This study is prepared to examine the effectiveness of internal communication in managing ethnically diverse work. To do this Nakheel development company from Dubai, UAE was chosen. To meet this purpose, the topic was examined from both managers’ and employees’ aspects. To examine how effective internal communication is in managing ethnically diverse workforce interpretivist approach is followed. Accordingly, the case study approach was followed as the study conducted within a single organization – Nakheel. In collecting primary data from the company, in-depth interview method was used since carrying out this study required exploring thoughts and experiences of managers in relation to managing diverse workforce and methods they use when communicating ethnically diverse employees. The findings suggested that managers at Nakheel are aware of the diversity in their workforce and the consequences of not acting on smoothing the differences. The company employs various channels to establish a good communication with its employees and implemented open door policy to hear their voice. However, it is found that the main concern of Nakheel is to overcome the language barriers and the company started to use English in an addition to Arabic which is evidently the proof of ineffective way of managing ethnically diverse workforce
Bu çalışma, etnik iletişimin çeşitli çalışmalarının yönetiminde iç iletişimin etkinliğini incelemek için hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Dubai'den Nakheel geliştirme şirketi seçilmiştir. Bu amaca ulaşmak için konu, hem yönetici hem de çalışan yönlerinden incelenmiştir. Etnik olarak farklı işgücünün yönetiminde iç iletişimin ne kadar etkili olduğunu incelemek için yorumlayıcı yaklaşım izlenmiştir. Araştırma tek bir şirket özelinde gerçekleştirildiği için (Nakheel) vaka çalışması yaklaşımı kullanılmıştır. Şirketten birincil veri toplanırken, bu çalışmanın yürütülmesi için yöneticilerin farklı işgücü ve etnik olarak farklı çalışanlarla iletişim kurarken kullandıkları yöntemlerle ilgili düşünce ve deneyimlerinin araştırılması gerektiğinden derinlemesine görüşme yöntemi kullanılmıştır. Bulgular, Nakheel'daki yöneticilerin iş güçlerindeki çeşitliliğin ve farklılıkları yumuşatma konusunda hareket etmemenin sonuçlarının farkında olduklarını göstermektedir. Şirket, çalışanları ile iyi iletişim kurmak için çeşitli kanallar kullanmakta ve onların seslerini duymak için açık kapı politikası uygulamaktadır. Bununla birlikte, şirketin asıl endişesinin dil engellerini aşmak olduğu ve şirketin etnik olarak çeşitli işgücünü yönetmenin etkisiz bir yolunun kanıtı olan Arapça'ya ek olarak İngilizce kullanmaya başladığı görülmüştür.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Operation |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2021 |
Acceptance Date | January 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 17 Issue: 34 |