Research Article
BibTex RIS Cite

A Comparative Research on New Leadership and Motivation Models in Digitalized Companies

Year 2020, Volume: 15 Issue: 26, 4185 - 4207, 30.06.2020
https://doi.org/10.26466/opus.699386

Abstract

The aim of today's companies is to attract employees with high potential to their organizations, to keep them working in the most efficient manner, to work in the highest efficiency and profitability in line with the objectives of the organization and to contribute to the shareholders and stakeholders in a sustainable way. Therefore, the culture, motivation, employee engagement and leadership models that have a direct impact on the company's goals and objectives remain and maintain their importance. In this sense, while digitalization of businesses operating in global environments is a vital issue, it is extremely important how motivation and leadership models are shaped in digitalization processes.The companies A, B and C, which have been manufacturing for more than a century, and have significant investments in not only distribution networks but also in production facilities in different parts of the World is included in this study.
In this study, the advantages and challenges of the digitalization, the changing principles of the industry and their reflections on motivation is examined through surveys conducted through employees. This study examines the impact of the company's adopted and other modern leadership behaviors on the motivation of employees by examining digitalized companies and the leadership principles required by the new world. 

References

  • Bakan, İ., Erşahan, B., Büyükbeşe, T., Doğan, İ. F. ve Kefe, İ. (2015). Dönüşümcü ve etkileşimci liderlik ile öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki. International Journal Of Economic and Administrative Studies, 1(14), 201-222.
  • Billsberry, J. ve North-Samardzic, A. (2016). Surfacing authentic leadership: Inspiration from after life. Journal Of Leadership Education, 15(2), 1-13.
  • Fernandez, J. ve Hogan, R. T. (2002). Values based leadership. The Journal for Quality and Participation, 25(4), 25-26.
  • Gül, H. ve Şahın, K. (2011). Bilgi toplumunda yeni bir liderlik yaklaşımı olarak transformasyonel liderlik ve kamu çalışanlarının transformasyonel liderlik algısı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 237-239.
  • Güllüce, A. Ç., Kaygın, E., Kafadar, S. B. ve Atay, M. (2016). The relationship between transformational leadership and organizational commitment: A study on the bank employees. Journal of Service Science and Management, 9(1), 263-275.
  • Güzel, Ö. F. (2010). Turizm öğrencilerinin staj döneminde edindikleri motivasyonun herzberg teorisine göre değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. Yaşar Üniversitesi Dergisi, 20(5), 3415-3429.
  • Hirst, G., Walumbwa, F., Aryee, S., Butarbutar, I. ve Chen, C. J. (2016). A multi level ınvestigation of authentic leadership as an antecedent of helping behavior. J Bus Ethics, 139(1), 485-499.
  • Keser, A. (2012). Motivasyon: Çalışma psikoloji (3. Baskı). Bursa: Ekin Yayınları.
  • Kesken, J. ve Ayyıldız, A. N. (2008). Liderlik yaklaşımlarında yeni perspektifler: pozitif ve otantik liderlik. Ege Akademik Bakış, 8(2), 729-754.
  • Köse, E. (2019). Çalışanların iş tatmini algıları ile iş motivasyonu düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırılması. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 131-148.
  • Maier, T., Bombard, P., Gentile, M. ve Tavanti, M. (2015). Millennial generation perceptions of value-centered leadership. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, 1(14), 382-397.
  • Mujkıc, A., Sehıc, D., Rahımıc, Z. ve Jusıc, J. (2014). Transformational leadership and employee satisfaction. Econviews, God, 27(2), 259-270.
  • Özkan, M., Al, A. ve Yavuz, S. (Eylül 2018). Uluslararası politik ekonomi açısından dördüncü sanayi-endüstri devriminin etkileri ve Türkiye. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 126-156.
  • Rua, O. M. ve Araujo, J. C. (2016). Linking transformational leadership and organizational trust: Has organizational commitment a mediating effect on it. Cuadernos De Gestión, 16(1), 43-62.
  • Schwab, K. (2016). Dördüncü Sanayi Devrimi (Çev. Z. Dicleli). İstanbul: Optimist Yayıncılık.
  • Tağ, N. M. ve Çetinkaya, B. (2019). Öznel iyi oluş hali, başkasına güven ve iş motivasyonu arasındaki ilişki: Beklenti teorisi çerçevesinde çok düzeyli analiz. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 15(3), 857-884.
  • Tarıyan, Ö. (2018, Şubat 23). İnovasyon kültürünün ve teknolojinin çalışma hayatı üzerinde etkileri. The Deloitte Times, 1-76. https://www2.deloitte.com/tr/tr/pages/about- deloitte/topics/the-deloitte-times-subat-2018.html adresinden alındı.
  • Turhan, M. ve Çetinsöz, B. C. (2019). Duygusal zekâ ve motivasyon arasındaki ilişki: turizm programı öğrencileri üzerine bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(69), 268-287.
  • Wang, H., Sui, Y., Luthans, F. D., Wang, D. ve Wu, W. Y. (2014). Impact of authentic leadership on performance: Role of followers’ positive psychological capital and relational processes. Journal of Organizational Behavior, 35(1), 5-21.
  • Xiong, H. ve Fang, P. (2014). Authentic leadership, collective effıcacy and group performance: an empirical study in China. Social Behavior and Personality, 42(6), 921-932.
  • Yeşiltaş, M., Kanten, P. ve Sormaz, Ü. (2013). Otantik liderlik tarzının prososyal hizmet davranışları üzerindeki etkisi: konaklama işletmelerine yönelik bir uygulama. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 42(2), 333-350.
  • Zubair, A. ve Kamal, A. (2015). Authentic leadership and creativity: mediating role of work-related flow and psychological capital. Journal of Behavioural Sciences, 25(1), 150- 171.

Günümüzün Dijitalleşen İşletmelerinde Yeni Liderlik Ve Motivasyon Modelleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma

Year 2020, Volume: 15 Issue: 26, 4185 - 4207, 30.06.2020
https://doi.org/10.26466/opus.699386

Abstract

Günümüz şirketlerinin amacı potansiyeli yüksek çalışanları örgütlerine çekmek, onları en verimli şekilde çalışır halde örgütte tutmak, örgütün hedefleri doğrultusunda en üst verimlilikte ve karlılıkta çalışarak pay sahiplerine ve paydaşlarına sürdürülebilir şekilde katkı sunmaktır. Bu nedenle şirketin amaç ve hedeflerine direkt etkisi olduğu belirlenmiş motivasyon ve liderlik modelleri önemini korumakta ve korumaya devam etmektedir. Bu anlamda küresel ortamlarda faaliyette bulunan işletmelerin dijitalleşmesi hayati bir husus iken dijitalleşme süreçlerinde motivasyon ve liderlik modellerinin nasıl şekillendiği de son derece önemlidir. Yüz yılı aşkın süredir üretim yapan, dünyanın farklı noktalarında sadece dağıtım ağları ile değil üretim tesisleriyle de önemli yatırımları bulunan A, B ve C Firmaları da bu yönleri itibariyle bu araştırmada yer almıştır. Çalışmada dijitalleşmenin firmalara getirdiği avantajlar ve zorluklar, Endüstri 4.0 ve dijitalleşme ile değişen liderlik prensipleri ve bunların çalışan motivasyonuna nasıl yansıdığı şirket çalışanlarına yapılan anketlerle incelenerek ele alınmıştır. Bu çalışma günümüzün dijitalleşen işletmelerinde yeni dünyanın gerektirdiği liderlik prensiplerini inceleyerek şirketin benimsediği ve diğer modern liderlik davranışlarının çalışanların motivasyonlarına etkisini ele almıştır

References

  • Bakan, İ., Erşahan, B., Büyükbeşe, T., Doğan, İ. F. ve Kefe, İ. (2015). Dönüşümcü ve etkileşimci liderlik ile öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki. International Journal Of Economic and Administrative Studies, 1(14), 201-222.
  • Billsberry, J. ve North-Samardzic, A. (2016). Surfacing authentic leadership: Inspiration from after life. Journal Of Leadership Education, 15(2), 1-13.
  • Fernandez, J. ve Hogan, R. T. (2002). Values based leadership. The Journal for Quality and Participation, 25(4), 25-26.
  • Gül, H. ve Şahın, K. (2011). Bilgi toplumunda yeni bir liderlik yaklaşımı olarak transformasyonel liderlik ve kamu çalışanlarının transformasyonel liderlik algısı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 237-239.
  • Güllüce, A. Ç., Kaygın, E., Kafadar, S. B. ve Atay, M. (2016). The relationship between transformational leadership and organizational commitment: A study on the bank employees. Journal of Service Science and Management, 9(1), 263-275.
  • Güzel, Ö. F. (2010). Turizm öğrencilerinin staj döneminde edindikleri motivasyonun herzberg teorisine göre değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. Yaşar Üniversitesi Dergisi, 20(5), 3415-3429.
  • Hirst, G., Walumbwa, F., Aryee, S., Butarbutar, I. ve Chen, C. J. (2016). A multi level ınvestigation of authentic leadership as an antecedent of helping behavior. J Bus Ethics, 139(1), 485-499.
  • Keser, A. (2012). Motivasyon: Çalışma psikoloji (3. Baskı). Bursa: Ekin Yayınları.
  • Kesken, J. ve Ayyıldız, A. N. (2008). Liderlik yaklaşımlarında yeni perspektifler: pozitif ve otantik liderlik. Ege Akademik Bakış, 8(2), 729-754.
  • Köse, E. (2019). Çalışanların iş tatmini algıları ile iş motivasyonu düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırılması. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 131-148.
  • Maier, T., Bombard, P., Gentile, M. ve Tavanti, M. (2015). Millennial generation perceptions of value-centered leadership. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, 1(14), 382-397.
  • Mujkıc, A., Sehıc, D., Rahımıc, Z. ve Jusıc, J. (2014). Transformational leadership and employee satisfaction. Econviews, God, 27(2), 259-270.
  • Özkan, M., Al, A. ve Yavuz, S. (Eylül 2018). Uluslararası politik ekonomi açısından dördüncü sanayi-endüstri devriminin etkileri ve Türkiye. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 126-156.
  • Rua, O. M. ve Araujo, J. C. (2016). Linking transformational leadership and organizational trust: Has organizational commitment a mediating effect on it. Cuadernos De Gestión, 16(1), 43-62.
  • Schwab, K. (2016). Dördüncü Sanayi Devrimi (Çev. Z. Dicleli). İstanbul: Optimist Yayıncılık.
  • Tağ, N. M. ve Çetinkaya, B. (2019). Öznel iyi oluş hali, başkasına güven ve iş motivasyonu arasındaki ilişki: Beklenti teorisi çerçevesinde çok düzeyli analiz. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 15(3), 857-884.
  • Tarıyan, Ö. (2018, Şubat 23). İnovasyon kültürünün ve teknolojinin çalışma hayatı üzerinde etkileri. The Deloitte Times, 1-76. https://www2.deloitte.com/tr/tr/pages/about- deloitte/topics/the-deloitte-times-subat-2018.html adresinden alındı.
  • Turhan, M. ve Çetinsöz, B. C. (2019). Duygusal zekâ ve motivasyon arasındaki ilişki: turizm programı öğrencileri üzerine bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(69), 268-287.
  • Wang, H., Sui, Y., Luthans, F. D., Wang, D. ve Wu, W. Y. (2014). Impact of authentic leadership on performance: Role of followers’ positive psychological capital and relational processes. Journal of Organizational Behavior, 35(1), 5-21.
  • Xiong, H. ve Fang, P. (2014). Authentic leadership, collective effıcacy and group performance: an empirical study in China. Social Behavior and Personality, 42(6), 921-932.
  • Yeşiltaş, M., Kanten, P. ve Sormaz, Ü. (2013). Otantik liderlik tarzının prososyal hizmet davranışları üzerindeki etkisi: konaklama işletmelerine yönelik bir uygulama. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 42(2), 333-350.
  • Zubair, A. ve Kamal, A. (2015). Authentic leadership and creativity: mediating role of work-related flow and psychological capital. Journal of Behavioural Sciences, 25(1), 150- 171.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Başak Demiryumruk Dikici 0000-0002-1431-5172

Publication Date June 30, 2020
Acceptance Date May 27, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 15 Issue: 26

Cite

APA Demiryumruk Dikici, B. (2020). Günümüzün Dijitalleşen İşletmelerinde Yeni Liderlik Ve Motivasyon Modelleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. OPUS International Journal of Society Researches, 15(26), 4185-4207. https://doi.org/10.26466/opus.699386