Bu araştırma, okul öncesi eğitim döneminde çocuklara atasözü ve deyimleri öğretmede öğretmenlerin çoklu ortam materyallerinden yararlanmasının çocuklardaki atasözü ve deyimlerle ilgili öğrenme düzeylerini ne yönde etkileyeceğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırma uygulamalı betimsel bir çalışmadır. Araştırma kapsamında nitel veri toplama yöntemlerinden biri olan odak grup görüşmesi yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma 2019-2020 eğitim öğretim yılının ilk yarısında Erzurum il merkezinde okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-69 aylık yaş aralığına sahip 10 çocuğun katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında veriler odak grup görüşmesiyle toplanmıştır. Odak grup görüşmesinde çocuklara atasözleri ve deyimleri anlatan çoklu ortam videoları izletilerek bir etkinlik yapılmıştır. Görüşme esnasında veri toplama aracı olarak sekizer atasözü ve deyimden oluşan soruların bulunduğu yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çocuklara etkinlik öncesinde ve sonrasında sorulan sorular ile bu atasözleri ve deyimlerden ne anladığı ölçülmüştür. Araştırma kapsamına giren atasözleri ve deyimlere ait veriler ayrı ayrı başlıklar halinde incelenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak atasözleri ve deyimlerin okul öncesi eğitim döneminde çocuklara öğretmenler tarafından çoklu ortam materyalleri kullanılarak öğretilmesi onların atasözleri ve deyimleri daha iyi anlamalarını sağladığı, öğrenmelerini kolaylaştırdığı belirlenmiştir.
This research aims to determine how teachers' use of multimedia materials in teaching proverbs and idioms in preschool education will affect the learning levels of children about proverbs and idioms. This research was an applied descriptive study. The focus group interview method, one of the qualitative data collection methods, was used in the study. This research was carried out in Erzurum city center with the participation of 10 children, who are in the 60-69 month age range, who attend preschool education institutions in the first half of the 2019-2020 academic year. Within the scope of the study, the data were collected through focus group discussion. In the focus group meeting, an event was made by showing the multimedia videos about the proverbs and idioms to the children. During the interview, a structured interview form with questions consisting of eight proverbs and eight idioms was used as the data collection tool. What they understood from these proverbs and idioms were measured by the questions asked to the children before and after the activity. The data of proverbs and idioms included in the research were examined in separate titles. The content analysis method was used to analyze the data. As a result, it has been determined that teaching proverbs and idioms to children by using multimedia materials in the preschool education period helps them to understand the proverbs and idioms better and facilitates their learning.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2020 |
Acceptance Date | September 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: 30 |