Yok
Dünya genelinde çevresel felaketlerinin etkilerinin daha görünür olmasıyla birlikte, çevresel hassasiyetler artmıştır. Yatırımcılar, reklamverenler, kamu yöneticileri ve tüketiciler işletmelerden çevreye verilen zararlarını minimize etmelerini beklemektedirler. Tüketiciler, çevreye duyarlı bir ürün veya hizmete, olmayan muadillerine göre daha fazla ödemeye isteklidir. Bunu göre bazı işletmeler, öyle olmadıkları halde, çevreye duyarlı bir imaj çizmeye çalışmaktadırlar. Yeşil aklama adı verilen ve bir tür aldatıcı reklam türü olan davranış biçimi; örgütlere, tüketicilere ve topluma önemli zararlar vermektedir. Bu çalışmada yeşil aklama kavramı; geniş bir literatür incelemesi yoluyla, doğuşu, itici güçleri, sonuçları ve önlenmesi kavramsal düzeyde incelenmeye çalışılmış; değerlendirme ve öneriler bölümünde konunun tüm olası paydaşlarına yönelik pratik çıkarımlarda bulunulmuştur.
Yok
Yok
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Early Pub Date | December 29, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |