Bu araştırma ile ilköğretim ikinci kademedeki beden eğitimi ve spor dersine giren öğretmenlerin beden eğitimi ve spor dersi öğretim programları (5-8.sınıf) kazanımlarının gerçekleşme durumuna ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İç Anadolu Bölgesindeki 13 ilde görev yapan öğretmenler, örneklemini ise toplam 6 ilde görev yapan 819 beden eğitimi ve spor öğretmeninden oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak 6 sorudan oluşan anket ve her sınıf için kazanımların soru şekline dönüştürülmesi ile 5'li likert tipinde maddelerden oluşturulmuş standart ölçekler uygulanmıştır. Verilerin analizinde, Kruskall-Wallis Varyans analizi, Mann-Whitney-U testi kullanılmış ve yanılma düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Araştırma bulgularına göre tüm sınıflar için kazanımların kazandırılması ile ilgili puanların yüksek olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkenine göre 5. Sınıf düzeyinde erkek beden eğitimi ve spor öğretmenleri lehine fark bulunmuştur (p<.05). Yaş değişkenine göre, öğretmenlerin beden eğitimi ve spor dersi öğretim programını değerlendirme puanları, 5, 6 ve 8. sınıf düzeyine göre karşılaştırıldığında, fark istatistiksel olarak önemli bulunurken (p<0,05), 7. sınıf düzeyinde ise fark önemsiz bulunmuştur (p>0,05). Sonuç olarak İlköğretim ikinci kademedeki beden eğitimi ve spor dersi öğretim programları (5-8.sınıf) kazanımlarının gerçekleşme düzeylerinin büyük oranda öğrencilere kazandırıldığı söylenebilir.
With this research, it was aimed to determine views of teachers attending physical education and sports lessons (P.E) in the second stage of primary education on the realization status of the P.E curriculum achievements (5-8th grades). The research's universe consisted of teachers working in 13 provinces in the Central Anatolian Region during the academic year of 2017-2018, and the sample consisted of 819 teachers working in 6 provinces. As a data-collection tool, a questionnaire of 6 questions and standard scales of fivefold likert types by converting the achievements into a questionnaire were applied. Kruskall-Wallis analysis of variance and Mann-Whitney-U test were used, and the error level was taken as 0.05. According to the research findings, the scores of obtaining the achievements were high. According to gender variable, a difference was found on behalf of male teachers on the 5th grade level (p <0,05). According to age variable, the difference of the teachers’ P.E evaluation scores was statistically significant on the 5-6-8th grade levels (p <0,05), while it was found to be insignificant on the 7th grade (p> 0,05). As a result, it can be said that the realization levels of P.E education achievements in the 5-8th grades were high.
Primary education secondary level physical education and sports curriculum views of teachers achievements
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2021 |
Acceptance Date | February 22, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 18 Issue: 40 |