimler dinamik bir yapıda ve sürekli yenilenerek işletmedeki tüm faaliyetlerin denetimini sağlamaktadır. Çalışmada, tarih boyunca karşılıklı etkileşim içinde olan Toplam Kalite Yönetimi (TKY) ve İç Denetim Sisteminin birbirleri ile olan etkileşimi incelenmiştir. Çalışma sonucunda; İç Denetim Sistemi ve Toplam Kalite Yönetim Sisteminin birbirlerini doğrudan ya da dolaylı şekilde etkiledikleri ve değer kattıkları bunun sonucunda da işletmelerdeki İç Denetim fonksiyonun Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarından kaynaklanan maliyetleri düşürdüğü ve verimliliği artırdığı tespit edilmiştir.
Total Quality Management is a management philosophy that works at minimum cost, whether the customer service and needs are unlimited and independent from each other in the best conditions under increasing competition conditions with the advancement of technology. Internal auditing is an objective, independent assurance and cooperation activity that helps the management of operating resources effectively and efficiently, helps establish an organization and conduct management activities to add value. From the past to the present, general Quality Audits in the management styles of the factory are in a dynamic structure and continuously renewed and control of all activities in the enterprise. The interaction between Total Quality Management (TQM) and Internal Audit System was examined. Operation; The internal management system and the total quality management system directly or indirectly affect and add value to different parts of the current management center in this regard is the board of directors.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2019 |
Acceptance Date | August 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 18. UİK Özel Sayısı |