Çalışan bireyler hayatlarının büyük bir çoğunluğunu işyerinde geçirmektedir. Dolayısıyla işyerinde yaşadıkları olaylar bireylerin işyeri dışındaki yaşamlarını da doğrudan etkileyebilmektedir. Bireyler çalıştıkları işyerlerinde mutlu hissettikleri zaman bu durum çalışanların örgüt için verimliliklerini arttıracak ayrıca işyeri dışında geçirdikleri zamanlarında da iyi oluş ve yaşam tatmini düzeylerini de geliştirebilecektir. Günümüz örgütlerinin çoğu işyeri mutluluğu yüksek çalışanları sayesinde daha sürdürülebilir bir üretkenliğe sahip olabileceklerinin farkındadır. Ancak bu farkındalığın işyerindeki bireylerin mutluluklarını nasıl arttırabileceği konusundaki faktörlerin yalnızca incelenmesi değil aynı zamanda düzenli bir şekilde uygulanması da önemlidir. İşyeri mutluluğu kavramı pozitif psikoloji disiplininin uğraş alanında sıkla incelenmekte iken aynı zamanda yönetim ve örgütsel davranış alanında da araştırılmaya devam etmektedir. Çıkış noktası temel mutluluk olan işyeri mutluluğu kavramı teorik olarak pozitif psikolojinin öncüsü Martin Seligman’ın mutluluğun esaslarını ortaya koyduğu çalışmalarıyla da güçlenmiştir. Bireylerin genel mutluluk düzeyi iş yaşamlarına da yansımaktadır. Dolayısıyla birey iş ve yaşam arasındaki dengeyi sahip olduğu olumlu duygular ile daha kolay sağlayabilecektir. Bu sebeple, örgütler de işyerinde geçirdikleri zamanın fazlalığını göz önünde bulundurarak motivasyonu yüksek çalışanlara sahip olmak için işyeri mutluluğunun nasıl arttırılabileceği konusunda çaba göstermektedir. Bu çabanın sonucu olarak hem bireysel hem örgütsel olumlu iş çıktıları elde etmek mümkündür. Bu çalışma ile işyeri mutluluğun hem örgüt çalışanları hem de örgütler açısından önemini kavramsal bir şekilde öncül ve ardıl faktörler ile ortaya koymak amaçlanmaktadır.
Working individuals spend most of their lives at work. Thus, events experienced in the workplace can directly influence the individuals’ lives outside the workplace. When individuals feel happy in the workplace, this will increase the productivity of the employees for the organization and also improve their well-being and life satisfaction levels during the times spent outside the workplace. Most of today’s organizations are aware of having employees with high workplace happiness will have more sustainable productivity. However, it is important not only to examine the factors on how to increase the workplace happiness of the individuals but also to apply them on a regular basis. While the concept of workplace happiness is frequently examined in the field of positive psychology discipline, it also continues to be investigated in the field of management and organizational behavior. Based on general happiness, the term “workplace happiness” has been strengthened theoretically with the studies of the pioneer of positive psychology Martin Seligman who put forward the principles of happiness. The general happiness level of individuals has reflections on their work life. Therefore, the individual will be able to achieve the balance between work and life more easily with his/her positive emotions. For this reason, organizations strive on how to increase workplace happiness in order to have highly motivated employees, taking into account the amount of time they spend in the workplace. As a result of this effort, it is possible to obtain positive work outcomes both for individual and organizational level. In this study, it is aimed to reveal the importance of the term workplace happiness for both the employees and organizations by reviewing the term with its antecedents and consequences factors.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2021 |
Acceptance Date | March 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 17 Issue: 38 |