Zorlu rekabet şartlarının üstesinden gelebilmek için bilgi en önemli unsur olurken bu bilgiyi elde edebilecek bilgi çalışanı örgütler açısından son yılların vazgeçilmez araçlardan birisi olmuştur. Örgütlere rekabet üstünlüğü sağlayacak şartların oluşturulabilmesi için iyi yöneticiler doğru bilginin zamanında elde edilebilmesi, yorumlanması ve paylaşılması hususunda yoğun çaba harcamaktadır. Bu durum için öğrenen organizasyon gibi uygun bir örgütsel yapı oluşturulması gerekmektedir. Buna karşın çeşitli sebepler çalışanların işe yabancılaşmasına sebep olmakta ve yabancılaşan çalışan için yaptıkları işler anlamsız hale gelmektedir. Özellikle klasik organizasyonlarda bulunan formal yapı içerisinde yabancılaşan personel sayısı oldukça fazladır. Dolayısıyla araştırmada örgütsel öğrenmenin işe yabancılaşmayı nasıl etkilediğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda uluslararası literatürde kabul görmüş ölçeklerden yararlanılarak bir anket uygulanmıştır. Araştırmaya katılan 363 otel çalışanı üzerinde gerçekleştirilen ve SPSS paket programında faktör, korelasyon ve regresyon analizleri yapılan bu araştırmanın sonuçlarına göre örgütsel öğrenmenin alt boyutları olan öğrenmeye bağlılık, paylaşılan vizyon ve açık görüşlülük işe yabancılaşmayı anlamlı ve olumsuz olarak etkilemiştir.
In order to overcome the challenging competitive conditions, information and information personnel that can obtain the information has been one of the indispensable tools for organizations in recent years. Organizations are working hard to ensure that accurate information can be obtained, interpreted, and shared in a timely manner to create such an environment. Thus, an appropriate organizational structure is created such as a learning organization. However, various reasons cause employees to alienate towards work, and their work becomes meaningless for the alienated employee. Especially in classical organizations with a formal structure, the number of alienated employees is quite high. Therefore, this research aims to examine how organizational learning affects job alienation.
According to the results of this study conducted with 363 hotel workers who participated in the study, commitment to learning, shared vision and open-mindedness, which are sub-dimensions of organizational learning, have significantly and negatively affected job alienation.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Operation |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2020 |
Acceptance Date | August 18, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: 29 |