Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of E-Service Quality Level Perceived from the E-Commerce Tools Used by Individuals Residing in the GAP Region on Customer Satisfaction

Year 2020, Volume: 16 Issue: 32, 4766 - 4783, 31.12.2020
https://doi.org/10.26466/opus.711844

Abstract

Incredible developments in information technologies cause necessary changes in organizations, also known as businesses. Especially because of technology, then competition and finally consumer pressure, businesses have entered a restructuring process. At this point, "internet" emerged as an important marketing tool. E-commerce has been accepted by users with the advantages it provides to businesses and consumers and has started to spread rapidly. Businesses are freed from many restrictive aspects of traditional marketing activities thanks to e-commerce. In this way, businesses have had the opportunity to reach their customers or target audiences without having to bear high costs. In this study, individuals who participated in our survey were asked to evaluate the e-commerce site they shop from. The survey we prepared was shared on social media websites, WhatsApp, e-mails. The questionnaire filled out by 1067 people reached by these means was analyzed. First of all, reliability and validity analyzes of all scales used in our study were made, and then multiple and simple regression analyzes were performed in order to test the relationships between the variables in the hypotheses. As a result of the analysis, it has been determined that the predicted relationships between variables are highly supported. The findings we have obtained are of great importance for the sector in which e-commerce businesses are in, where intense competition is experienced.

References

  • Balcı, A. (2011).Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Ankara: Pegem A Akademi. Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi.
  • Kalkınma Bakanlığı. (2014). Güneydoğu Anadolu Projesi Taslak Eylem Planı (2014-2018) Kasım 2014, T.C. Kalkınma Bakanlığı Gap Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı
  • Günsoy, G. (2005).İnsani gelişme kavramı ve sağlıklı yaşam hakkı.ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2).
  • Gülel, F. E., Sinem, A. Ç., Uyar, G. K., Karadeniz, O., ve Yeşilyurt, M. E. (2016).Türkiye’de İllere Göre İnsani Gelişme Endeksi , 21.11.2016, Sosyal politikalar uygulama ve araştırma merkezi Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı, İnsani Gelişme Raporları
  • Gökçe, B. (1988).Toplumsal bilimlerde araştırma. Ankara: Savaş Yayınları.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri.Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yomnak, T., (2005),Perceptions of service quality and customer satisfaction of thai online shopping services. Doktora Tezi, http://hdr.undp.org/en/2019-report, Adresinden erişildi. https://www.tepav.org.tr/tr/yayin/s/974, Adresinden erişildi.
  • TUİK. (t.y). https://tuikweb.tuik.gov.tr/OncekiHBArama.do adresinden erişildi.
  • T:C Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı. (2019). GAP'ta son durum. http://www.gap.gov.tr/gap-ta-son-durum-sayfa-32.html adresinden erişildi.

GAP Bölgesinde İkamet Eden Bireylerin Kullandıkları E-Ticaret Araçlarından Algılanan E-Hizmet Kalitesi Düzeyinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi

Year 2020, Volume: 16 Issue: 32, 4766 - 4783, 31.12.2020
https://doi.org/10.26466/opus.711844

Abstract

Bilgi teknolojilerindeki inanılmaz derecedeki gelişmeler, organizasyonlar diğer adı ile işletmelerde zorunlu değişiklikler yaşanmasına sebep olmaktadır. Özellikle teknoloji, ardından rekabet ve nihayet tüketici baskısı nedeniyle işletmeler, yeniden yapılanma sürecine girmişlerdir. Tam da bu sırada “internet”, önemli bir pazarlama aracı olarak ortaya çıkmıştır. E-ticaret, işletmelere ve tüketicilere sağladığı avantajlarla kullanıcılar tarafından kabul görmüş ve çok büyük bir hızla yayılmaya başlamıştır. İşletmeler, e-ticaret sayesinde geleneksel pazarlama faaliyetlerinin kısıtlayıcı pek çok yönlerinden kurtulmuşlardır. Bu sayede işletmeler yüksek maliyetlere katlanmak zorunda kalmadan müşterilerine ya da hedef kitlelerine ulaşma imkânı bulmuşlardır. Bu çalışmada anketimize katılan bireylerden alışveriş yapmış oldukları e-ticaret sitesini değerlendirmeleri istenmiştir. Hazırladığımız anket sosyal medyadaki web siteleri, WhatsApp, e-mailler aracılığıyla paylaşılmıştır. Bu yollar ile ulaşılan 1067 kişinin doldurduğu anket analiz edilmiştir. Öncelikle çalışmamızda kullanıldığımız tüm ölçeklerin güvenilirlik ve geçerlilik analizleri yapılmış, daha sonra da hipotezlerdeki değişkenler arasındaki ilişkilerin test edilebilmesi amacıyla çoklu ve basit regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler neticesinde değişkenler arasındaki öngörülen ilişkilerin yüksek oranlarda desteklendiği tespit edilmiştir. Elde ettiğimiz bulgular yoğun rekabetin yaşandığı e-ticaret işletmelerinin içerisinde bulunduğu sektör açısından büyük önem arz etmektedir.

References

  • Balcı, A. (2011).Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Ankara: Pegem A Akademi. Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi.
  • Kalkınma Bakanlığı. (2014). Güneydoğu Anadolu Projesi Taslak Eylem Planı (2014-2018) Kasım 2014, T.C. Kalkınma Bakanlığı Gap Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı
  • Günsoy, G. (2005).İnsani gelişme kavramı ve sağlıklı yaşam hakkı.ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2).
  • Gülel, F. E., Sinem, A. Ç., Uyar, G. K., Karadeniz, O., ve Yeşilyurt, M. E. (2016).Türkiye’de İllere Göre İnsani Gelişme Endeksi , 21.11.2016, Sosyal politikalar uygulama ve araştırma merkezi Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı, İnsani Gelişme Raporları
  • Gökçe, B. (1988).Toplumsal bilimlerde araştırma. Ankara: Savaş Yayınları.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri.Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yomnak, T., (2005),Perceptions of service quality and customer satisfaction of thai online shopping services. Doktora Tezi, http://hdr.undp.org/en/2019-report, Adresinden erişildi. https://www.tepav.org.tr/tr/yayin/s/974, Adresinden erişildi.
  • TUİK. (t.y). https://tuikweb.tuik.gov.tr/OncekiHBArama.do adresinden erişildi.
  • T:C Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı. (2019). GAP'ta son durum. http://www.gap.gov.tr/gap-ta-son-durum-sayfa-32.html adresinden erişildi.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Operation
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Demirdöğmez 0000-0001-5104-7042

Publication Date December 31, 2020
Acceptance Date May 9, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 16 Issue: 32

Cite

APA Demirdöğmez, M. (2020). GAP Bölgesinde İkamet Eden Bireylerin Kullandıkları E-Ticaret Araçlarından Algılanan E-Hizmet Kalitesi Düzeyinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi. OPUS International Journal of Society Researches, 16(32), 4766-4783. https://doi.org/10.26466/opus.711844