Bu çalışma, Paul Virilio’nun hız ve politikaya dair düşünceleri doğrultusunda eğitim ve okul kavramlarını irdelemeyi amaçlayan analojik bir çözümlemedir. Günümüzde eğitim ve okul öğrencilerini zihin ve bedenlerine yönelik teknolojik-prosedürel donatılarla haz ve hız bağımlısı yapmaktadır. Böylece zihinlerini kitlesel olarak işleyerek bir egemen kitle ile üzerinde egemen olunan standart kitleler yaratmaktadır. Bu bilimin adı dromolojidir. Dromoloji eğitim aracılığıyla dromokratik bir sistemin kendi eğitim sistemini yaratmaktadır. Dromokratik okul ve eğitim öğrencilerini sınavlar aracılığıyla hiyerarşik bir şekilde sıraya dizmekte, seçmekte, sınıflandırmaktadır. Bu seçim aracılığıyla sosyo-ekonomik düzeyi düşük aile çocukları düşük nitelikli okullara, elit aile çocukları ise nitelikli okullara gönderilmektedir. Oluşturulan piyasacı düzenin elit öğrencileri kapitalist egemen sınıfı oluştururken, seçilemeyenleri ise toplumsal atık olarak görülmektedir. Sonuç olarak modern okul ve eğitim düzenlerindeki bu tür pratikler, okulun sosyal hayatını zayıflatmakta ve yok etmektedir. Okullar, öğrenciyi çağdaş uygarlık hedefine yürümesine katkı verme yerine piyasacı, teknisist ve konformist yaşamı yeniden üreten ve geliştiren mekânlara dönüşmektedir. Çağcıl dünyada dromolojik okul, dromokratik eğitimin haz ve hız arasındaki fraktal, speküler ve paradoksal epistemolojisi insan ruhunu teknik makinaya dönüştürmeye devam etmekte böylece modern okul amaçlarına uygun işlevlerini yerine getirmeyi sürdürmektedir.
This study is an analogical analysis aimed at examining the concepts of education and school in line with Paul Virilio's thoughts on speed and politics. Today, education and school make their students addicted to pleasure and speed embedding technological-procedural equipment their mind and body. They create dominant classes dominating standart masses processing their minds. The name of this science is dromology. Dromology creates a dromocratic system's creating its own system through education. Thus, the dromocratic school and education students are hierarchically ordered, selected and classified through exams. Through this selection, family children with low socio-economic level are sent to low-quality schools, and elite family children to qualified schools. While the elite students of the market constitute the capitalist ruling class, those who cannot be elected are seen as social waste. Consequently, such practices in a modern school and educational settings weaken and destroy the social life of the school. Instead of contributing the students'to the goal of contemporary civilization, schools are transformed into places that reproduce and develop marketer, technician, and conformist life. In today’s world, dromological school continues to transform the human soul into technical machinery, fractal, specular and paradoxical epistemology of dromocratic education between pleasure.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Acceptance Date | August 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: Eğitim ve Toplum Özel sayısı |