Abstract
Tıpta kullanımı çok yaygın olan Botulinum toksininin tıp fakültesi öğrencileri arasında bilinirlik ve farkındalık düzeyinin bir anket çalışması üzerinden değerlendirilmesi planlanmıştır. Anket sonunda her sorunun doğru yanıtı/yanıtları açıklanmış olup, öğrencilere gerekli bilgiler verilerek bu konuda daha fazlasını öğrenmeye teşvik etmek amaçlanmıştır. Çalışma 2020-2021 öğretim yılı içinde Osmangazi Tıp Fakültesi öğrencilerine Google anket yöntemi uygulanarak gerçekleştirilmiş kesitsel tanımlayıcı bir çalışmadır. Ankete yanıt veren 404 öğrencinin 53’ü 1. sınıf, 103’ü 2. sınıf, 50’si 3. sınıf, 64’ü 4. sınıf, 68’i 5. sınıf ve 68’i de 6. sınıf öğrencisidir. Sekiz soruluk bu anket çalışmasında her sorunun doğru yanıtı 10 puan olarak belirlenmiş; anket, toplamda 80 puan üzerinden değerlendirilmiştir. Birden fazla doğru yanıtı olan sorularda sorunun değeri doğru yanıt sayısına bölünerek; her bir doğru şıkkın ağırlık puanı hesaplanmıştır. Puan ortalamaları birinci sınıf öğrencilerinden başlayarak sırasıyla 38,87; 41,21; 56,75; 56,59; 60,66 ve 62,95 olarak hesaplanmıştır. Sınıfla beraber Botulinum toksini bilgi düzeyinin de arttığı gözlenmektedir. Çalışmamızın sonucuna göre tıp fakültesi öğrencilerinin Botulinum toksini hakkındaki bilgi düzeyleri ve farkındalıkları kabul edilebilir seviyededir.
Thanks
The authors would like to thank Professor Fezan Şahin Mutlu for her contribution to statistical analysis.
Yazarlar, istatistiksel analize katkılarından dolayı Profesör Fezan Şahin Mutlu'ya teşekkür eder.