Üniversite öğrencilerinde, sosyodemografik özelliklerin de katıldığı tasarımlar kullanarak güzelliğin geniş bir şekilde kavramsallaştırılması konusunda araştırma yapmayı planladık. Çalışmamız Eylül 2019- Aralık 2019 tarihleri arasında Trakya Üniversitesi lisans öğrencileri ile yapıldı. Çalışmamıza 440 kız öğrenci katıldı. Sosyodemografik özellikler sorgulandıktan sonra, gönüllü öğrencilerden ‘’Güzellik Algısının Kavramsallaştırılması Ölçeği (GAGK)’’ sorularını cevaplamaları istendi. Çalışmamızda öğrencilerin ölçek puanları, kendilerine duydukları güvenle artmaktaydı. Ancak güzel olmanın sadece zayıflık, yüz güzelliği ile sınırlı olmadığını; eğitim, zekâ, kendine güven seviyesi gibi farklı temaları içerisinde barındıran geniş bir kavram olduğunu bilemedikleri izlendi. Gençlerin yarıya yakını zayıflığı önemsemekteydi. Beden imajının, gençlerin yaşamında benlik değerinin önemli bir yönünü oluşturduğu görüldü. Genç kızların ölçekten aldığı puanların iyi olması, güzellik kalıpları içinde sıkışıp kalmadıklarını göstermektedir. Çalışmamız; gençlerin zayıf olmak için beslenme düzenlerinin bozulmasının zararlı etkilerini önlemek için toplumsal farkındalığa katkı sağlamaktadır. Öğretim görevlilerinin üniversitelerde, farkındalığın arttırılıp, öğrencilerin ‘’güzellik’’ için aldığı risk faktörleri değerlendirilmelidir. Gençlerle etkileşime girerek, sağlık ile uyumsuz davranışlar azaltılmalıdır. Yapılacak eğitimler ile Türk kadının kendine güveninin arttırılması ve eğitim düzeyi yükseldikçe, hayata bakış penceresinin genişlemesi sağlanmalıdır. Toplumun geleceğini taşıyacak gençlerimizin üniversite eğitimlerinde; kendine güveni yüksek, geniş görüşlü bireyler olmaları için çaba gösterilmelidir. Kaliteli eğitim programları oluşturulması için, öğrencilerin kendilerini, çevresindekileri nasıl algıladıkları da incelenmelidir.
güzellik algısının geniş kavramsallaştırılması üniversite öğrencileri toplum sağlığı kadın sağlığı olumlu bedeb imgesi
YOK
Broad Conceptualization Of Beauty Scale University Students Positive Body İmage Women's Health Public Health
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2020 |
Acceptance Date | March 9, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 15 Issue: 23 |