Uyku yoksunluğu neden-sonuç ilişkisi kurmada güçlük, problem çözme yeteneğinde azalma, konsantrasyon ve dikkat kaybı gibi bilişsel sorunlara neden olur. Bu çalışma, öğrenme ve hafıza ile yüksek ilişkisi olan Müzikal İşitme Okuma Yazma (MİOY) etkinliği ile öğrencilerde uykusuzluğun aralık, akor, ritmik, melodik dikte becerileri ve algı üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Deneysel araştırma, katılmaya gönüllü olan 18 öğrenci (14 erkek ve 4 kadın) ile yürütülmüştür (Yaş: 22±2.1, Ortalama Vücut Kitle İndeksi: 24,6 ± 2.3). Çalışma grubundaki uykusuzluğun etki düzeylerini belirlemek için bu deneysel çalışmada ön test – son test modeli kullanılmıştır. Katılımcıların aralık ve akorlarda ön test ve son test başarı düzeyleri istatistiksel olarak anlamlı bulunmamakla birlikte (p> .05), ritmik dikte ve melodik dikte yazma başarı düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir düşüş bulunmuştur (p < .05). Bu bulgular, müziksel öğrenmeyi ve hafıza güçlendirmeyi olumsuz etkileyen uyku yoksunluğunun, öğrencilerin MHRW'deki başarı düzeylerini önemli ölçüde azalttığını açıkça göstermektedir.
Sleep deprivation causes cognitive problems such as difficulty in establishing a cause-effect relationship, decreased problem-solving abilities, loss of concentration and attention. This study aims to determine the effect of sleep deprivation on interval, chord, rhythmic, melodic dictation skills and perception in students with Musical Hearing Reading and Writing (MHRW) activity, which has a high relationship with learning and memory. The experimental research was conducted with 18 students (14 men and 4 women) who volunteered to participate (Age: 22±2.1, Mean Body Mass Index: 24,6 ± 2.3). To determine the levels of effect of sleeplessness in the study group, the present experimental study made use of the pre-test – post-test model. Although the participants' pretest and post-test success levels were not statistically significant in intervals and chords (p> .05), a statistically significant decrease was found in rhythmic dictation and melodic dictation writing success levels (p < .05). These findings clearly show that sleep deprivation which negatively affected musical learning and memory consolidation significantly decreases the achievement levels of students in MHRW.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology of Music |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 30, 2023 |
Publication Date | September 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |