Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of Life Satisfaction of Ahiska students in Turkish Universities in Regard to Demographic Variables

Year 2019, Volume: 14 Issue: 20, 1070 - 1094, 31.12.2019
https://doi.org/10.26466/opus.612655

Abstract










There are many Ahiska students studying at universities in Turkey.
Determining the psychological status and needs of these students is important
for planning and implementing counseling and guidance services in higher
education. “Life satisfaction” is among the important concepts in this context,
since research findings show the possibility to obtain a number of positive
psychological, social, physical, and academic outputs with an increase in one’s
life satisfaction. In this regard, this study aimed to shed light on possible
interventions on this subject by examining the relationship between life
satisfaction of Ahiska students in Turkey with various demographic variables.
With this purpose, data were collected from 307 students attending at 15
different Turkish state-funded universities. A Personal Information Form and
the Satisfaction With Life Scale (SWL) were used in data collection. First, the
validity and reliability of the SWLS that previously validated on Turkish
university students were examined for Ahiska students attending at Turkish
universities. Results revealed that the SWLS showed a good fit to the original 5
item model for Ahiska students, and has good internal consistency. There was no
significant difference on the SWLS scores in terms of gender, the place of
residence of the family, and the people with whom the students spent time
together, except family members. Ahiska students who started schooling in
Turkey at elementary level scored significantly higher on the SWLS than
students started schooling at middle and high school. Finally, life
satisfaction was not significantly correlated with length of stay in Turkey.

References

  • Agara, İ. (2004). Ahıska Türkleri (Sürgününün 60. Yılı Anısına) insanlık dramı. İzmir Ahıska Türkleri Kültür ve Dayanışma Derneği, İzmir: Karaca Matbaası Yayınları.
  • Akıncı, B. Nergiz, A. ve Gedik, E. (2015). Uyum süreci üzerine bir değerlendirme: Göç ve toplumsal kabul. Göç Araştırmaları Dergisi, 2 (1), 58-83.
  • Aslan, K. (1995). Ahıska Türkleri. Ankara: Ahıska Türkleri Kültür ve Dayanışma Derneği Yayını, No:1.
  • Bahar, H. H. ve Yılmaz, O. (2018). Ahıska, göç ve eğitim, Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6 (2), 238-257.
  • Bayraktar, R. (1999). Ahıska (21. Yüzyılda İnsanlık Dramı). İstanbul: İhlas Matbaacılık.
  • Berry J. W. (1997). Immigration, acculturation and adaptation. Applied Psychology: An International Review, 46(1), 5-34.
  • Bilge, F., Dost, T, M., ve Çetin, B. (2014). Lise öğrencilerinde tükenmişliği ve okul bağlılığını etkileyen faktörler: çalışma alışkanlıkları, yetkinlik inancı ve akademik başarı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(5), 1709-1727.
  • Bingöl, A. S. ve Özdemir, M. Ç. (2014). Almanya ve Hollanda’da Türk göçmen işçi çocuklarına uygulanan eğitim politikaları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 12 (2), 134-157.
  • Börü, N. ve Boyacı, A. (2016). Göçmen öğrencilerin eğitim-öğretim ortamlarında karşılaştıkları sorunlar: Eskişehir ili örneği. Turkish Studies, 11 (14), 123-158.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Çalışkan, N., ve Ayık, A. (2015). Okul aile birliği ve velilerle iletişim. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 69-82.
  • Çokuluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dağlı, A. ve Baysal, N. 2016, Yaşam doyumu ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1250-1262.
  • Diener E, Emmons R A, Larsen R J ve Griffin S (1985) The satisfaction with life scale. Journal of Personality Assessment, 49, 71-75.
  • Diener, E. (1994). Assessing subjective well-being: Progress and opportunities. Social Indicators Research, 31(2), 103-157.
  • Diener, E. (2000). Subjective well-being: The science of happiness and a proposal for a national index. American Psychologist, 55 (1), 34-43.
  • Diener, E., Oishi, S. ve Lucas, R. E. (2003). Personality, culture, and subjective well-being: Emotional and cognitive evaluations of life. Annual Review of Psychology, 54(1), 403-425.
  • Dursun, S. ve Oğuz Duran, N. (2019). Türk üniversitelerindeki Ahıskalı öğrencilerin psikolojik dayanıklılık düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi/The Journal of Social Sciences, 6(41), 435-450.
  • Ganiyeva, S. (2012). Ahıska Türklerinin Türkiye’ye göç etmesi ve Türk vatandaşlığına alınması ile ilgili hukuki sorunlar. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 20 (1), 177-199.
  • Gündoğar, D., Sallan-Gül, S., Uskun, E., Demirci, S. ve Keçeci, D. (2007). Üniversite öğrencilerinde yaşam doyumunu yordayan etkenlerin incelenmesi. Klinik Psikiyatri Dergisi, 10 (1), 14-27.
  • Huebner, E. S. (2004). Research on assesment of life satisfaction of children and adolescents. Social Indicators Research, 66, 3-33.
  • Ilgar, M. Z. ve Ilgar, S. C. (2015). Göç ve göçmenliğin psikolojik yansımaları-vatansız vatandaş olmak. K.Canatan ve diğerleri (Ed.). Disiplinlerarası Göç ve Göç Politikaları Sempozyumu (s. 159-178) içinde. İstanbul: Sebahattin Zaim Üniversitesi Yayınları.
  • Kaştan, Y. (2015). Türkiye göç yaşamış çocukların eğitim sürecinde karşılaşılan problemler. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (2), 216-229.
  • Kemal, N. ve Oğuz Duran, N. (2019). Türkiye’de yükseköğretimdeki Ahıskalı öğrencilerin mutluluk ve psikolojik sağlamlık düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Nevşehir, s.104.
  • Kermen, U., İlçin Tosun, N. ve Doğan, U. (2016). Yaşam doyumu ve psikolojik iyi oluşun yordayıcısı olarak sosyal kaygı. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 20-29.
  • Kıncal, R. Y. (1999). Ailenin eğitimsel fonksiyonları. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları.
  • Köker, S. (1991). Normal ve sorunlu ergenlerin yaşam doyumu düzeyinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Mayungbo, O.A. (2016). Gender differences, self esteem and life satisfaction. African Journal for the Psychological Study of Social Issues, 19(1), 1-11.
  • Moksnes ,U.K., ve Espnes,G.A.(2013).Self-esteem and life satisfaction in adolescents—gender and age as potential moderators. Quality of Life Research, 22, 2921–2928.
  • Myers, D. G. ve Diener, E. (1995). Who is happy? Psychological science, 6(1), 10-19.
  • Nicholai, S. ve Triplehorn,C. (2003). The role of education in protecting children in conflict. Humanitarian Practice Network, 42, 1-3.
  • Polat Uluocak, G. (2009). İç göç yaşamış ve yaşamamış çocukların okulda uyumu. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 26,35-44.
  • Roysamb, E., Tambs, K., Reichborn-Kjennerud, T., Neale, M. C. ve Harris, J. R. (2003). Happiness and health: environmental and genetic contributions to the relationship between subjective well-being, perceived health, and somatic illness. Journal of Personality and Social Psychology, 85(6), 1136-1146.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., ve Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research Online, 8(2), 23-74.
  • Seferov, R. ve Akış, A. (2008) Sovyet döneminden günümüze Ahıska Türklerinin yaşadıkları coğrafyaya göçlerle birlikte genel bir bakış. Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 24, 393-411.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları. 3 (6), 49-74.
  • Staw, B. M., Sutton, R. I. ve Pelled, S. H. (1994). Employee positive emotions and favorable outcomes at the workplace. Organization Science, 5(1), 51-71.
  • Şeker, B. ve Sirkeci, İ. (2014). Birleşik Krallık’daki Türkiye kökenli kadınlarda yaşam doyumu: Kimlik, kültürleşme ve ayrımcılık. Türk Psikoloji Yazıları, 17 (34), 69-81.
  • Şahin, A. (2018). Üniversite öğrencilerinde bilinçli farkındalık ile yaşam doyumu ve iyi oluş arasındaki ilişkiler. Yüksek Lisans Tezi, Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tezcan, M. (1994). Ülkemizde göç ve eğitim sorunları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27 (1), 61-67.
  • UNESCO. (2011). The hidden crisis: Armed conflict and education (EFA Global Monitoring Report 2011). Paris: UNESCO. Erişim adresi: http://unesdoc.unesco.org/images/0019/001907/190743e.pdf
  • Vedder, P., Van de Vijver, F. ve Liebkind, K. (2006). Predicting immigrant youths’ adaptation across countries and ethnocultural groups. J. W. Berry, J. S. Phinney, D. L. Sam ve P. Vedder, (Ed.), Migrant youth in cultural transition: Acculturation, identity, and adaptation across national contexts içinde (143-166). Hamwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Verkutyen,M. (2008). Intergroup structure and identity management among ethnic minority and majority groups: The interactive effects of perceived stability, legitimacy, and permeability. European Journal of Social Psychology, 38 (1), 106-127.
  • Victor, C., Scambler, S., Bond, J. ve Bowling, A. (2000). Being alone in later life: Loneliness, social isolation and living alone. Reviews in Clinical Gerontology, 10 (4), 407-417.
  • Ward, C. ve Rana-Deuba, A. (1999). Acculturation and adaptation revisited. Journal of Cross-Cultural Psychology, 30(4), 422-442.
  • Yetim, U. (2003). The impacts of individualism/collectivism, self-esteem, and feeling of mastery on life satisfaction among the Turkish university students and academicians. Social Indicators Research, 61(3), 297-317.
  • Yıldız ve Uzunsakal (2018). Alan araştırmalarında güvenilirlik testlerinin karşılaştırılması ve tarımsal veriler üzerine bir uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 14-28.
  • Yılmaz, A. ve Mustafa, R. (2014). 1992 sonrası Türkiye’ye göçen Ahıska Türklerinin göç, iskân ve uyum sorunlarına ilişkin bir araştırma, Bursa örneği. Studies of Ottoman Domain, 4(6), 1-19.
  • Yıldırım, K. (2007). Göçün aile üzerindeki etkisi. Z. Dilek ve diğerleri (Ed.), 38. ICANAS-Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi-Kentleşme Sorunları ve Çözümleri (s. 961-974) içinde. Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları.
  • Zeyrek, Y. (2001). Ahıska Bölgesi ve Ahıska Türkleri. Ankara. Bizim AHISKA (2005-2006): Üç Aylık Kültür Dergisi. Uluslararası Ahıska Türk Dernekleri Federasyonu’nun Yayın Organı, Sayı: 1-6, Ankara: Kozan Ofset Yayınları.

Türkiye’de Üniversite Öğrenimi Gören Ahıskalı Öğrencilerin Yaşam Doyumlarının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2019, Volume: 14 Issue: 20, 1070 - 1094, 31.12.2019
https://doi.org/10.26466/opus.612655

Abstract

Türkiye’de üniversite öğrenimi gören çok sayıda Ahıskalı öğrenci
bulunmaktadır. Bu öğrencilerin psikolojik durum ve ihtiyaçlarının belirlenmesi,
yükseköğretimde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanması ve
uygulanması bakımından önem taşımaktadır. Bireyin yaşamına ilişkin algı ve
değerlendirmelerinden oluşan “yaşam doyumu”, bu kapsamda önem taşıyan kavramlar
arasında yer almaktadır, çünkü araştırmalar yaşam doyumunun arttırılması
halinde çok sayıda olumlu psikolojik, sosyal, bedensel ve akademik çıktı elde
etmenin mümkün olduğunu göstermektedir. Bu bakımdan, bu araştırmada:
Türkiye’deki Ahıskalı üniversite öğrencilerinin yaşam doyumlarını çeşitli
demografik değişkenlerle ilişkileri bakımından inceleyerek, bu konudaki olası
müdahale çalışmalarına ışık tutmak amaçlanmıştır. Bu amaçla, Türkiye’de 15 ayrı
devlet üniversitesine öğrenimlerine devam eden 307 öğrenciden veri
toplanmıştır. Verilerin toplanmasında Yaşam Doyumu Ölçeği’nin (YDÖ) yanı sıra
Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Öncelikle, YDÖ’nün Türkiye’deki Ahıskalı
üniversite öğrencileri için geçerlik ve güvenirliği incelenmiş ve ölçeğin bu
grup için 5 maddelik tek boyutlu orijinal modele iyi uyum verdiği ve iç
tutarlığının iyi olduğu görülmüştür. YDÖ puanlarında cinsiyete,  ailenin yaşadığı yere ve aile üyeleri dışında
vakit geçirilen kişilere göre anlamlı bir farklılık olmadığı, ancak, Türkiye’de
eğitime başlama kademesine göre, ilkokulda başlayanlar ile ortaokul-lisede
başlayanlar arasında, ilk grubun lehine anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur.
Son olarak, yaşam doyumu ve Türkiye’de yaşama süresi arasında anlamlı bir
ilişki bulunmamıştır.  

References

  • Agara, İ. (2004). Ahıska Türkleri (Sürgününün 60. Yılı Anısına) insanlık dramı. İzmir Ahıska Türkleri Kültür ve Dayanışma Derneği, İzmir: Karaca Matbaası Yayınları.
  • Akıncı, B. Nergiz, A. ve Gedik, E. (2015). Uyum süreci üzerine bir değerlendirme: Göç ve toplumsal kabul. Göç Araştırmaları Dergisi, 2 (1), 58-83.
  • Aslan, K. (1995). Ahıska Türkleri. Ankara: Ahıska Türkleri Kültür ve Dayanışma Derneği Yayını, No:1.
  • Bahar, H. H. ve Yılmaz, O. (2018). Ahıska, göç ve eğitim, Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6 (2), 238-257.
  • Bayraktar, R. (1999). Ahıska (21. Yüzyılda İnsanlık Dramı). İstanbul: İhlas Matbaacılık.
  • Berry J. W. (1997). Immigration, acculturation and adaptation. Applied Psychology: An International Review, 46(1), 5-34.
  • Bilge, F., Dost, T, M., ve Çetin, B. (2014). Lise öğrencilerinde tükenmişliği ve okul bağlılığını etkileyen faktörler: çalışma alışkanlıkları, yetkinlik inancı ve akademik başarı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(5), 1709-1727.
  • Bingöl, A. S. ve Özdemir, M. Ç. (2014). Almanya ve Hollanda’da Türk göçmen işçi çocuklarına uygulanan eğitim politikaları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 12 (2), 134-157.
  • Börü, N. ve Boyacı, A. (2016). Göçmen öğrencilerin eğitim-öğretim ortamlarında karşılaştıkları sorunlar: Eskişehir ili örneği. Turkish Studies, 11 (14), 123-158.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Çalışkan, N., ve Ayık, A. (2015). Okul aile birliği ve velilerle iletişim. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 69-82.
  • Çokuluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dağlı, A. ve Baysal, N. 2016, Yaşam doyumu ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1250-1262.
  • Diener E, Emmons R A, Larsen R J ve Griffin S (1985) The satisfaction with life scale. Journal of Personality Assessment, 49, 71-75.
  • Diener, E. (1994). Assessing subjective well-being: Progress and opportunities. Social Indicators Research, 31(2), 103-157.
  • Diener, E. (2000). Subjective well-being: The science of happiness and a proposal for a national index. American Psychologist, 55 (1), 34-43.
  • Diener, E., Oishi, S. ve Lucas, R. E. (2003). Personality, culture, and subjective well-being: Emotional and cognitive evaluations of life. Annual Review of Psychology, 54(1), 403-425.
  • Dursun, S. ve Oğuz Duran, N. (2019). Türk üniversitelerindeki Ahıskalı öğrencilerin psikolojik dayanıklılık düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi/The Journal of Social Sciences, 6(41), 435-450.
  • Ganiyeva, S. (2012). Ahıska Türklerinin Türkiye’ye göç etmesi ve Türk vatandaşlığına alınması ile ilgili hukuki sorunlar. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 20 (1), 177-199.
  • Gündoğar, D., Sallan-Gül, S., Uskun, E., Demirci, S. ve Keçeci, D. (2007). Üniversite öğrencilerinde yaşam doyumunu yordayan etkenlerin incelenmesi. Klinik Psikiyatri Dergisi, 10 (1), 14-27.
  • Huebner, E. S. (2004). Research on assesment of life satisfaction of children and adolescents. Social Indicators Research, 66, 3-33.
  • Ilgar, M. Z. ve Ilgar, S. C. (2015). Göç ve göçmenliğin psikolojik yansımaları-vatansız vatandaş olmak. K.Canatan ve diğerleri (Ed.). Disiplinlerarası Göç ve Göç Politikaları Sempozyumu (s. 159-178) içinde. İstanbul: Sebahattin Zaim Üniversitesi Yayınları.
  • Kaştan, Y. (2015). Türkiye göç yaşamış çocukların eğitim sürecinde karşılaşılan problemler. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (2), 216-229.
  • Kemal, N. ve Oğuz Duran, N. (2019). Türkiye’de yükseköğretimdeki Ahıskalı öğrencilerin mutluluk ve psikolojik sağlamlık düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Nevşehir, s.104.
  • Kermen, U., İlçin Tosun, N. ve Doğan, U. (2016). Yaşam doyumu ve psikolojik iyi oluşun yordayıcısı olarak sosyal kaygı. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 20-29.
  • Kıncal, R. Y. (1999). Ailenin eğitimsel fonksiyonları. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları.
  • Köker, S. (1991). Normal ve sorunlu ergenlerin yaşam doyumu düzeyinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Mayungbo, O.A. (2016). Gender differences, self esteem and life satisfaction. African Journal for the Psychological Study of Social Issues, 19(1), 1-11.
  • Moksnes ,U.K., ve Espnes,G.A.(2013).Self-esteem and life satisfaction in adolescents—gender and age as potential moderators. Quality of Life Research, 22, 2921–2928.
  • Myers, D. G. ve Diener, E. (1995). Who is happy? Psychological science, 6(1), 10-19.
  • Nicholai, S. ve Triplehorn,C. (2003). The role of education in protecting children in conflict. Humanitarian Practice Network, 42, 1-3.
  • Polat Uluocak, G. (2009). İç göç yaşamış ve yaşamamış çocukların okulda uyumu. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 26,35-44.
  • Roysamb, E., Tambs, K., Reichborn-Kjennerud, T., Neale, M. C. ve Harris, J. R. (2003). Happiness and health: environmental and genetic contributions to the relationship between subjective well-being, perceived health, and somatic illness. Journal of Personality and Social Psychology, 85(6), 1136-1146.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., ve Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research Online, 8(2), 23-74.
  • Seferov, R. ve Akış, A. (2008) Sovyet döneminden günümüze Ahıska Türklerinin yaşadıkları coğrafyaya göçlerle birlikte genel bir bakış. Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 24, 393-411.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları. 3 (6), 49-74.
  • Staw, B. M., Sutton, R. I. ve Pelled, S. H. (1994). Employee positive emotions and favorable outcomes at the workplace. Organization Science, 5(1), 51-71.
  • Şeker, B. ve Sirkeci, İ. (2014). Birleşik Krallık’daki Türkiye kökenli kadınlarda yaşam doyumu: Kimlik, kültürleşme ve ayrımcılık. Türk Psikoloji Yazıları, 17 (34), 69-81.
  • Şahin, A. (2018). Üniversite öğrencilerinde bilinçli farkındalık ile yaşam doyumu ve iyi oluş arasındaki ilişkiler. Yüksek Lisans Tezi, Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tezcan, M. (1994). Ülkemizde göç ve eğitim sorunları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27 (1), 61-67.
  • UNESCO. (2011). The hidden crisis: Armed conflict and education (EFA Global Monitoring Report 2011). Paris: UNESCO. Erişim adresi: http://unesdoc.unesco.org/images/0019/001907/190743e.pdf
  • Vedder, P., Van de Vijver, F. ve Liebkind, K. (2006). Predicting immigrant youths’ adaptation across countries and ethnocultural groups. J. W. Berry, J. S. Phinney, D. L. Sam ve P. Vedder, (Ed.), Migrant youth in cultural transition: Acculturation, identity, and adaptation across national contexts içinde (143-166). Hamwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Verkutyen,M. (2008). Intergroup structure and identity management among ethnic minority and majority groups: The interactive effects of perceived stability, legitimacy, and permeability. European Journal of Social Psychology, 38 (1), 106-127.
  • Victor, C., Scambler, S., Bond, J. ve Bowling, A. (2000). Being alone in later life: Loneliness, social isolation and living alone. Reviews in Clinical Gerontology, 10 (4), 407-417.
  • Ward, C. ve Rana-Deuba, A. (1999). Acculturation and adaptation revisited. Journal of Cross-Cultural Psychology, 30(4), 422-442.
  • Yetim, U. (2003). The impacts of individualism/collectivism, self-esteem, and feeling of mastery on life satisfaction among the Turkish university students and academicians. Social Indicators Research, 61(3), 297-317.
  • Yıldız ve Uzunsakal (2018). Alan araştırmalarında güvenilirlik testlerinin karşılaştırılması ve tarımsal veriler üzerine bir uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 14-28.
  • Yılmaz, A. ve Mustafa, R. (2014). 1992 sonrası Türkiye’ye göçen Ahıska Türklerinin göç, iskân ve uyum sorunlarına ilişkin bir araştırma, Bursa örneği. Studies of Ottoman Domain, 4(6), 1-19.
  • Yıldırım, K. (2007). Göçün aile üzerindeki etkisi. Z. Dilek ve diğerleri (Ed.), 38. ICANAS-Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi-Kentleşme Sorunları ve Çözümleri (s. 961-974) içinde. Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları.
  • Zeyrek, Y. (2001). Ahıska Bölgesi ve Ahıska Türkleri. Ankara. Bizim AHISKA (2005-2006): Üç Aylık Kültür Dergisi. Uluslararası Ahıska Türk Dernekleri Federasyonu’nun Yayın Organı, Sayı: 1-6, Ankara: Kozan Ofset Yayınları.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Psychology
Journal Section Articles
Authors

Mihriban Kazımoğlu 0000-0002-6573-0667

Nagihan Oğuz Duran 0000-0002-8049-1510

Publication Date December 31, 2019
Acceptance Date December 12, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 14 Issue: 20

Cite

APA Kazımoğlu, M., & Oğuz Duran, N. (2019). Türkiye’de Üniversite Öğrenimi Gören Ahıskalı Öğrencilerin Yaşam Doyumlarının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 14(20), 1070-1094. https://doi.org/10.26466/opus.612655