Dağıtım
kanallarının çeşitlenmesiyle beraber, birden fazla dağıtım kanalını aynı anda
kullanmak isteyen perakendecilerin çok kanallı perakendecilik stratejilerine
yönelmesi ve deneyimsel perakendecilik uygulamalarıyla, müşterilerin akış
deneyimi yaşamalarını sağlaması, müşteri satın alma niyetinin ve memnuniyetinin
sağlanmasında önem taşımaktadır. Bu
çalışmanın amacı, üç farklı perakende satış kanalı dikkate alındığında
tüketicilerin mağazadan algıladığı deneyimsel değer ve akış deneyimini
oluşturan boyutların ortalama düzeyleri arasında istatistiki olarak anlamlı bir
farklılık bulunup bulunmadığını tespit etmektir. Belirlenen amaç doğrultusunda,
Ankara’da yaşayan ve ZARA’nın çevrimiçi, mobil ve fiziksel mağazasından
alışveriş yapan 1204 tüketiciye yüz yüze anket uygulanarak elde edilen verilere
MANOVA analizi uygulanmıştır. MANOVA
analizi gruplar arası fark testi sonucunda, kanallar arasında mağaza ve akış
deneyimi boyutları açısından istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu
farklılığın fiziksel mağaza satış kanalı lehine olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |