Review
BibTex RIS Cite

The Higher Education Quality Council of Turkey (THEQC): Evaluation Processes and Sharing of Experience

Year 2022, , 506 - 510, 01.09.2022
https://doi.org/10.26453/otjhs.1142275

Abstract

With the developing and changing world order, the need to establish a national and international quality culture in higher education has arisen. Therefore, this article aims to raise awareness about quality assurance in the field of health sciences and to share our experiences with the remarkable areas in the THEQC evaluation processes of Sakarya University Health Sciences Institute.

References

  • Sümen A, Taylan S, Öncel S. Sağlık bilimleri fakültesinin akreditasyon ölçütleri kapsamında değerlendirilmesi:İlçede olmak avantaj mı dezavantaj mı?. 1. Uluslararası Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon (SABAK) Kongresi. 17-19 Ekim 2019, Ankara, Türkiye.
  • Özçiçek Y, Karaca A. Yükseköğretim kurumlarında kalite ve akreditasyon: mühendislik eğitim programlarının değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi İİBF Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi.2019;3(1),114-149.
  • American Society for Quality. Kalite Tanımı. https://asq.org/quality-resources/quality-glossary. Erişim Tarihi: 28 Haziran 2022.
  • Oksay A. Sağlık hizmetlerinde kalite tam olarak ne demek?. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016;8(14),181-192.
  • Yükseköğretim Kalite Kurulu. Hakkında. https://yokak.gov.tr/hakkinda. Erişim Tarihi: 28 Haziran 2022.
  • Uludağ G, Bora M, Çatal S. Türk yükseköğretiminde kalite güvencesi sistemi ve öğrenci katılımının önemi. Trakya Üniversitesi Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi. 2021;1(1),91-111.
  • Yüksek Öğretim Kalite Kurulu (YÖKAK)-Sağlık Bilimleri Enstitüsü İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu (Sürüm 1.1-04/02/2021). https://yokak.gov.tr/Common/Docs/Site_degerlendirme_prog_doc/Saglik_Bilimleri_Enstitu_Ic_Degerlendirme_Kilavuzu_26.05.21.pdf. Erişim Tarihi: 28 Haziran 2022.
  • Göktaş E. Eğitim yönetimi ve yalın yaklaşım. XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi. 27-30 Eylül 2021, Çanakkale, Türkiye.

Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK): Değerlendirme Süreçleri ve Deneyim Paylaşımı

Year 2022, , 506 - 510, 01.09.2022
https://doi.org/10.26453/otjhs.1142275

Abstract

Gelişen ve değişen dünya düzeni ile yükseköğretimde de gerek ulusal gerekse uluslararası çapta kalite kültürünün oluşturulması gereksinimi doğmuştur. Dolayısıyla bu yazıda, sağlık bilimleri alanında kalite güvencesi konusuyla ilgili farkındalık oluşturulması, Sakarya Üniversitesi Sağlık bilimleri enstitüsünün YÖKAK değerlendirme süreçlerinde dikkat çeken alanlar ile deneyimlerimizin paylaşılması amaçlanmıştır.

References

  • Sümen A, Taylan S, Öncel S. Sağlık bilimleri fakültesinin akreditasyon ölçütleri kapsamında değerlendirilmesi:İlçede olmak avantaj mı dezavantaj mı?. 1. Uluslararası Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon (SABAK) Kongresi. 17-19 Ekim 2019, Ankara, Türkiye.
  • Özçiçek Y, Karaca A. Yükseköğretim kurumlarında kalite ve akreditasyon: mühendislik eğitim programlarının değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi İİBF Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi.2019;3(1),114-149.
  • American Society for Quality. Kalite Tanımı. https://asq.org/quality-resources/quality-glossary. Erişim Tarihi: 28 Haziran 2022.
  • Oksay A. Sağlık hizmetlerinde kalite tam olarak ne demek?. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016;8(14),181-192.
  • Yükseköğretim Kalite Kurulu. Hakkında. https://yokak.gov.tr/hakkinda. Erişim Tarihi: 28 Haziran 2022.
  • Uludağ G, Bora M, Çatal S. Türk yükseköğretiminde kalite güvencesi sistemi ve öğrenci katılımının önemi. Trakya Üniversitesi Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi. 2021;1(1),91-111.
  • Yüksek Öğretim Kalite Kurulu (YÖKAK)-Sağlık Bilimleri Enstitüsü İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu (Sürüm 1.1-04/02/2021). https://yokak.gov.tr/Common/Docs/Site_degerlendirme_prog_doc/Saglik_Bilimleri_Enstitu_Ic_Degerlendirme_Kilavuzu_26.05.21.pdf. Erişim Tarihi: 28 Haziran 2022.
  • Göktaş E. Eğitim yönetimi ve yalın yaklaşım. XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi. 27-30 Eylül 2021, Çanakkale, Türkiye.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Review article
Authors

Meryem Pelin 0000-0003-3310-9400

Havva Sert 0000-0002-1658-6515

Yusuf Yurumez 0000-0003-3917-9434

Publication Date September 1, 2022
Submission Date July 7, 2022
Acceptance Date August 8, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

AMA Pelin M, Sert H, Yurumez Y. Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK): Değerlendirme Süreçleri ve Deneyim Paylaşımı. OTSBD. September 2022;7(3):506-510. doi:10.26453/otjhs.1142275

Creative Commons Lisansı

Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Bu, Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY-NC 4.0) şartları altında dağıtılan açık erişimli bir dergidir. Orijinal yazar(lar) veya lisans verenin adı ve bu dergideki orijinal yayının kabul görmüş akademik uygulamaya uygun olarak atıfta bulunulması koşuluyla, diğer forumlarda kullanılması, dağıtılması veya çoğaltılmasına izin verilir. Bu şartlara uymayan hiçbir kullanım, dağıtım veya çoğaltmaya izin verilmez.

Makale gönderme süreçleri ve "Telif Hakkı Devir Formu" hakkında yardım almak için tıklayınız.