The Higher Education Quality Council of Turkey (THEQC): Evaluation Processes and Sharing of Experience
Year 2022,
, 506 - 510, 01.09.2022
Meryem Pelin
,
Havva Sert
,
Yusuf Yurumez
Abstract
With the developing and changing world order, the need to establish a national and international quality culture in higher education has arisen. Therefore, this article aims to raise awareness about quality assurance in the field of health sciences and to share our experiences with the remarkable areas in the THEQC evaluation processes of Sakarya University Health Sciences Institute.
References
- Sümen A, Taylan S, Öncel S. Sağlık bilimleri fakültesinin akreditasyon ölçütleri kapsamında değerlendirilmesi:İlçede olmak avantaj mı dezavantaj mı?. 1. Uluslararası Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon (SABAK) Kongresi. 17-19 Ekim 2019, Ankara, Türkiye.
- Özçiçek Y, Karaca A. Yükseköğretim kurumlarında kalite ve akreditasyon: mühendislik eğitim programlarının değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi İİBF Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi.2019;3(1),114-149.
- American Society for Quality. Kalite Tanımı. https://asq.org/quality-resources/quality-glossary. Erişim Tarihi: 28 Haziran 2022.
- Oksay A. Sağlık hizmetlerinde kalite tam olarak ne demek?. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016;8(14),181-192.
- Yükseköğretim Kalite Kurulu. Hakkında. https://yokak.gov.tr/hakkinda. Erişim Tarihi: 28 Haziran 2022.
- Uludağ G, Bora M, Çatal S. Türk yükseköğretiminde kalite güvencesi sistemi ve öğrenci katılımının önemi. Trakya Üniversitesi Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi. 2021;1(1),91-111.
- Yüksek Öğretim Kalite Kurulu (YÖKAK)-Sağlık Bilimleri Enstitüsü İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu (Sürüm 1.1-04/02/2021).
https://yokak.gov.tr/Common/Docs/Site_degerlendirme_prog_doc/Saglik_Bilimleri_Enstitu_Ic_Degerlendirme_Kilavuzu_26.05.21.pdf. Erişim Tarihi: 28 Haziran 2022.
- Göktaş E. Eğitim yönetimi ve yalın yaklaşım. XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi. 27-30 Eylül 2021, Çanakkale, Türkiye.
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK): Değerlendirme Süreçleri ve Deneyim Paylaşımı
Year 2022,
, 506 - 510, 01.09.2022
Meryem Pelin
,
Havva Sert
,
Yusuf Yurumez
Abstract
Gelişen ve değişen dünya düzeni ile yükseköğretimde de gerek ulusal gerekse uluslararası çapta kalite kültürünün oluşturulması gereksinimi doğmuştur. Dolayısıyla bu yazıda, sağlık bilimleri alanında kalite güvencesi konusuyla ilgili farkındalık oluşturulması, Sakarya Üniversitesi Sağlık bilimleri enstitüsünün YÖKAK değerlendirme süreçlerinde dikkat çeken alanlar ile deneyimlerimizin paylaşılması amaçlanmıştır.
References
- Sümen A, Taylan S, Öncel S. Sağlık bilimleri fakültesinin akreditasyon ölçütleri kapsamında değerlendirilmesi:İlçede olmak avantaj mı dezavantaj mı?. 1. Uluslararası Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon (SABAK) Kongresi. 17-19 Ekim 2019, Ankara, Türkiye.
- Özçiçek Y, Karaca A. Yükseköğretim kurumlarında kalite ve akreditasyon: mühendislik eğitim programlarının değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi İİBF Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi.2019;3(1),114-149.
- American Society for Quality. Kalite Tanımı. https://asq.org/quality-resources/quality-glossary. Erişim Tarihi: 28 Haziran 2022.
- Oksay A. Sağlık hizmetlerinde kalite tam olarak ne demek?. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016;8(14),181-192.
- Yükseköğretim Kalite Kurulu. Hakkında. https://yokak.gov.tr/hakkinda. Erişim Tarihi: 28 Haziran 2022.
- Uludağ G, Bora M, Çatal S. Türk yükseköğretiminde kalite güvencesi sistemi ve öğrenci katılımının önemi. Trakya Üniversitesi Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi. 2021;1(1),91-111.
- Yüksek Öğretim Kalite Kurulu (YÖKAK)-Sağlık Bilimleri Enstitüsü İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu (Sürüm 1.1-04/02/2021).
https://yokak.gov.tr/Common/Docs/Site_degerlendirme_prog_doc/Saglik_Bilimleri_Enstitu_Ic_Degerlendirme_Kilavuzu_26.05.21.pdf. Erişim Tarihi: 28 Haziran 2022.
- Göktaş E. Eğitim yönetimi ve yalın yaklaşım. XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi. 27-30 Eylül 2021, Çanakkale, Türkiye.