In this study, it was aimed to determine what the expectations of teachers and school administrators were from students and how these expectations were perceived by the students in order to increase the quality and effectiveness of education and to develop sensitive practices. Findings obtained without working; it has been seen that teachers are expected to be successful, to be school rules, to be moral, virtuous individuals when they are ready to learn from the lessons, actively participate in the lessons and fulfill their assigned duties and responsibilities and be virtuous individuals. On the other hand, the students stated that the teachers were expected to be hardworking and successful, to be prepared for the lessons, to attend the class during the lesson and to be silent without speaking if they did not participate. In addition, the teachers stated that they should take good grades from themselves and at least they should wait for passing grades in the courses they fail. They stated that administrators should be disciplined, obey school rules, be diligent and successful, do not harm the environment, donate to school, and expect to smoke and that they were not responsible for their social and academical development.
Bu çalışmada, eğitim-öğretimin kalitesini ve etkililiğini artırmak amacıyla, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin öğrencilerden beklentilerinin neler olduğunun aynı zamanda bu beklentilerin ortaöğretim 9,10,11 ve 12. sınıf öğrencileri tarafından nasıl algılandığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçtan yola çıkarak eğitim sisteminin en önemli parçası olan öğrencilerin; öğretmenlerinin ve okul idaresinin kendilerinden beklentilerinin neler olduğunu algılama biçimleri, bu algılayışın öğretmen ve yöneticilerin gerçek beklentileriyle tutarlılık gösterip göstermediği ve bu doğrultuda yaşanan problemler görüşmeler yoluyla tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular; öğretmenlerin öğrencilerden derse hazırlıklı gelmeleri, derse aktif olarak katılmaları, verilen görevleri yerine getirmeleri ve sorumluluk sahibi, erdemli bireyler olmaları şeklindeyken, okul yöneticilerinin başarılı, okul kurallarına uyan, ahlaklı, erdemli bireyler olmaları şeklinde beklentileri olduğu görülmüştür. Öğrencilerse öğretmenlerin kendilerinden çalışkan ve başarılı olmalarını, derslere hazırlıklı gelmelerini, ders sırasında derse katılmalarını, katılmadıkları zamanlarda konuşmadan sessiz durmalarını beklediklerini belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenler kendilerinden iyi not almalarını, başarısız oldukları derslerde ise en azından geçer not almalarını beklediklerini belirtmişlerdir. İdarecilerin kendilerinden disiplinli olmalarını, okulun kurallarına uymalarını, çalışkan ve başarılı olmalarını, çevreye zarar vermemelerini, okula bağış yapmalarını, sigara içmemelerini beklediklerini belirtmişlerdir. Bazı öğrenciler ise kendilerinin gelişimleriyle ilgili idarenin sorumlu olmadığını, idarenin kendilerinden başarı beklentilerinin olmadığını bu beklentinin ders öğretmenleri dışında okulun rehberlik birimi tarafından olduğunu belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Acceptance Date | November 19, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: Eğitim ve Toplum Özel sayısı |