Bu çalışmanın amacı finansal okuryazarlığın kuşaklar arasında farklılık gösterip göstermediğinin test edilmesidir. Finansal okuryazarlık “bilgi”, “tutum” ve “davranış” alt boyutlarıyla incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Mersin il merkezinde yer alan 377 eczacı oluşturmakta olup, veriler anket yoluyla toplanmıştır. Çalışmada, değişkenler arasındaki ilişkiyi neden ve sonuç belirlemeden incelemek için bir çerçeve olarak korelasyonel bir araştırma tasarımı benimsenmiştir. Elde edilen verilerin frekans ve yüzde dağılımları hesaplanmış, finansal okuryazarlık düzeyinin demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemek üzere t-testi uygulanmış ve finansal okuryazarlığın alt boyutları arasındaki ilişkileri test etmek için ise Pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırmaya göre; katılım-cıların finansal okuryazarlık seviyelerinin yüksek olduğu gözlenmiştir. Finansal davranış ve tutum ve finansal bilgi ölçeği puanlarında X ve Y kuşak kodları değişkeni bakımından farklılık olup olmadığı t testi ile incelenmiş, elde edilen bulgulara göre ölçek ve alt boyutlarının hiç birisinde kuşak kodları değiş-keni bakımından istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır. Ayrıca araştırmada finansal davranış ile finansal tutum arasında pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuş olup aynı zamanda finansal davranış ile temel finansal hesaplama düzeyi arasında korelasyon katsayısının pozitif olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada, katılımcıların finansal okuryazarlık düzeyi yüksek bulunmuş olup kuşakla-ra göre finansal okuryazarlık düzeyi arasında farklılık bulunmamıştır. Farklı kuşaklarda yer alan katı-lımcıların benzer finansal tutum ve davranış sergiledikleri görülmüştür.
The purpose of this study is to test whether financial literacy differs between generations. Financial literacy was examined with its subdimensions- "knowledge", "attitude" and "behavior". The sample of the research consisted of 377 pharmacists in the city center of Mersin, and the data were collected through a questionnaire. Frequency and percentage distributions of the questionnaires were found, t-test was applied to examine whether financial literacy levels differ according to demographic features and Pearson correlation analysis was done to test the relationships among the sub-dimensions of financial literacy. According to the reseach, it was observed that the participants' financial literacy levels were high. Whether there was a difference in financial behavior, attitude and knowledge scale scores in terms of the X and Y generation codes variable was examined by t test; according to the findings obtained, no statistically significant difference was found in terms of the generation codes variable in any of the scale and its subdimensions. Besides according to the research, there was a positive and statistically significant relationship between financial behavior and financial attitude, and at the same time, the correlation coefficient between financial behavior and basic financial calculation level were found to be positive. In the study, the financial literacy level of the participants was found to be high and there was no difference between the financial literacy level according to the generations. Participants from different generations were found to exhibit similar financial attitudes and behavior.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Operation |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2020 |
Acceptance Date | August 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: 30 |