İnternetin gelişimi ile birlikte hızla artmaya devam eden sosyal medya kullanımı günlük hayatımızı farklı şekillerde etkilemeye başlamıştır. Olumlu ve olumsuz etkilerinin sürekli tartışıldığı sosyal medya, günümüzde insanların günlük rutinleri arasında bulunan ve kullanan insan sayısının devamlı bir artış gösterdiği bir araçlar bütünü durumuna gelmiştir. Bu artış ile birlikte bireylerde de farklı dönüşümler yaşanmış ve kişilerarası iletişim özelinde özellikle aile içi iletişimin dijital ortamlara taşınmasına neden olmuştur. Bu çalışmada da bireyin teknoloji ile olan ilişkisi temelinden yola çıkılarak, 2018-2019 Eğitim Öğretim yılı bahar döneminde Hatay ilinde eğitimlerine dört ortaöğretim kurumunda değişik sınıf seviyelerinde devam etmekte olan 356 öğrencinin sosyal medya kullanım düzeylerine göre aile içi iletişimin farklılaşma durumu araştırılmıştır. Araştırmada sosyal medya ve aile içi iletişim ölçeği kullanılmış ve veriler yüz yüze anket yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda ergen bireylerin aile içi iletişim süreçlerine katılım düzeylerindeki azalma sebepleri arasında sosyal medyanın % 22’lik bir etkisi bulunduğu, özellikle gün içinde ergen bireylerin sosyal medyayı kullanım süreleri arttıkça fiziksel katılım sağlanan ilişki pratiklerinde azalma olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
The use of social media, which continues to increase rapidly with the development of the internet, has started to affect our daily life in different ways. Social media, where its positive and negative effects are constantly discussed, has become a set of tools that are among the daily routines of people and the number of people who use it is constantly increasing. With this increase, different transformations have been experienced in individuals, and in particular, interpersonal communication has led to the transfer of intra-family communication to digital environments. In this study, based on the relationship between the individual and technology, the differentiation of domestic communication among the 356 students who continue their education in different grade levels in four secondary education institutions in Hatay province in the spring term of 2018-2019 academic year was investigated. In the research, social media and family communication scale was used and data were obtained by using face-to-face survey method. As a result of the research, it has been concluded that social media has a 22% effect among the reasons for the decrease in the level of participation of adolescents in the family communication processes, and that there is a decrease in the relationship practices with which physical participation is increased as the usage time of adolescents increases.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2020 |
Acceptance Date | September 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: 30 |