Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim kademesindeki öğrencilerin örgün öğretim ve uzaktan eğitimi seçmelerini etkileyecek unsurların belirlenmesine yönelik bir ölçek geliştirmedir. Ölçek çalışmasının örneklemini, 2019-2020 yılının birinci döneminde bir büyükşehirde MEB’e bağlı devlet ve özel okullarda Anadolu Lisesi, Fen Lisesi ve Meslek Liselerinde öğrenim gören, 100’ ü kadın, 116’sı erkek, toplam 216 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Çalışmada nicel analiz yöntemi kullanılarak, veriler anket yoluyla toplanmıştır. SPSS 24.0 paket programı ile verilerin analiz işlemleri gerçekleşmiştir. Geliştirilen ölçeğin geçerliliği ve güvenilirliği için faktör analizi uygulanmıştır. Analizler neticesinde 4 faktör örgün öğretimle, diğer 4 faktör ise uzaktan eğitimle ilgili olmak üzere toplam 8 faktör ve 30 maddeden oluşan ölçek geliştirilmiştir. Örgün öğretim ve uzaktan eğitime yön verecek olan bu ölçek bundan sonra yapılacak çalışmalara yol göstermesi bakımından oldukça önemlidir. Ölçeğin uygulanması için de, 2019-2020 yılının birinci döneminde bir büyükşehirde MEB’e bağlı devlet ve özel okullarda Anadolu Lisesi, Fen Lisesi ve Meslek Lisesinde öğrenim gören, 55’i kadın, 65’ i erkek, 120 gönüllü katılımcı çalışmada yer almıştır. Çalışmada elde edilen veriler, kâğıt ve dijital anket yardımıyla toplanmıştır. Çalışma kapsamında 2 araştırma sorusu belirlenmiştir. SPSS 24.0 paket programı ile verilerin çarpıklık ve basıklık değerlerine bakılarak One-Way Anova testleri ile verilerin analiz sağlanmıştır. Çalışma sonucunda, ortaöğretim kademesindeki öğrencilerin örgün öğretim ve uzaktan eğitimi tercih etme durumları ile okul türü değişkeni arasındaki anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna, ortaöğretim kademesindeki öğrencilerin örgün öğretim ve uzaktan eğitimi tercih etme durumları ile internette geçirmiş oldukları vakit arasında anlamlı bir farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this study is to develop a scale for determining the factors that will affect students' choice of formal education and distance education in secondary education. The study composed of two parts. While in the first part, the scale development steps were carried out to develop the scale, in the second part, the scale was conducted. The sample of the scale development part is composed of 100 women and 116 men, totally 216 volunteer participants, studying at Anatolian High School, Science High School and Vocational High School in a metropolis, during the first semester of 2020-2021. The data were collected through data collection form consisting of item pool. With SPSS 24.0 package program, the analysis of the data was carried out. Factor analysis was applied for the validity and reliability of the developed scale. As a result of the analysis, a scale consisting of 8 factors and 30 items was developed, 4 factors related to formal education and 4 other factors related to distance education. This scale, which will guide formal education and distance education, is very important in terms of guiding the future studies. In the second part of the study, the developed scale was conducted to 120 volunteers (55 females and 65 males) attending to Anatolian High School, Science High School or Vocational High School in the 2020-2021 fall semester participated in the study. The data obtained in the study were collected with the help of printed and digital forms. Within the scope of the study, 2 research questions were determined. With the SPSS 24.0 package program, the data were analyzed by One-Way ANOVA tests by looking at the skewness and kurtosis values of the data. As a result of the study, it was concluded that there was no significant difference between the preference of formal education and distance education of the students in the secondary education level and the school type varia-ble. However, it is also concluded that there was a significant difference between formal education and distance education preference of secondary education level students and the time they spent on the internet.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2021 |
Acceptance Date | August 24, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 18 Issue: 41 |