Bu çalışma, sağlık yöneticisi adaylarını akademik etik dışı davranışlara yönelten nedenlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma kapsamında; Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı’nda öğrenim gören, 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde ilgili ders için ödev/çalışma raporu teslim eden ve raporunda en az bir etik dışı davranış şekline rastlanan 130 öğrenciye araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket formu uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda sağlık yöneticisi adaylarını ödev yapma sürecinde etik dışı davranışlara yönelten 25 farklı neden tespit edilmiştir. Bu nedenler arasında en önemlileri; araştırma yöntemleri ve etiği konusunda bilgi eksikliği, tembellik yapma, zamanı iyi yönetememe, kaynak yetersizliği, öğrencinin dersi/ödevi önemsememesi ve öğretim elemanının tüm ödevleri detaylı olarak okuyamayacağı düşüncesidir. Sağlık yöneticisi adaylarının akademik etik dışı davranışları üzerinde en az etkili olan nedenler arasında ise öğrencinin lisansüstü eğitim amacının olmaması, ödevi başkasına yaptırma, okunan bölümde gelecek görememe, öğretim elemanının öğrenciye fazla zaman ayıramaması, öğretim elemanının ödevi önemsemediğini hissettirmesi ve öğrencinin önceliklerinin (DGS, KPSS vb.) farklı olması sayılabilir. Çalışmanın sonucunda, genelde tüm üniversite öğrencilerinin özelde ise sağlık yöneticisi adaylarının akademik etik dışı davranışlara yönelmelerini önlemede ilgili tarafların önemli sorumlulukları olduğu anlaşılmış ve bu doğrultuda önerilerde bulunulmuştur.
This study was conducted to determine the reasons that lead prospective health managers to academic unethical behaviors. Within the scope of the study, a questionnaire form developed by the researcher was applied to 130 students studying in Isparta University of Applied Sciences Health Institutions Management Program who submitted assignment/study report for the relevant course in the spring semester of the 2019-2020 academic year and had at least one type of unethical behavior in their reports. As a result of the analysis, 25 different reasons that led prospective health managers to unethical behaviors during the assignment process were found. The most important of these reasons were the lack of knowledge on research methods and ethics, laziness, inability to manage time well, lack of resources, student's disregard for the course/assignment, and the idea that the instructor would not be able to read all assignments in detail. Students' lack of aim for postgraduate education, making someone else do assignments, lack of future vision for the department studied, instructors' failure to allocate much time to students, the fact that the instructor made students feel that he/she did not care about assignments, and students' different priorities can be mentioned among the least effective reasons for prospective health managers' academic unethical behaviors. As a result of the study, it was found out that the relevant parties had important responsibilities in preventing all university students in general and prospective health managers in particular from leading to academic unethical behaviors, and recom-mendations were made accordingly.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Operation |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 10, 2021 |
Acceptance Date | March 9, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 18 Issue: Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı |