Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin
bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı ve tutumlarının belirlenmesi amacıyla
yapıldı. Tanımlayıcı ve kesitsel tipte olan çalışmanın evrenini, Türkiye’nin
kuzey batısında yer alan bir üniversitenin hemşirelik bölümünde 2016-2017
eğitim öğretim yılında öğrenim gören öğrenciler oluşturdu. Örneklem seçiminde;
evreni bilinen örneklem hesaplama formülü (%95 güven aralığı, %5 hata payı, %50
görülme sıklığı) kullanılmıştır. Hesaplama sonucuna göre örnekleme 162 öğrenci
dahil edildi. Araştırmanın verileri 15 Şubat-17 Mart 2017 tarihleri arasında
Öğrenci Tanıtım Bilgi Formu, Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeği ve Bilimsel
Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği uygulanarak toplandı. Verilerin
değerlendirilmesinde standart sapma, student t testi, kolmogorov-smirnov testi
kullanıldı. Öğrencilerin araştırmaya yönelik tutum ölçeğinden 135,70±28,34 puan
aldıkları ve araştırmaya yönelik tutumlarının olumlu olduğu saptandı. Süreli
yayınları izleyenlerin, bilimsel araştırma okuyanların ve bilimsel toplantılara
katılanların bilimsel araştırma yapmaya yönelik tutumlarının diğerlerine göre
daha olumlu olduğu belirlenmiş olup, bu bulgular istatistiksel olarak da
anlamlı bulundu (p<0,05). Öğrencilerin araştırmaya yönelik kaygı ölçeği puan
ortalamasının ise orta düzeyde (32,09±6,38) olduğu saptandı. Araştırmada,
öğrenci hemşirelerin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygılarının orta
düzeyde ve tutumlarının da olumlu olduğu sonucuna varıldı.
This study was performed to determine the
concerns and attitudes of nursing students for scientific research.The universe
of this descriptive and cross-sectional study was composed of the students who
were studying during 2016-2017 academic year in the department of nursing of a
university located in the northwest of Turkey. The sample of the study included
162 students who were determined by using sample calculation formula with a
known universe (confidence interval of 95%, an error rate of 5% and an incidence
of 50%). Data of the study were collected by Student Descriptive Information
Form, Anxiety Scale for Research and Attitude Scale for Scientific Research
between February 15-March 17, 2017. Standard deviation, student t test and
kolmogorov-smirnov test were used to assess data. It was found that the
students have taken a score of 135.70±28.34 from attitude scale for research,
meaning that their attitudes towards research were positive. It was also
observed that the attitudes of the ones who were following periodicals, who
were reading scientific studies and who were attending scientific meetings were
more positive for doing scientific research compared to the others; and these
results were found to be statistically significant (p<0.05). Mean score of
the students from anxiety scale was found to be at a moderate level
(32.09±6.38). In the study, it was concluded that anxiety state of the nursing
students for doing scientific research was at a moderate level and their
attitudes were positive.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research article |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2019 |
Submission Date | August 17, 2018 |
Acceptance Date | October 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 1 |