Self-efficacy perception and exam anxiety which are evaluated within scope of affective dimensions of piano performance affect the quality of performance. It is expected for music teacher candidates to be raised as teachers having high level of self-efficacy perception and having control over their level of anxiety with respect to their piano performance successes. This study has aimed to determine piano performance self-efficacy perceptions and exam anxiety levels of music teacher candidates and the relationship between these two variables. Relational scanning model has been used in the research and the sampling was constituted of total number of 718 music teacher candidates. Data have been gathered with personal information form, piano performance self-efficacy scale, and exam anxiety inventory. The data being obtained have been analyzed with Pearson Correlation Coefficient, One Way Variance Analysis (ANOVA) Welch test, Scheffe test, and Games Howell test. Research results have shown that piano performance self-efficacy perceptions and exam anxieties of music teacher candidates were at medium level. It has been determined that there was a negative directional meaningful and medium level of relationship between piano performance self-efficacy perceptions and exam anxieties of music teacher candidates. Within context of research results, program development studies can be made to improve piano performance self-efficacy perception and to reduce exam anxiety level and with teacher assessments and peer evaluation studies, the impact of constructive criticisms can be examined.
Music teacher training piano performance self-efficacy exam anxiety affective dimensions in relation to piano performance
Piyano performansının duyuşsal boyutları kapsamında ele alınan öz yeterlik algısı ve sınav kaygısı, performansın niteliğini etkilemektedir. Müzik öğretmeni adaylarının, piyano performans başarıları bakımından özyeterlik algısı yüksek, kaygı düzeyini kontrol altında tutabilen öğretmenler olarak yetişmesi beklenmektedir. Bu çalışma müzik öğretmeni adaylarının piyano performansı öz yeterlik algılarının ve sınav kaygılarının düzeyini ve bu iki değişken arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmış, örneklemi toplam 718 müzik öğretmeni adayı oluşturmuştur. Veriler kişisel bilgi formu, piyano performansı öz yeterlik ölçeği ve sınav kaygısı envanteri ile toplanmıştır. Elde edilen veriler Pearson Korelasyon Katsayısı, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) Welch testi, Scheffe testi ve Games Howell testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, müzik öğretmeni adaylarının piyano performansı öz yeterlik algılarının ve sınav kaygılarının orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Piyano performansı öz yeterlik algısı, piyano eğitimine erken yaşta başlayan, günlük piyano çalışma süresi 2 saatten fazla olan, piyano başarı notu yüksek olan ve bireysel çalgısı piyano olan müzik öğretmeni adayları lehine anlamlı bir fark göstermiştir. Müzik öğretmeni adaylarının piyano performansı öz yeterlik algısı ile sınav kaygıları arasında negatif yönde anlamlı ve orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları bağlamında, piyano performansı öz yeterlik algısını arttırmaya ve sınav kaygı düzeyini azaltmaya yönelik program geliştirme çalışmaları yapılabilir, öğretmen değerlendirme, akran değerlendirme çalışmaları ile yapıcı eleştirilerin etkisi incelenebilir. Piyano performans sürecine ilişkin çalışma alışkanlıkları ve özdüzenleme ile ilgili programların düzenlenmesine ve bu programlarının sınanmasına yönelik deneysel araştırmalar yapılabilir.
Müzik öğretmeni eğitimi Piyano performansı Özyeterlik Sınav Kaygısı piyano performansında duyuşşsal boyutlar
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2021 |
Acceptance Date | November 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 17 Issue: 33 |