Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin azim ve motivasyonel kararlılık düzeylerini artırma-ya yönelik hazırlanan psiko-eğitim programının etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturmak amacıyla, 2018-2019 eğitim öğretim yılında ortaöğretim kurumunda öğrenim görmekte olan 128 kız, 196 erkek olmak üzere toplam 324 onuncu sınıf öğrencisine Kısa Azim Ölçeği, Motivas-yonel Kararlılık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Ölçek sonuçları azim ve motivasyonel kararlılık düzeyleri düşük olan, psiko-eğitim programına katılmaya gönüllü ve çalışma grubuna katılım için gerekli ölçütleri sağlayan öğrenciler ile bireysel olarak yapılan görüşmeler sonucunda, 12 öğrenci deney grubuna ve 12 öğrenci kontrol grubuna atanmıştır. Araştırmanın deney grubuna 10 hafta süre ile haftada bir kez olmak üzere azim psiko-eğitim programı uygulanmıştır. Kontrol grubuna herhangi bir işlem yapılmamıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 21.0 istatistik programı kullanılarak t testi, tekrarlı ölçümler için ANOVA ve nonparametrik tekniklerden Friedman ve Wilcoxon istatistik analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular göre, Azim psiko-eğitim programı, deney grubunda yer alan ortaöğretim öğrencilerinin azim ve motivasyonel kararlılık düzeyleri üzerinde anlamlı bir artışa neden olduğu ve psiko-eğitim programının tamamlanmasından 2 ay sonra yapılan izleme ölçümleri arasında anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları ilgili alan yazın kapsamında tartışılmış ve bulgulara dayalı olarak önerilerde bulunulmuştur
The purpose of this study is to examine the effect of the psychoeducational program prepared to increase the level of grit and motivational commitment of secondary school students. In order to form the study group of the research, Short Grit Scale, Motivational Stability Scale and Personal Information Form were applied to a total of 324 tenth students, 128 girls and 196 boys studying in the secondary education institution in the 2018-2019 academic year. 12 students were assigned to the experimental group and 12 students to the control group as a result of individual interviews with students whose scale results were low in grit and motivational determination, volunteering to participate in the psycho-education program and providing the necessary criteria for participation in the study group. Grit psycho-education program was applied to the experimental group of the research once a week for 10 weeks. No action was taken on the control group. In the analysis of the data obtained, using the SPSS 21.0 statistical program, t test, ANOVA and nonparametric techniques, Friedman and Wilcoxon statistical analysis techniques were used for repeated measurements. According to the findings obtained in the study, it was concluded that the grit psycho-education program caused a significant increase on the levels of grit and motivational stability of the secondary school students in the experimental group and that there was no significant difference between the monitoring measurements made 2 months after the completion of the psycho-education program. The results of the research were discussed within the scope of the related literature and suggestions were made based on the finding.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2020 |
Acceptance Date | April 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: 28 |